اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سناتور آمریکایی: در وین، سوریه را دو دستی تقدیم ایران کردیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سناتور آمریکایی ضمن انتقاد شدید از سیاستهای اوباما درباره سوریه تاکید کرد اوضاع کنونی سوریه برای ایران و روسیه خوشحال کننده است و آمریکا با مذاکرات ژنو، سوریه را دو دستی تقدیم ایران کرده است.

سناتور لیندزی گراهام عضو جمهوری خواه سنای آمریکا از ایالت کارولینای جنوبی در سخنانی در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح آمریکا با موضوع راهبرد نظامی آمریکا در خاورمیانه در چند روز پیش گفت:«مقابله با بشار اسد رئیس جمهور سوریه هدفی جدی برای آمریکا است.

در این میان شاهد آن هستیم که روسیه به بهانه مقابله با گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش در سوریه فعال شده است.
واقعیت این است که روسیه در سوریه با این گروه نمی جنگد.

مردم سوریه می خواهند دو هدف در کشورشان محقق شود. آنها می خواهند هم گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش نابود شود و هم از شر بشار اسد خلاص شوند که دویست و پنجاه هزار نفر از مردم سوریه را کشته است.

در عین حال می بینیم که ایران نیز به نفع بشار اسد در سوریه می جنگد. حزب الله نیز برای اسد می جنگد. چگونه می توان بشار اسد را از صحنه قدرت بیرون راند حال آنکه ایران و روسیه و حزب الله از بشار اسد حمایت می کنند اما ما حاضر نیستیم از نیروهایی در سوریه حمایت کنیم که خواهان رفتن بشار اسد هستند؟ باید از این عناصر برای تحقق هدف مذکور حمایت کرد.
وقتی جان کری وزیر امورخارجه آمریکا به ژنو می رود تا در گفتگوهای سوریه شرکت کند، با این کار خود ، عملا سوریه را دو دستی تسلیم روسیه و ایران می کند. وقتی ایران و روسیه و حزب الله در کنار بشار اسد باشند ، هیچ تهدید جدی متوجه وی نخواهد بود.

راهبرد آمریکا درباره سوریه کاملا ازهم پاشیده است.

ایران و روسیه و حزب الله برای فردی می جنگند که از او حمایت می کنند اما آمریکا حاضر نیست برای تحقق هدفی که ازآن سخن می گوید کاری انجام بدهد واز افرادی حمایت کند که خواهان بهبود اوضاع سوریه هستند و می خواهند این کار را با خلاص شدن از شر دیکتاتور حاضر در دمشق انجام بدهند. اگر من جای بشار اسد بودم خوشحال می شدم زیرا دولت آمریکا بدون آنکه به صراحت بگوید ، عملا به گونه ای رفتار می کند که نشان می دهد حاضر نیست بشار اسد را تغییر بدهد. ایران و روسیه و حزب الله بسیار خوشحال هستند زیرا هیچ تهدید نظامی جدی متوجه فردی نیست که آنها در سوریه از او حمایت می کنند. »
وی در ادامه افزود:« کاری که رئیس جمهور آمریکا و دولت او انجام داده است، این بوده است که سوریه را دو دستی تقدیم ایران و روسیه کرده است.

دولت رئیس جمهور آمریکا با کاری که انجام داده به مردم سوریه که صدها هزار نفر آنها کشته شده اند، این پیام را منتقل کرده است که بیش از نگرانی درباره آینده سوریه، نگران حل و فصل سیاسی مسئله سوریه است. باید بگویم این وضع ، وضع تاسف آوری برای مردم آمریکا است و منطقه (خاورمیانه) تاوان این رویکرد را خواهد پرداخت.

مردم سوریه حاضر نخواهند شد چنین وضعی را بپذیرند. مردم منطقه نیز حاضر نمی شوند این رویکرد را بپذیرند.»

 

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
سناتور آمریکایی | وحشت سناتور آمریکایی از قدرت ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سناتور جمهوریخواه آمریکایی: افتضاح سوریه را نباید در مورد ایران تکرار کنیم



سلاح های شیمیایی سوریه , آمریکا

سناتور جمهوریخواه آمریکایی: افتضاح سوریه را نباید در مورد ایران تکرار کنیم

وی افزود: ما شاید به عنوان یک کشور در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه اشتباه کرده باشیم اما نباید درباره برنامه هسته ای ایران اشتباه کنیم.

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی آمریکا گفت که تلاش می کند افتضاح دولت اوباما در مورد سوریه را با تصویب یک طرح برای اقدام نظامی احتمالی علیه ایران جبران کند.

 

 گراهام در مصاحبه با "فاکس نیوز" با افتضاح خواندن عقب نشینی دولت اوباما از طرح حمله نظامی به سوریه با وجود عبور حکومت سوریه از خط قرمز استفاده از سلاح شیمیایی ، گفت با تصویب طرحی برای اقدام نظامی آمریکا علیه ایران باید این پیام را به ایران فرستاد که واشنگتن در جلوگیری از دست یابی تهران به سلاح هسته ای جدی است.

وی افزود:" ما شاید به عنوان یک کشور در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه اشتباه کرده باشیم اما نباید درباره برنامه هسته ای ایران اشتباه کنیم."

وی که عضو کمیته نیروهای مسلح سنا است گفت در تلاش است  تا در شش ماه آتی طرحی با سناتورهای دو حزب عمده آمریکا تهیه و به تصویب رساند که شامل حمایت آمریکا از اقدام نظامی احتمالی اسراییل علیه ایران است.

گراهام افزود:" همه ما بر این باوریم که ایران نباید به سلاح هسته ای مجهز شود و باید در این زمینه پیام لازم را به ایران ارسال کنیم."

گراهام با اشاره به اینکه پس از انصراف آمریکا از حمله نظامی به سوریه اسراییل احساس می کند به حال خود رها شده است، افزود که با تصویب این طرح پیام های هشدار به تهران و حمایت به اورشلیم و تل آویو ارسال خواهد شد./عصرایران