اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سلاح های شما برای مقابله با ایران فرسوده شده، سلاح جدید بخرید!



 

 «دیسیون»، رئیس امور فروش بزرگترین شرکت غیر دولتی تولید اسلحه در جهان گفت: سلاح های کشورهای عربی فرسوده است و این کشورها باید برای مقابله با ایران، همه تجهیزات نظامی خود را تعویض کنند!

 

به گزارش «تابناک»، «توماس کالیجان» که با برنامه «بازارهای خاورمیانه» شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» سخن می گفت، افزود: دولت های عربی نمی توانند با این سلاح ها، در منطقه نقش آفرین باشند و اکنون که یمن نیز به گذرگاهی برای تروریسم تبدیل شده، این کشورها علاوه بر ایران، باید برای یمن هم فکری کنند!

وی از طراحی برنامه بیست ساله شرکت متبوع خود برای فروش سلاح به کشورهای عربی هم پرده برداشت و گفت: در فاز اول، باید کشورهای عربی یک مجموعه شصت میلیارد دلاری سلاح تهیه کرده و همه مرزهای خود با یمن را به پیشرفته ترین سلاح ها مجهز تا از نفوذ القاعده یمن به امارات و عربستان جلوگیری کنند.

«کالیجان» که رئیس امور فروش شرکت صادراتی سلاح «دیسیون» است، افزود: امنیت منطقه خلیج فارس با این سلاح ها تأمین نمی شود؛ بنابراین، پیشنهاد می کنم، کشورهای عربی درباره برنامه شرکت «ریسیون» بیندیشند.

«سی.ان.ان» می افزاید: «کالیجان» تصریح کرده که کارشناسان شرکت «ریسیون» در حال رایزنی در کشورهای آمریکای لاتین برای فروش سلاح به عربستان هستند و در این سفرها، پیمان هایی نیز با کشورهای کویت، قطر و امارات امضا خواهند کرد که ارزش آن چند ده میلیارد پیش بینی شده است.... / تابناک


ویدیو مرتبط :
سلاح فـــــــوق سری ایران برای مقابله با دشمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع آمریکا: هدف مانور نظامی امارات مقابله با انتقال سلاح از ایران است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

وزیر دفاع آمریکا:

هدف مانور نظامی امارات مقابله با انتقال سلاح از ایران است

این مانور نظامی در امارات، ماموریتی برای تقویت قدرت نظامیان کشورهای عربی است تا آنها به توقف جابجایی تسلیحات ایران کمک کنند. از جمله این تسلیحات می توان به موشک هایی دوش پرتاب اشاره کرد.وزیر دفاع آمریکا هدف مانور نظامی در امارات را مقابله با ارسال سلاح از سوی ایران عنوان کرد.

به گزارش عصر ایران، "لئون پانه تا" در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد ایران از طریق توزیع گسترده تسلیحات ضد هوایی در میان هم پیمانان خود، تلاش های گسترده ای برای بی ثباتی خاورمیانه آغاز کرده است.

پانه تا ادامه داد: وقتی موشک های دوش پرتاب "مانبادس" توزیع می کنید هیچ شکی وجود ندارد که این اقدام نه تنها فقط برای هواپیماهای نظامی بلکه برای هواپیماهای غیر نظامی هم یک تهدید به شمار می رود.

رویترز می نویسد: قبل از این مقامات غربی درباره گسترش امکان دسترسی به این نوع از موشک ها و خطر آنها برای هواپیماها و بالگردهای نظامی هشدار داده بودند.

گارد ساحلی یمن روز 23 ژانویه گذشته یک فروند شناور حامل محموله تسلیحاتی از جمله موشک های زمین به هوا "مانبادس" را توقیف کردند. مقامات آمریکایی مبداء این محموله را ایران و مقصد آن را مجموعه حوثی ها در شمال یمن اعلام کرده بودند. ایران بارها هر گونه دخالت در امور داخلی یمن را تکذیب کرده است.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به توقیف موشک های مانبادس در آب های یمن گفت: این برای نخستین بار است که شاهد چنین موشک هایی هستیم.

وی افزود: آمریکا تلاش ها برای رویارویی با تهدیدات از سوی ایران را افزایش می دهد. آمریکا مانور نظامی با حضور  چند کشور را در امارات برگزار می کند تا مقابله با انتقال تسلیحات از ایران بهبود یابد.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: این مانور نظامی در امارات، ماموریتی برای تقویت قدرت نظامیان کشورهای عربی است تا آنها به توقف جابجایی تسلیحات ایران کمک کنند. از جمله این تسلیحات می توان به موشک هایی دوش پرتاب اشاره کرد.

بانیتا پس از 19 ماه فعالیت در سمت وزیر دفاع آمریکا قرار است بازنشسته شود و به زودی شخص دیگری  جایگزین او شود.سنای آمریکا از روز پنجشنبه گذشته جلساتی را برای بررسی صلاحیت چاک هاگل به عنوان وزیر دفاع جدید آغاز کرد.

امارات از روز 8 تا 19 بهمن جاری تامانور نظامی مشترک با آمریکا و چند کشور دیگر را در ساحل خلیج فارس برگزار می کند. این مانور نظامی در بخش های دریایی، هوایی و زمینی برگزار می شود.

خبرگزاری رسمی امارات درباره هدف این مانور گفته بود: رزمایش در چارچوب سلسله تمرین های مشترک با هدف بهبود اقدامات و توانمندی های ملی و همکاری بین المللی برای منع گسترش و استفاده سلاح کشتار جمعی و مواد دارای استفاده دوگانه و تبادل تجربیات در زمینه های مرتبط با مبارزه با گسترش سلاح کشتار جمعی است./عصرایران