اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سناتورهای آمریکا به توافق برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران نزدیک شده‌اند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,توافق سناتورهای آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران

 

اخبار سیاست خارجی - سی‌ان‌ان خبر داد:
سناتورهای آمریکا به توافق برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران نزدیک شده‌اند

خبرنگار سی ان ان در واشنگتن گفت: با وجود اینکه سناتورهای آمریکایی به توافق برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران نزدیک می‌شوند، کاخ سفید این اقدام را چالشی جدی برای خود می‌داند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب جمهوری خواه و دمکرات امروز نیز درباره تحریم‌های تازه علیه ایران به مذاکرات خود ادامه می‌دهند؛ با این حال یک منبع به سی ان ان خبر داده است که سناتورهای آمریکایی به توافق در این خصوص نزدیک شده‌اند ولی مشکلی که در این میان وجود دارد ، طرح آن در صحن سنا است.

جیم شیتو خبرنگار این شبکه گزارش داد سناتورها به توافق در این خصوص نزدیک شده اند ولی مشکلی که در رابطه با این توافق وجود دارد این است که چنین اقدامی، کنگره آمریکا را در تقابل مستقیم با کاخ سفید قرار می دهد.

کاخ سفید در حال حاضر گفتگوهایی تاریخی برای توافق با ایران انجام می دهد که شامل اعطای حق غنی‌سازی در خاک این کشور است.

وی ادامه داد؛ اوباما نیز در طول این گفتگوها اعلام کرده بود در صورتی که غنی‌سازی در ایران تحت نظارت و محدود باشد، مشکلی ندارد.

خبرنگار سی ان ان ادامه داد، مقامات دولت آمریکا چند هفته ای است که می‌گویند نمی‌خواهند هیچ تحریم تازه‌ای علیه ایران اعمال شود زیرا به توافق بلند مدت تر با ایران آسیب می‌زند و اکنون می‌بینیم که قانون گذاران دمکرات و جمهوری خواه در این مسیر پیش می‌روند.

شیتو گفت: در عین حال، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با مجله تایم گفته است در صورتی که تحریم تازه ای علیه ایران اعمال شود، در واقع این اقدام به معنی نابود کردن توافق با این کشور است. در حقیقت، این اقدام سنا می تواند به معنی به چالش کشیدن دولت در زمان گفتگوهای حساس با ایران است.

وی ادامه داد: گام اول درباره این طرح، احتمالا امروز مشخص می شود. اینکه آیا توافق در جزئیات به دست می آید یا نه؛ با این حال باید دید در گام بعدی، آیا هری رید می تواند در برابر فشارهایی که از سوی هم حزبی های دمکراتش، بر وی وارد می شود مقاومت کند یا نه.

 

تحریم ها براساس توافقی که می دانیم، تا شش ماه متوقف مانده است در صورتی که در شش ماه آینده توافقی به دست نیاید، این تحریم ها شروع می شوند. نظر دولت آمریکا این است که با اعمال تحریم ها، نه فقط به موضع دولت آمریکا در برابر ایران آسیب وارد می شود، بلکه به موضع واشنگتن در برابر متحدان اروپایی نیز آسیب وارد می شود.

وی گفت: از این رو باید گفت که این چالشی واقعی به شمار می آید و باید دید آیا طرح تحریم های تازه علیه ایران در صحن سنا مطرح می شود؟

اخبار سیاست خارجی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
صدای آمریکا | تحریم جدیدی بعد از توافق ژنو اعمال نشده ا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران



 

 

 

تلاش آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران

 

یک خبرگزاری غربی از فشار آمریکا بر اتحادیه اروپا به منظور افزایش تحریم های این اتحادیه علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به نقل از رویترز، آمریکا خواستار آن شده که اروپا با گسترش تحریم ها علیه ایران، برخی مقامهای این کشور را مورد تحریم قرار دهد.

در همین رابطه، "فیلو دیبل" معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا که روز سه‌ شنبه در بروکسل با مقامات اتحادیه اروپا دیدار کرده، مدعی شد: اروپا باید با گسترش تحریم ها علیه ایران، آن دسته از مقامات ایران را که در نقض حقوق بشر دست داشته ‌اند، هدف تحریم ها قرار دهد.

این مقام آمریکایی با بیان این که واشنگتن برای نشان دادن اثرات تحریم ها علیه ایران تلاش می ‌کند، در این باره اظهار داشت:‌ ما به اروپایی ها پیشنهاد داده ایم، چیزی شبیه به آنچه ما در مورد حقوق بشر انجام داده ‌ایم را مورد توجه قرار دهند.

در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی ایالات متحده آمریکا از توقیف آنچه اموال و دارائی های هشت تن از مقامهای ایرانی خواند خبر داد...../تحلیل:عصرایران