اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقوط سکه و شادی عروس و دامادها!


با تشدید روند نزولی قیمت انواع سکه و جو روانی ایجاد شده، موجی از نگرانی میان خریداران عمده سکه در بازار این کلانشهر ایجاد شده است.

استمرار سقوط بی سابقه قیمت جهانی طلا هر چند که دلالان سکه در بازار مشهد را نقره داغ کرد اما تازه دامادها را غرق در شادی کرد.

با تشدید روند نزولی قیمت انواع سکه و جو روانی ایجاد شده، موجی از نگرانی میان خریداران عمده سکه در بازار این کلانشهر ایجاد شده است.

زیان سنگین محتکران سکه

گزارشها حاکی است، پس از افت 140 دلاری قیمت هر اونس طلا در روز یکشنبه گذشته، قیمت هر اونس جهانی طلا با کاهش 95 دلاری به مرز هزار و 500 دلار نزدیک شد.

این موضوع علاوه بر کاهش قیمت طلا و سکه در مشهد، موجب حاکم شدن نوعی سردرگمی در این بازار شده است.

صاحبان نقدینگی سرگردان که از زمستان سال گذشته با حضور در حراجی سکه بانکی و حاشیه بازار طلا و جواهر فعال شده اند، این روزها حال خوشی ندارند چرا که گفته می شود در چند روز گذشته با سقوط قیمتها زیان هنگفتی کرده اند.

البته در این میان بیشترین زیان نصیب کسانی شده است که به تازگی به قیمتهای بالا اقدام به خرید سکه کرده اند.

به گفته فعالان بازار سکه، ترس از سقوط بیشتر قیمتها عده ای را به فروش سکه های ذخیره شده در کنج خانه ها ترغیب کرده است ، اما در مقابل تعدادی از دلالان حرفه ای به روزهای آینده و دستهای پشت پرده دلخوش کرده و همچنان به ذخیره سازی که برخی از تحلیلگران از آن به عنوان احتکار سکه یاد کرده اند، ادامه می دهند.

شادی عروس و دامادها

اما این سکه روی دیگری هم دارد چراکه با کاهش قیمتها بسیاری از خانواده های که جوانان آنان در آستانه ازدواج قراردارند، بسیار خوشحال شده اند.

در این باره یکی از تازه داماد های مشهدی گفت: افزایش قیمت طلا یکی از نگرانی جوانان در آستانه ازدواج است چرا که تازه دامادها بر اساس رسوم قدیمی باید اقدام به خرید طلا و جواهر برای همسر خود در مراسم عقد کنند.

رضا رمضانی با بیان اینکه حداقل یک سرویس طلا در شرایط حاضر برای تازه دامادها حدود 2 میلیون تومان آب می خورد، تصریح کرد: مسلما کاهش بیشتر قیمتها، عروس و دامادها را خیلی شاد می کند.

وی افزود: یکی از مشکلات مهم جوانان برای ازدواج و مراسم عقد بالا بودن قیمت طلا است که اغلب با توان مالی جوانان آن هم در آغاز زندگی ناسازگار است.

در همین حال یکی از شهروندان مشهدی که برای اهدای سکه به عروس به بازار سکه خیابان راهنمایی مشهد مراجعه کرده بود، با ابراز خوشحالی از کاهش قیمتها به خبرنگار مهر گفت: چند روز است که می خواهیم برای عروسی خواهرم سکه بخرم اما بالا بودن انواع سکه مانع از این امر شده است.

وی افزود: بسیاری از کسانی که اقدام به خرید سکه می کنند تنها برای کسب سود به این عمل روی آورده اند، همین مساله به نظر من باعث تقاضاهای کاذب و در نتیجه ایجاد بورس بازی و دلال بازی شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که زیان این مساله نصیب افرادی می شود که نیاز واقعی به خرید سکه دارند.

خداحافظی با ثروت باد آورده

این رویداد در حالی اتفاق افتاده است که در چند ماه گذشته با استمرار التهاب در بازار سکه بسیاری از واسطه ها در مشهد به ثروت باد آورده هنگفتی دست یافته بودند.

در این مدت بورس بازان با استفاده از جو روانی ایجاد شده، حضوری پررنگ در بازار طلا و جواهر به ویژه در حراجی سکه بانک کارگشایی مشهد داشته اند.

بررسی های انجام شده نشان می دهد، بیشتر متقاضیان خرید سکه را افرادی تشکیل می دهند که دارای نقدینگی سرگردان هستند. آنان تلاش می کردند تا با حضور در حاشیه بازار و بکارگیری سرمایه های خود از نوسانات قیمتی این فلز گرانبها سود بی زحمتی را نصیب خود کنند.

رئیس اتحادیه طلافروشان پیش تر با اشاره وجود تقاضای کاذب در بازار مشهد  به خبرنگار مهر گفته بود: به جز فعالان حرفه ای بازار و صنف طلافروشان، عده ای سرمایه دار تنها به قصد سود بیشتر و چند برابر کردن سرمایه ها ی خود وارد عرصه معاملات سکه در مشهد شده اند.

یوسف تقی زادگان افزوده بود: این افراد با ترفندهای مختلف بازار را ملتهب کرده و به دنبال سود شخصی هستند.

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
عروس خانم وکیلم؟... لایک!/پرونده ای ویژه عروس و دامادها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 آداب روز عروسی مخصوص عروس و دامادها



 

 

 آداب روز عروسی مخصوص عروس و دامادها

 

روز عروسی شما قرار است به ‌یادماندنی‌ترین روز زندگیتان باشد، به همین دلیل رفتار شما باید نشاندهنده  این موضوع باشد. نمی‌دانید در روز عروسی باید چه بکنید و چه رفتاری داشته باشید؟

 

خیلی مهم است که با میهمانانتان صحیح، صمیمی و قدرشناسانه برای آمدنشان به مراسمتان، رفتار کنید. مطمئن باشید اگر عروس یا دامادی قدرشناس باشید، پنج، ده یا پنجاه سال دیگر افسوس نمی‌خورید. همچنین باعث می‌شود در خاطر میهمانانتان چیزی جز عروس یا دامادی دوست ‌داشتنی، زیبا و متواضع نخواهد ماند. یادتان باشد این میهمانی فقط درمورد شما نیست، درمورد عروس و داماد و البته میهمانان است! برای اینکه مطمئن شوید در مراسم ازدواجتان تصویری زیبا و به ‌یادماندنی در ذهن میهمانانتان ایجاد می‌کنید، نکات زیر را رعایت کنید:

 

* راهرو طراحی شده برای ورودتان را با متانت و وقار طی کنید، دسته‌ گلتان را طوری بگیرید که ساقه گل‌ها در دستتان قرار گیرد و گل‌های آن به سمت جلو بیفتد.

 

* بوسه عروسی را از قبل تمرین کنید این بوسه باید بوسه‌ای شیرین و وزین باشد.

 

* در ذهنتان نگه دارید که بعد از اتمام مراسم برای کسی دست تکان ندهید. دارید ازدواج می‌کنید، یک تیم فوتبال را که تشویق نمی‌کنید! همراه با همسرتان راهرو را دوباره برگردید، طوری که در ذهن همه، زوجی شاد و زیبا باقی بمانید.

 

* وقتی زوج‌ها درگیر عکس گرفتن و فیلم‌برداری می‌شوند، فرصت پیدا نمی‌کنند که اولین ساعت‌های متاهلی خود را با دوستان و خانواده ‌شان شریک شوند. مخصوصاً اینکه معمولاً عروس و داماد کمی دیرتر از مهمانان وارد مراسم می‌شوند و این باعث می‌شود زمان بیشتری از میهمانان خود دور بمانند.

 

* وقتی حرف می‌زنید، به چشمان میهمانانتان خوب نگاه کنید. این در هر زمان و هر گفتگویی، یکی از اصلی‌ترین آداب معاشرت است.

 

* پس از وارد شدن به مراسم، به تک‌تک میزها سر بزنید. درصورت امکان حداقل دوبار در طول مراسم به دیدن تک‌تک میهمانان بروید و از آنها تشکر و قدردانی کنید.

 

* همیشه و هرکجا که می‌روید حتماً همراه با همسرتان باشید نه تنها!

 

* نه عروس و نه داماد نباید حین سیگار کشیدن یا نوشیدن آبمیوه مگر در گیلاسی لوکس دیده شود.

 

* مشروب نخورید. هیچ‌کس از دیدن عروس یا دامادی مست خوشحال نمی‌شود.

 

* گیلاس آبمیوه را از پایه آن بگیرید تا خنک بماند.

 

اگر دوست دارید، رفتارهای خوب و بدی که در عروسی‌های مختلف دیده‌اید را با ما مطرح کنید و اظهارنظرهای خودتان را به لیست ما اضافه کنید!

منبع:مردمان