اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سلمان رشدی مواضعش را تکرار کرد



اخبار,اخباراجتماعی,سلمان رشدی


 اخبار  اجتماعی - سلمان رشدی مواضعش را تکرار کرد

«سلمان رشدی» نویسنده مرتد انگلیسی روز پنج‌شنبه بار دیگر مواضع ضداسلامی خود را تکرار و عنوان کرد که بخش اعظم افراط‌گرایی مربوط به اسلام است.

به گزارش فارس، «سلمان رشدی» نویسنده مرتد انگلیسی-هندی روز پنج‌شنبه در مراسمی که برای تقدیر از وی از سوی یک موسسه انگلیسی در کتابخانه بریتانیا برگزار شد، بار دیگر به تکرار مواضع ضد اسلامی خود پرداخت.

وی این بار تحرکات گروه تروریستی «داعش» را دستمایه اظهارات خود قرار داد و گفت هر دینی با افراط‌گرایی همراه است، اما «وزن اصلی مسئله مربوط به جهان اسلام است».

نویسنده کتاب «آیات شیطانی» هرچند افراط‌گرایی را به تمام جهان اسلام نسبت داد، اما در ادامه اذعان کرد که «بخش اعظم ایدئولوژی خون و جنگ برگرفته از جنبش سلفی در اسلام است که در سرتاسر جهان توسط عربستان تحت حمایت قرار دارد».

«سلمان رشدی» در سال 1367 از جانب امام خمینی (ره) مرتد اعلام شد. وی پس از این حکم به مدت 10 سال تحت حفاظت دولت انگلیس بود و ملکه این کشور به وی لقب «سر» اعطا کرد.

چهارم مهر ماه 1367 برابر با 26 سپتامبر 1988 انتشارات «وایکینگ» در لندن که جزء گروه انتشاراتى «پنگوئن» است، اقدام به انتشار کتاب سلمان رشدی نمود که نام «Satanic verses» بود. معادل فارسى نام این کتاب «آیات شیطانى» بود.

چهل روز بعد ابتدا کشور هند و سپس پاکستان فروش این کتاب را ممنوع اعلام کردند. متعاقبا چندین کشور اسلامى دیگر نیز اقدام به تحریم فروش این کتاب نمودند.

سرانجام در تاریخ 25 بهمن ماه 1367 برابر با 14 فوریه 1988 امام خمینى در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «مولف کتاب آیات شیطانى که علیه اسلام و پیامبر و قرآن تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتواى آن، محکوم به اعدام هستند».

کتاب «آیات شیطانى» در 9 فصل تنظیم شده است و نویسنده کتاب، افسانه غرانیق را مکرر و به شکل‏هاى گوناگون در کتاب خود آورده و آن را به عنوان یکى از مضامین اصلى کتاب خود مشخص و برجسته نموده است. 


 اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
سلمان رشدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات جدید حاج منصور ارضی: مشایی بدتر از سلمان رشدی است



 

اظهارات جدید حاج منصور ارضی: مشایی بدتر از سلمان رشدی است

 

حاج منصور ارضی در مراسم زیارت عاشورای صبح دیروز حسینیه صنف لباس فروش تهران در خصوص اهمیت حماسه ماندگار و تاریخی ۹ دی گفت: همه وظیفه دارند كه این روز بزرگ را قدر بدانند و در بزرگداشت آن تلاش كنند.

 

وی افزود: ما هم برای این روز برنامه ای داریم اما متأسفانه نه دولت نه قوه قضاییه و نه مجلس (بجز چند نفر) از ما (هیئت های مذهبی) حمایت نكردند و نگذاشتند تا در میدان انقلاب اجتماع و برنامه مان را برگزار كنیم. متأسفانه عده ای می ترسند برای خدا كار كنند! لذا ان شاألله برنامه بزرگداشت این روز، پنجشنبه نهم دی ساعت ۲ تا ۵ در مهدیه تهران با حضور همه هیئات مذهبی و ذاكرین امام حسین(ع) برگزار می گردد.

به گزارش صراط نیوز این مداح اهل بیت با اشاره به فتنه سال ۸۸ گفت: در عاشورای پارسال كارهایی كردند كه دل آدم از دیدن تصاویر و فیلم های آن به درد می آید. البته نباید غافل شد كه الآن هم دارند فتنه می كنند برای براندازی نظام. باید هوشیار باشید و فریب نخورید. الآن سران فتنه، شبها در جماران می نشینند و جلسه می گذارند برای فتنه جدید.

حاج منصور ارضی در ادامه در خصوص حرفهای جدید رییس دفتر رییس جمهور نیز گفت: دیروز بعضی ها در اهانت به مراجع معظم تقلید می گفتند: «مگر ما میمون هستیم كه تقلید كنیم» و امروز نیز این آدم (مشایی) می گوید كه علما موسیقی را نفهمیده اند و می گویند كه حرام است. این مشایی بدتر از سلمان رشدی(لعنه الله علیه) است. او خیلی نامرد است. كارهایی میكند كه واقعا ناپسند است. خدا می داند كه نیت او چیست! حتی با دشمنان بیرونی هم همدست است. وی تأكید كرد: متأسفانه مقداری از حرفهای مشایی، اندیشه­های خود رییس جمهور است.

این ذاكر اهل بیت در ادامه در خصوص كج­فهمی بعضی روحانیون از دین گفت: بعضی ها بجای آن كه دستگاه امام حسین (ع) را تعمیر و تقویت كنند، دارند تخریب می كنند. مثلا اینكه مسابقات كشتی، فوتبال، شنا و ... از تلویزیون پخش می­شود كه نیمه­برهنه هستند، و برهنگی­هایی كه متأسفانه در اجتماع هست، به اینها اعتراض نمی­كنند آن­وقت به سینه زنان امام حسین (ع) كه به دور از نامحرم لخت می شوند و سینه می­زنند، اعتراض می­كنند. این كارشان عین نامردی است. آنها لباس پیغمبر(ع) را دزدیده اند.

حاج منصور ارضی با اشاره به مثبت بودن طرح هدفمندی یارانه ها گفت: این طرح اگر خوب مدیریت شود خوب است ولی اگر نفسانی باشد و بگوییم كه ما این كار را كردیم و ما به مردم یارانه می دهیم و از بركت ما پول به مردم می رسد و ... اگر این طور شد، آن وقت این كار (طرح هدفمندی یارانه ها) یك كار فرعونی می­شود. وی تأكید كرد: باید كارها فقط به قصد قربت باشد نه هوای نفس.

حاج منصور ارض در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته در خصوص دعای امام زمان(عج) گفت: ما امام زمانی را قبول داریم كه در دعاها فرموده اند نه امام زمانی كه بعضی ها می گویند. امام زمان(عج) درد ما را می بیند و می داند كه ما درد دین داریم یا درد دنیا.

وی افزود: بعضی ها دنبال امام زمان فقط در مسجد جمكران و مسجد سهله می­گردند و غافل از حقیقت وجودی آن حضرت هستند.../پایگاه خبری تحلیلی صراط