اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفیر پاکستان به وزارت خارجه احضار شد



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,مفقود شدن مرزبانان

 

اخبار سیاست خارجی - سفیر پاکستان به وزارت خارجه احضار شد

به‌دنبال انجام عملیات تروریستی و به گروگان گرفته شدن پنچ تن از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در منطقه جکیگور در شرق کشورمان در شامگاه 17 /11 /92 از سوی گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل و انتقال آنان به داخل پاکستان، نور محمد جدمانی، سفیر پاکستان در تهران امروز (یک‌شنبه) از سوی مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه دعوت و مراتب ناخرسندی و اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

در این ملاقات مدیرکل غرب آسیا با اشاره به وقوع چندین فقره از حوادث تروریستی در ماه‌های اخیر در مرزهای دو کشور و استفاده تروریست‌ها از خاک پاکستان، علاوه بر لزوم تضمین سلامت و بازگرداندن افراد ربوده شده استرداد عاملان این عملیات تروریستی و هم‌چنین اقدام جدی دولت پاکستان در جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در آینده را خواستار شد.

سفیر پاکستان نیز در این ملاقات با ابراز تاسف از وقوع این حادثه اظهار کرد پیگیری این موضوع را وظیفه مهم خود به شمار می‌آورد و مراتب را جهت پیگیری‌های لازم به دولت متبوع خود اعلام خواهد کرد.

در این ملاقات یادداشت رسمی اعتراض جمهوری اسلامی ایران به این حادثه تسلیم طرف پاکستانی شد. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه و افخم ؛سفیر مالزی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احضار دوباره سفیر پاکستان به وزارت خارجه



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,وزارت خارجه

 

اخبار سیاست خارجی - احضار دوباره سفیر پاکستان به وزارت خارجه

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان عصر دوشنبه با دعوت سفیر پاکستان به وزارت امور خارجه، بر ضرورت پیگیری مجدانه موضوع ربایش پنج تن از نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه مرزی جکیگور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم رحیم‌پور در این دیدار با یادآوری وضعیت غیرقابل قبول اقدامات امنیتی و حفاظتی طرف پاکستانی در نقاط مشترک مرزی دو کشور برای مبارزه با تردد اشرار و اقدامات تروریستی گروهک‌ها، لزوم تضمین سلامت و بازگرداندن نیروهای ربوده شده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و هم‌چنین تحویل عوامل و مجرمان این اقدامات تروریستی که اینک در خاک پاکستان مستقر هستند را خواستار شد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه هم‌چنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا با هر ابزار و عملیات لازم نسبت به برقراری امنیت در مرزهای مشترک دو کشور و مبارزه با اشرار و گروهک‌های تروریستی با طرف پاکستانی همکاری کند.

سفیر پاکستان در تهران نیز در این دیدار ضمن ابراز تاسف درباره بروز این حادثه و با اشاره به حضور هیات ایرانی در شهر کویته پاکستان برای برگزاری نوزدهمین کمیسیون مشترک مرزی قول داد تا ضمن انتقال مراتب به دولت متبوع خود، نهایت سعی و تلاش برای حل و فصل این موضوع و جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی را از سوی دولت پاکستان پیگیری کند.
اخبار سیاست خارجی - ایسنا