اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سلیمی نمین: بزرگان از سیاسیون بی‌اخلاق دوری کنند/ افشاگران التهاب آفرین سلامت بیان ندارند



سلیمی نمین: بزرگان از سیاسیون بی‌اخلاق دوری کنند/ افشاگران التهاب آفرین سلامت بیان ندارند

یک فعال اصولگرا با اشاره به اینکه احتمال دارد تا آستانه انتخابات شاهد تکرار بی اخلاقی‌ها از سوی بعضی از سیاسیون باشیم، گفت: مسئولان وقتی می بینند کسی هدفمند بر علیه مسائل ملی عمل می کند در میدان آن بازی نکنند و باید خود را از او دور نگه دارند، چرا که قطعا این مسائل تا انتخابات تکرار می شود.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش مهر، عباس سلیمی نمین مورخ و فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در آستانه انتخابات  ریاست جمهوری سیاسیون باید اخلاق سیاسی را رعایت کنند، گفت: در شرایطی که در آستانه انتخابات که خود دارای التهاباتی است با ضدیت‌های شدید دشمنان انقلاب مواجه هستیم، سیاست مداران باید دقت بیشتری در مسائل سیاسی و تعاملات خود داشته باشند.

سلیمی نمین با بیان اینکه طبیعی است اگر مقامات بالای سیاسی در کشور دقت لازم را در رفتار خود نداشته باشند به زیان منافع ملی خواهد بود اضافه کرد: از مدتها پیش جریانی در درون حلقه اطرافیان رئیس جمهور تلاش داشت که التهاب آفرینی کند چرا که منافعی برای آن ها در بردارد.

وی با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری  مبنی بر اینکه اظهاراتی که موجب  تشدید اختلافات می شود صورت نگیرد، گفت:  کارهای خطای رئیس جمهور متاثر از جریان انحرافی است و تنها نتیجه آن تشنج آفرینی است.

رئیس دفتر مطالعات تاریخ ایران با بیان اینکه هر عاقلی می داند که اگر تخلفی در هر حوزه ای رخ داده باشد راهکار مقابله و برخورد با آن چیست و نهاد مرجع در این زمینه کدام قوه کشور است گفت: شیوه غیر منطقی که جریان انحرافی مدت هاست دنبال می کند التهاب آفرینی است که در  پناه آن اهداف خود را پیگیری می کند.

سلیمی نمین با اشاره به اینکه  احتمال دارد تا انتخابات شاهد بی اخلاقی از سوی سیاسیون باشیم، تصریح کرد: مسئولان وقتی مشاهده می کنند کسی که هدفمند بر علیه مسائل ملی عمل می کند در میدان آن بازی نکنند و خود را از او دور نگه  دارند چرا که قطعا این مسائل تا انتخابات تکرار می شود.

وی ادامه داد: مسئولان باید هوشمندی به خرج دهند و صبرو حوصله خود را در مقبل چنین حرکاتی تقویت کنند. مسئولان با بردباری به گونه ای از کنار مسائل بگذرند  که جریان انحرافی به اهداف خود نرسد.

این فعال اصول گرا با اشاره به اینکه راهکار مبارزه با مفاسد از طریق مراجعه به قانون است، افزود: رئیس جمهور اگر افرادی را سراغ دارد پرونده آن ها را به مراجع قضایی بفرستد ، اگر مراجع پیگیری نکردند به رهبری مراجعه کنند. البته این  پرونده ها شامل اتهامات جریان انحرافی نیز می شود.

وی با اشاره به عملکرد برخی از مقامات در این باره با بیان اینکه این شیوه برخورد با ناسلامتی ها نیست افزود: برخورد با عدم سلامت با آرامش، متانت و سعه صدر صورت می گیرد زیرا در فضای آلوده و ناآرام وضع بدتر می‌شود و افراد ناسالم  از جو موجود سو استفاده می کنند.

سلیمی نمین در پایان خاطر نشان کرد: اگر انگیزه برای احیای سلامت جامعه داشه باشیم هرگز کار پر تنشی را که  به نتیجه نمی رسد پیگیری نمی کنیم. اگر سلامت در بیان داشته باشیم به این شیوه نخواهیم رسید که این گونه افشاگری کنیم./مهر

 


ویدیو مرتبط :
مناظره شنیدنی کواکبیان و سلیمی نمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت دادستان از سلیمی نمین به خاطر متوهم خواندن احمدی‌نژاد



عباس سلیمی‌‌نمین: بازگشت تملق به کشور خیلی جدی است

شکایت دادستان از سلیمی نمین به خاطر متوهم خواندن احمدی‌نژاد

 رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اسلامی گفت: امروز در عرصه فرهنگی بازگشت تملق به کشور خیلی جدی است و ما نتوانسته‌ایم مکانیزمی ایجاد کنیم که متملقین نتوانند در سیاست ساختاری کشور جایگاهی برای خودشان رقم بزنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عباس سلیمی‌‌نمین در نشست بررسی مسائل روز و شخصیت حضرت امام خمینی (ره) در دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس خراسان جنوبی اظهار داشت: امام در ارتباط با اظهاراتی که مرحوم فخرالدین حجازی مطرح کرده بود که خیلی اظهارات تحریف‌آمیزی بود با تأثر و تأسف فرمود که به خدا پناه می‌برم این اظهارات در من تأثیر سوء نگذارد و من را متوهم نکند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز در عرصه فرهنگی بازگشت تملق به کشور خیلی جدی است و ما نتوانسته‌ایم مکانیزمی ایجاد کنیم یا شرایطی رقم بزنیم که تملق و متملقین نتوانند در سیاست ساختاری کشور جایگاهی برای خودشان رقم بزنند.

 

* شکایت دادستان تهران از سلیمی نمین به خاطر متوهم خواندن احمدی‌نژاد

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اسلامی با بیان اینکه امروز تملق احمدی‌نژاد را متوهم کرده است، گفت: دادستان تهران متأسفانه به همین خاطر از من شکایت کرده است که متوهم خواندن رئیس جمهور یک تخلف بزرگ است.

سلیمی نمین با اعلام اینکه ما مظاهر متوهم شدن احمدی‌نژاد را به صراحت می‌بینیم، تأکید کرد: امام خمینی (ره) می‌گوید که تملق می‌تواند در من ایجاد متوهم شدن کند در حالی که باید برای گفتن این جمله در مورد احمدی‌نژاد که به عینه برای همه ما روشن است که دچار توهم شده از سوی دستگاه قضایی که در خدمت جریان متملق قرار می‌گیرد فرا خوانده شویم و ما نمی‌توانیم اکنون بگوییم که تملقات انسان را متوهم می‌کند.

وی با تاکید بر توجه به بحث فرهنگی تأکید کرد: در بحث عزاداری امام حسین (ع) خوشبختانه هم نظرات مقام معظم رهبری و هم نظرات امام خمینی (ره) پخش شد که آقا فرمودند که اشک ریختن برای امام حسین از روی احساسات خیلی ارزش ندارد و از روی معرفت ارزش دارد.

 

* برخی تعابیر میدان‌داران عزاداری‌ها سخیف است

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اسلامی گفت: قبل از انقلاب یادم می‌آید که آقا حتی مخالف بودند که چراغ‌ها را خاموش کنند و هر موقع در ایام محرم که قسمت زیارت شهدای کربلا می‌رسید طبق سنت همیشگی آقا دستور می‌دادند که چراغ‌ها خاموش نشود و یک فضای کاذب ایجاد نکنید.

سلیمی نمین یادآور شد: این سنت امام خمینی (ره) هم بود و عزاداری خدمت امام را نگاه کنیم و عزاداری‌های امروزه را نگاه کنیم باید از خودمان سؤال کنیم کجا از نظر فرهنگی کار شده است.

وی اضافه کرد: یک عده‌ای میدان‌‌دار شده‌اند که نه تنها معرفت نمی‌دهند بلکه ضد آن را به جامعه القا می‌کنند و عده‌ای که اکنون عزاداری می‌کنند جوانان را نسبت به اهل بیت دور می‌کنند و تعابیری بسیار سخیف استفاده می‌کنند و تدابیری که جوانان را پس می‌زند.

 

* با هر شیوه و ابزار نباید احساسات را تحریک کرد

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اسلامی گفت: امروزه برخی از هر شیوه و ابزاری را که احساسات جوانان و مردم را در عزاداری‌ها تحریک کنند، استفاده می‌کنند، پس چطور این عده می‌خواهند کار فرهنگی کنند و این به لحاظ فرهنگی یک نوع عقب‌گرد است که باید توجه ویژه داشت.

سلیمی نمین اضافه کرد: این شعائر و قابلیت‌هایی که در اسلام داریم سرمایه‌های جمهوری اسلامی ایران است و سرمایه‌ای است که ما در به وجود آوردن آن تأثیری نداشته‌ایم اما وارث یک سرمایه کلان هستیم و باید بررسی کنیم که از این سرمایه اکنون چگونه بهره می‌گیریم./فارس