اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقف تعرفه مکالمات تلفن ثابت در سال 93



اخبار ,اخبار اقتصادی ,تعرفه مکالمات تلفن ثابت

 

اخبار اقتصادی - سقف تعرفه مکالمات تلفن ثابت در سال 93

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی را درخصوص تعرفه‌ی مکالمه تلفن ثابت و تلفن همراه بررسی و مواردی را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سال گذشته تعرفه‌های جدید را به منظور شفافیت و ساده‌سازی و حذف پالس محوری از تعرفه‌های تلفن ثابت، محاسبه کارکرد مشترکین بر مبنای دقایق استفاده، اجرای طرح یکسان‌سازی کد در سطح استان‌ها، یکنواخت‌سازی تعرفه‌های تلفن همراه، توسعه شبکه تلفن ثابت با تضمین درآمد عادله برای شبکه تلفن ثابت، برقراری عدالت تعرفه‌ای با حذف منطقه‌های (زون‌های) بین‌شهری و تعیین آبونمان به صورت پلکانی، فراهم کردن امکان تعریف بسته‌های تعرفه‌ای مختلف توسط اپراتور، نظارت‌پذیری بهتر و پایه‌گذاری نظام تعرفه‌ای علمی، بررسی و تصویب کرد.

بر این اساس سقف تعرفه مکالمات تلفن ثابت از ابتدای سال 1393 به ازای هر دقیقه مکالمه به شرح جدول زیر تعیین می‌شود.

 

 همچنین آبونمان ماهیانه هر خط تلفن ثابت (ریال) از ابتدای سال 1393 به شرح جدول زیر تعیین می‌شود .

   
 بر این اساس اعمال آبونمان تعیین شده در این بند، صرفا پس از اجرای طرح یکسان‌سازی کد در سطح هر استان و از آغاز اولین دوره صورتحساب پس از اجرای طرح مذکور انجام می‌شود.

همچنین آبونمان قابل دریافت از مشترکین تلفن ثابت، مجموع آبونمان ثابت و متغیر است.

تعرفه پایه یک دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های دائمی 499 ریال و سقف آن 599 ریال تعیین شده و سقف تعرفه‌ی یک دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های اعتباری 899 ریال تعیین شد. 

 

عنوان سقف تعرفه (ریال)
هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی 30
هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی 330
هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به همراه شرکت ارتباطات سیار 625
هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به سایر اپراتورهای تلفن همراه 625

 

 

- شهرهای تهران، اصفهان، مشهد،تبریز، کرج، اهواز،شیراز سایر شهرهای مراکز استان سایر شهرها بخش‌ها و روستاها
آبونمان متغیر بر اساس مبلغ کارکرد ماهیانه خط تلفن ثابت (ریال) 3600 3000 2100 1000
کارکرد تا 10.000 ریال 2400 2000 1900 0
کارکرد بیشتر از 10.000 تا 100.000 ریال 5400 5000 3900 0
کارکرد بیشتر از 100.000ریال 8400 7000 1900 0
اخبار اقتصادی - ایسنا
 


ویدیو مرتبط :
مقایسه تعرفه مکالمات تلفن ثابت با قیمت نان سنگک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعرفه نرخ جدید مکالمات تلفن ثابت



اخبار ,اخبار اقتصادی ,نرخ جدید مکالمات تلفن ثابت

 

اخبار اقتصادی - تعرفه نرخ جدید مکالمات تلفن ثابت

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سقف تعرفه مکالمات تلفن ثابت را به ازای هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی ۳۰ ریال، هر دقیقه مکالمات ثابت به ثابت بین استانی ۳۳۰ ریال، هر دقیقه مکالمات تلفن ثابت به همراه شرکت ارتباطات سیار ۶۲۵ ریال و هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به سیار اپراتورهای تلفن همراه ۶۲۵ ریال تعیین کرده است.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: شرکت مخابرات ایران مجاز است در ۵ استان تهران، البرز، قم، مرکزی و زنجان که طرح هم کدسازی را انجام داده، صورتحساب مشترکان را با نرخ های جدید محاسبه کند.

حسن رضوانی در مورد اجرای مصوبه ۱۸۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر تغییر نرخ مکالمات تلفن ثابت و همراه اظهار داشت: هم اکنون این مصوبه در بخش تلفن همراه انجام شده و شرکت ارتباطات سیار با حذف جابجایی و خذف تفاوت مکالمات شب و روز، نرخ های جدید را برای مشترکان تلفن همراه براساس این مصوبه اعمال کرده است.

وی گفت: در بخش تلفن ثابت نیز تغییر نرخ های تماس مشترکان منوط به اجرا کردن طرح حذف کدهای بین شهری و یکسان سازی کد مخابراتی هر استان است که در این زمینه شرکت مخابرات ایران پس از اجرای این مصوبه در هر استان مجاز است تعرفه تماس مشترکان را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری  اقتصادی ایران، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در راستای اجرای این مصوبه، کدهای تلفنی استان زنجان به یک کد تغییر یافت و مخابرات مجاز است که صورتحساب های دوره جدید مشترکان این استان را از تاریخ هم کدسازی، براساس تعرفه های جدید محاسبه کند.

وی با بیان اینکه پیش از این مخابرات طرح یکسان سازی را در استانهای قم، مرکزی، تهران و البرز اجرایی کرده بود که این طرح در مقطعی متوقف شده بود، ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات مخابرات ملزم است که تا شهریورماه تمامی استانهای کشور را هم کد کند.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سقف تعرفه مکالمات تلفن ثابت را به ازای هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی ۳۰ ریال، هر دقیقه مکالمات ثابت به ثابت بین استانی ۳۳۰ ریال، هر دقیقه مکالمات تلفن ثابت به همراه شرکت ارتباطات سیار ۶۲۵ ریال و هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به سیار اپراتورهای تلفن همراه ۶۲۵ ریال تعیین کرده است.

براساس این مصوبه نرخ مکالمات تلفن ثابت برای استان هایی که طرح یکسان سازی کد در سطح استان در آن اجرا نشده در مکالمات ثابت به ثابت شهری، ثابت به ثابت بین شهری و ثابت به همراه در سطح هر استان ۵۱.۰۳ ریال به ازای هر پالس است.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این مصوبه مبلغ آبونمان ماهیانه خطوط تلفن ثابت را بر مبنای منطقه و شهر مشترکان و نیز میزان کارکرد ماهیانه آنها تعیین کرده است.

این آبونمان برای اعمال در سال ۹۳ و به صورت ماهیانه است که صرفاً پس از اجرای طرح یکسان سازی که در سطح هر استان و از آغاز اولین دوره صورتحساب پس از اجرای طرح مذکور محاسبه خواهد شد و آبونمان قابل دریافت از مشترکین تلفن ثابت، مجموع آبونمان ثابت و متغیر است.

اخبار اقتصادی - خبرگزاری اقتصادی ایران