اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سهمیه بنزین آبان‌ماه واریز شد



 

سهمیه بنزین آبان‌ماه واریز شد

 

اگرچه با اعلام تخصیص سهمیه بنزین خودروها در آبان ماه، احتمال ادامه سهمیه‌بندی بنزین بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها قوت یافته، اما با تایید این موضوع ازسوی مدیرعامل سازمان هدفمند كردن یارانه‌ها، خیال‌ها از افزایش نیافتن ناگهانی قیمت بنزین تا حدود زیادی آسوده شد.

با ادامه سهمیه بندی بنزین بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها تعدادی از راهكارهای مطرح شده مبنی بر حذف سهمیه‌بندی بنزین وعرضه بنزین با قیمت‌های متفاوت 400، 650 و 900 تومان از لیست گمانه‌زنی‌ها كنار می‌رود، اما تنور ارائه راهكارهای مختلف این بار پیرامون دونرخی بودن بنزین هنوز داغ داغ است.

اگر چه بهروز مرادی - مدیرعامل سازمان هدفمند كردن یارانه‌ها - از بررسی تعیین قیمت بنزین سهمیه‌ای و آزاد در هنگام اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها در كارگروه طرح تحول اقتصادی دولت خبر داده است، اما در این شرایط می‌توان سه راهكار را متصور بود؛ اول، عرضه بنزین سهمیه‌ای 100 تومانی و بنزین آزاد با قیمت فوب خلیج فارس.

البته تاكنون مشخص نشده است كه منظور از قیمت فوب خلیج فارس، قیمت پایه این فرآورده است یا قیمت نهایی كه درآن هزینه نگهداشت، انتقال و توزیع و مالیات بر ارزش افزوده نیز محاسبه می‌شود. این در حالیست كه قیمت پایه بنزین در بازار خلیج فارس در هفته گذشته 571 تومان و قیمت نهایی آن 914 تومان بود.

راهكار دوم عرضه بنزین سهمیه‌ای با قیمت 200 تا 250 تومان و بنزین آزاد 650 تومان و راهكار سوم نیز بنزین سهمیه‌ای 400 تومانی و بنزین آزاد 800 تومانی است. البته گزینه سوم با توجه به این كه مسوولان بر تدریجی بودن افزایش قیمت حامل های انرژی تاكید دارند، غیر منطقی به نظر می‌رسد.

هم‌چنین لازم به یاد آوریست كه در هر كدام از این سه راهكار احتمال تغییر میزان سهمیه اختصاص یافته نیز وجود دارد.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت 27 مهر اعلام كرده بود كه بر اساس تصمیم كارگروه‌ تحول اقتصادی، سهمیه بنزین خودروهای سواری در آبان ماه همان 60 لیتر و با قیمت هر لیتر 100 تومان عرضه می‌شود، ضمن این‌كه سهمیه و قیمت گازوئیل خودروها نیز تغییری نخواهد كرد.

بر همین اساس بامداد امروز سهمیه بنزین آبان‌ماه وارد كارت‌های هوشمند سوخت شد.

رویانیان همچنین ذخیره كارت‌های سوخت مردم را زیر یك میلیارد لیتر برآورد و خاطرنشان كرد: این ذخیره هم‌چنان در كارت‌های سوخت باقی می‌ماند، اما تصمیمی در خصوص قیمت این ذخیره كارت‌ها اتخاذ نشده و فعلا مردم می‌توانند با همان قیمت قبلی، از ذخیره كارت‌های سوخت خود استفاده كنند.

گفتنی است، با توجه به این‌كه هیچ تغییری در قیمت‌ بنزین سهمیه و گازوییل صورت نگرفته است، قیمت بنزین آزاد نیز همان 400 تومان محاسبه می‌شود. بر این اساس قیمت هر لیتر بنزین سوپر نیمه یارانه‌ای نیز 550 تومان و بنزین سوپر سهمیه‌ای 150 تومان است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
اعتبار بنزین سهمیه ای 700 تومانی تا پایان آبان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان واریز سهمیه بنزین آبان ماه


سهمیه سوخت آبان ماه خودروها ساعت 24 امشب (چهارشنبه) در کارت های هوشمند سوخت شارژ می شود.

خبرگزاری ایرنا: 60 لیتر سهمیه بنزین یارانه ای خودروهای شخصی با قیمت هفت هزار ریال(700 تومان)و 300 لیتر سهمیه بنزین آزاد با نرخ 10 هزار ریال(یک هزار تومان) به کارت سوخت خودروها واریز می شود.

سهمیه بنزین هفت هزار ریالی پس از پایان مصرف ذخیره بنزین چهار هزار ریالی و سهمیه بنزین 10 هزار ریالی نیز پس از پایان سهمیه بنزین هفت هزار ریالی قابل استفاده است. سهمیه بنزین چهار هزار ریالی نیز همچنان معتبر و قابل استفاده است.

سهمیه گازوییل خودروهای عمومی نیز در ساعت 24 امشب شارژ و قابل برداشت خواهد بود.

گازوئیل یارانه ای هر لیتر 2 هزار و 500 ریال(250 تومان) عرضه می شود.

با افزایش قیمت حامل های انرژی و همزمان با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در چهارم اردیبهشت ماه جاری، سهمیه سوخت خودروهای شخصی با نرخ جدید محاسبه و واریز می شود.