اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سهمیه بنزین برای آبان ماه ثابت ماند/ احتمال حذف سهمیه از آذر



 

 

سهمیه بنزین برای آبان ماه ثابت ماند/ احتمال حذف سهمیه از آذر

 

به دلیل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در نیمه دوم سالجاری، تصمیم بر این شده است تا سهمیه بندی ماه به ماه ادامه پیدا کند؛ بنابراین در آبان ماه همچون مهرماه سهمیه بنزین تغییری نمی کند.

براساس اعلام رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای آبان ماه بدون تغییر 60 لیتر تعیین شد.

به گزارش مهر، سردار محمدرضا رویانیان امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از تعیین سهمیه بنزین آبان سال جاری خودروهای شخصی، وانت بارها، آژانسها و تاکسی های عمومی خبر داد و گفت: به دلیل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در نیمه دوم سالجاری، تصمیم بر این شده است تا سهمیه بندی ماه به ماه ادامه پیدا کند؛ بنابراین در آبان ماه همچون مهرماه سهمیه بنزین تغییری نمی کند.

به گزارش مهر، سهمیه سواری های بنزینی و دوگانه سوز شخصی ماهیانه 60 لیتر، موتورسیکلت ها 25 لیتر، تاکسی بنزینی 500 لیتر، دوگانه سوز و ال پی جی سوز 200 لیتر، آژانس (بنزینی 300 لیتر)، دوگانه سوز و ال پی جی سوز 200 لیتر،  است، همچنین سهمیه بنزین مسافربر شخصی دوگانه سوز و ال پی جی سوز نیز 200 لیتر است.

وانت بنزینی نوع ماهیانه 200 لیتر، وانت دوگانه سوز 100 لیتر، بنزینی نوع دو 400 لیتر و دوگانه سوز نوع دو نیز 200 لیتر است. همچنین کامیون و کامیونت بنزینی نیز هم اکنون ماهیانه 400 بنزین یارانه ای خواهند داشت که در این ارتباط سهمیه خودروهای دوگانه سوز در این گروه 200 لیتر است.

هم اکنون قیمت هر لیتر بنزین یارانه ای 100 تومان، بنزین سوپر یارانه ای 150 تومان، بنزین نیمه یارانه ای 400 تومان و بنزین نیمه یارانه ای سوپر 550 تومان است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
اعتبار بنزین سهمیه ای 700 تومانی تا پایان آبان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سهمیه بنزین دی ماه ثابت ماند



 

 

براساس آخرین توافق دولت و ستاد هدفمندی یارانه‌ها، دی ماه امسال تغییری در سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی ایجاد نمی‌شود، ضمن اینکه این سهمیه تا ساعت 24 چهارشنبه 30 آذر ماه به کارتهای سوخت واریز می‌شود.

به گزارش مهر، آمارهای رسمی مصرف بنزین در یکسال نخست اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نشان می دهد در این مدت به طور متوسط روزانه حدود 59 میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است.

بر این اساس، مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی در مقایسه با یکسال پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با حدود چهار درصد کاهش همراه بوده است.

همزمان با آغاز شمارش معکوس برای اجرای فاز دوم این جراحی اقتصادی، در شرایط فعلی 2 سناریو عرضه بنزین تک نرخی و 2 نرخی در دستور کار ستاد هدفمندی یارانه ها قرار گرفته است.

در صورتی که دولت به عرضه بنزین تک نرخی رای بدهد باید با سهمیه های بنزین نیمه یارانه ای خداحافظی کرد و در صورت توافق اعضای دولت برای عرضه بنزین دو نرخی احتمال اختصاص سهمیه نیمه یارانه ای به صورت ماهانه و یا سه ماهه به خودروهای شخصی وجود دارد.

در مجموع هنوز در خصوص قیمت و نحوه عرضه بنزین همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تصمیم گیری نهایی نشده است اما تاکنون از سوی دستگاه‌های مختلف سناریوهای مختلف قیمتی از 480 تا 1000 تومان به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه کرده اند.

از سوی دیگر، ساماندهی وضعیت عرضه سهمیه بنزین به خودروهای عمومی هم در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور همچون تاکسی، وانت بار و آزانس های مسافربری در حال اجرا است و پیش بینی می شود به زودی سهمیه برخی از خودروهای عمومی که در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی نبوده کاهش و یا قطع شود.

سهمیه و قیمت بنزین دی ماه تثبیت شد

به گزارش مهر، برای دی ماه سالجاری سهمیه بنزین خودروهای عمومی، خدماتی و شخصی تثبیت شده است و پیش بینی می شود این سهمیه تا ساعت 24 چهارشنبه 30 آذر ماه به کارتهای هوشمند سوخت خودروها واریز شود.

پیگیری خبرنگار مهر از وزارت نفت و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور نشان می دهد که این احتمال وجود دارد که در دقیقه 90 تغییرات جدیدی برای قیمت و عرضه سهمیه بنزین خودروهای شخصی در دی ماه امسال به وقوع بپیوندد.

با این وجود، مطابق با آخرین توافقات صورت گرفته در سطح کلان دولت و ستاد هدفمندی یارانه ها برای اختصاص سهمیه بنزین نیمه یارانه ای به خودروها در نخستین ماه زمستان توافق حاصل شده است.

بر این اساس دی ماه سالجاری بنزین سهمیه ای خودروهای شخصی 60 لیتر و با نرخ نیمه یارانه ای 400 تومان تعیین شده است. همچنین برای موتورسیکلتها 25 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای و برای خودروهای شخصی 500 لیتر سهمیه بنزین آزاد (700 تومانی) پیش بینی شده است.

در همین حال سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است، ضمن آنکه برای آبان ماه سالجاری هم هیچگونه محدودیت زمانی برای استفاده از سهمیه بنزین 100 تومانی ذخیره شده در کارتها تعیین نشده است.

پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، بنزین معمولی یارانه ای 400 تومان، بنزین معمولی آزاد 700 تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در سطح جایگاههای کشور عرضه شده است.

با توجه به اجرای اختصاص سهمیه بنزین منطقه ای خودروهای عمومی و تاکسی، دی ماه سالجاری هم سهمیه بنزین نیمه یارانه ای تاکسی‌های استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و شهر تهران حدود 20 درصد افزایش یافته است..... / تحلیل : عصر ایران