اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفر خانوادگی تیم ملی کاراته!


مهران بهنامفر که پیش از یکی از مربیان تیم ملی، از نفراتی که به تیم ملی دعوت شده اند، انتقاد می کند. او معتقد است که تیم ملی منتخب، تیم ملی ایران نیست. او سطح مسابقات کشورهای اسلامی را خیلی پایین تر از آنی می داندن که کادر فنی ادعایش را دارد.

تماشا: مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی روزهای آخر هفته پیش برگزار شد. به تشخیص کادر فنی فقط نفرات اوزان 55-، 75-، 84- و 84+ کیلوگرم به تیم ملی دعوت شده اند و غیبت امیر مهدی زاده و سعید احمدی که مدال جهانی دارند، سبب شد تا انتخاب نفر در وزن های 60- و 67- کیلوگرم همچنان مبهم بماند.

این در حالی است که تیم ملی ایران دردور قبل این بازی ها که به میزبانی عربستان برگزار شد در هفت وزن مدال گرفت که پنج مدال طلا بود. بررسی پنج وزن دیگر هم این احتمال را می دهد که تکرار مدال های دوره قبلی کمی سخت باشد.

وزن 55- کیلوگرم همواره جزو اوزانی بوده است که ایران توانسته در میان مدعیان باشد. این مشکلی است که مدت هاست کاراته درگیر آن بوده است. در انتخابی وحید حسنی پور، خواهرزاده سرمربی تیم ملی، نفر اول بود.

او برای رسیدن به این جایگاه در 2 روز حاتمیان را برد. از نکات قابل توجه در این وزن حضور ثابت مجید حسن نیا در اردوی تیم ملی کاراته بود. او با اینکه در این رقابت ها حضور نداشت اما در اردوی تیم ملی ماند و حاتمیان که تا این مرحله به اردو راه یافته بود از تیم خط خورد.

هامون درفشی پور در وزن 60- کیلوگرمدر 3 مبارزه به 3 پیروزی رسید اما باز هم نتوانست اعتماد کادر فنی را جلب کند. امیر مهدی زاده که پیش از این هم اعلام کرده بود بعد از عید به میزان آمادگی قابل قبول می رسد، کادر فنی را متقاعد کرد که برای او صبر کنند تا اگر شرایطش فراهم بود به ترکیب تیم ملی اضافه شود.

حسین سمندر که تا پیش از این حتی در مسابقات قهرمانی کشور نیز حضور نداشت پس از حضور پدرش در راس فدراسیون، توانست به اردوی تیم ملی راه پیدا کند. او در مسابقات انتخابی پا به پای حامد زیکساری دارنده مدال نقره جهان پیش رفت. سمندر در 2 مبارزه مساوی کرد.

حامد زیکساری هم همین نتیجه را به دست آورد اما جالب وبد که محمدرضا غروبی نیز با همین نتایج از این اردو خط خورد. با این شرایط در وزن 67- کیلوگرم تنها این 2 نفر باقی ماندند. البته سعید احمدی که این روزها مورد توجه فدراسیون و کادر فنی قرار گرفته است با پای شکسته به سالن مسابقات آمد و از نزدیک شاهد رقابت ها بود، کادر فنی تیم ملی در این وزن هم به نتیجه ای نرسید تا در صورت بهبودی، از او در ترکیب اصلی استفاده کند.

سعید حسنی پور دیگر خواهرزاده، سرمربی تیم ملی هم به اردو دعوت شد. البته او به قدری خوب مبارزه کرد تا انتخابش جای هیچگونه حرف و حدیثی را باقی نگذارد. او که جواز حضور در رقابت های کشورهای اسلامی در وزن 75- کیلوگرم را به دست آورد در 3 مبارزه ای که انجام داد با اختلاف بالا حریفانش را برد. شفاهی و بهرام پور هم رقابت های خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و ملی پوشان اعزامی به مسابقات جهانی فرانسه را به راحتی شکست دادند.

مهدی سلطانی بار دیگر به تیم ملی بازگشت و این بار در رقابت های کشورهای اسلامی نماینده وزن 84- است. او برای رسیدن به این جایگاه 3 مبارزه انجام داد و 2 پیروزی را در مقابل ملی پوشان اعزامی به فرانسه به دست آورد اما مقابل هادی صفی شکست خورد. در این وزن تنها مازیار الهامی خط خورد و دیگر نفرات هنوز شانس حضوردر کمیته تیمی را دارند.

در وزن 84+ کیلوگرم باز هم ذبیح الله پورشیب فیکس شد. تنها ملی پوشی که توانست باز هم جایگاه خود را حفظ کند او بود. پورشیب در این رقابت ها 3 مبارزه انجام داد و 3 برد و یک تساوی به دست آورد. در این وزن که همیشه جزو وزن های شلوغ است، 5 کاراته کا در اردوی تیم ملی تمرین می کنند.

مهران بهنام فر: این تیم ملی است؟


مهران بهنامفر که پیش از یکی از مربیان تیم ملی، از نفراتی که به تیم ملی دعوت شده اند، انتقاد می کند. او معتقد است که تیم ملی منتخب، تیم ملی ایران نیست.

او سطح مسابقات کشورهای اسلامی را خیلی پایین تر از آنی می داندن که کادر فنی ادعایش را دارد. انتقادات او را در گفت و گو با تماشا بخوانید:

نفرات انتخاب شده در تیم ملی را چطور می بینید؟

- من که تیم ملی نمی بینم، این سفر بیشتر یک سفر خانوادگی است.

یعنی این نفرات استحقاق پوشیدن پیراهن تیم ملی را نداشتند؟

- من در سالن نبودم و رقابت ها را ندیدم ودرست نیست که بخواهم کسی را زیر سوال ببرم اما تعجب می کنم نفراتی توانستند بهترین های این رقابت ها شوند که دو سه سال از تیم ملی دور بودند. البته شاید اینها به یکباره متحول شده اندو توانسته اند این نتایج را به دست آورند.

ایران می تواند 5 مدال طلای دور گذشته این بازی ها را تکرار کند؟

- بعضی ها در مسابقات جهانی تا دقیقه 90 فاز منفی به تیم منتقل می کردند. در این مقطع نباید آرزوی شکست برای تیم ملی داشت چرا که این یک خیانت است. امیدوارم این تیم نتیجه بگیرد و با بهترین مدال ها به ایران بازگردد اما من واقعا تعجب می کنم چطور نفرات جهانی همگی رقابت های ضعیفی را به نمایش گذاشتند؟ نفراتی که حالا در تیم ملی فیکس شده اند، کارنامه مشخصی دارند و فکر نمی کنم نتایج قابل دفاعی را در بزرگسالان به دست آورده باشند.

پس نتایج انتخابی ها چه می شود؟ به هر حال مبارزه کرده اند.


- درست است، مبارزه کرده اند و برده اند اما جالب است که به فاصله یک ماه بازیکنی که در انتخابی ها 8- صفر بازنده بوده است به یکباره برنده می شود.

شاید بضاعت کاراته ایران همین است؟

- بضاعت کاراته ما همان نفرات اعزامی به مسابقات جهانی بود. ایران جزو 3 تیم اول دنیاست و عملکرد خود را در جهان نشان داد. در حال حاضر تیم ما وجهه خوبی در جهان دارد و باید از این اعتبار دفاع کرد چرا که در مسابقات کشورهای اسلامی همه نگاه ها به سوی کارته کاهای ایرانی است.



رهنما: بازی های کشورهای اسلامی هم سطح جهانی برگزار می شود

مسعود رهنما، سرمربی تیم ملی در مقابل انتقادات بهنام فر معتقد است که بازی های کشورهای اسلامی در سطح مسابقات قهرمانی جهانی برگزار می شود. او در پاسخ به اینکه ایران می تواند مدال های دوره قبل را تکرار کند، به تماشا می گوید: «این 2 دوره را مقایسه نکنیم بهتر است.

مسابقات دور قبل با این دور قابل مقایسه نیست، کشورهای شرکت کننده را هم باید در نظر گرفت. در این دوره مسابقات جهانی 3 مدال طلا و یک مدال نقره توسط کشورهای مسلمان به دست آمد و همین نشان می دهد که کشورهای مسلمان پیشرفت قابل توجهی را در این چند وقت داشته اند.» این بازی های این دوره هم سطح با مسابقات جهانی برگزار می شود.


ویدیو مرتبط :
آخرین اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته برای ارتقای جایگاه تیم کاراته در مسابقات قهرمانی آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر تیم ملی بلژیک به اصفهان منتقی است



 

 

سفر تیم ملی بلژیک به اصفهان منتقی است

 

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال از منتفی شدن سفر تیم ملی فوتسال بلژیک به اصفهان خبر داد و اعلام کرد، مسئولان چند شهر و تیم تقاضای میزبانی از این تیم اروپایی را کرده‌اند.

عباس ترابیان گفت: پس از آنکه باشگاه فولاد ماهان اصفهان رسما از میزبانی دیدار تیم‌های ملی ایران و بلژیک انصراف داد، ما هم تصمیم برآن گرفته‌ایم تا این بازی و دیگر دیدارهای تدارکاتی بلژیک در ایران را در شهری دیگر برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود: با وجود اینکه اصفهانی‌ها ابراز تمایل کرده‌اند تا میزبان این بازی شوند، تصمیم کمیته فوتسال برجای خود باقی است و مسابقه یاد شده در شهری دیگر برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: برای میزبانی تیم ملی فوتسال شهرهای یزد، آمل و قرچک ورامین ابراز تمایل کرده‌اند اما هنوز برای انتخاب شهر میزبان تصمیم گیری نکرده‌ایم.

پیش از این قرار بود تیم ملی فوتسال بلژیک در هفته آخر دی‌ماه به ایران آمده و طی روزهای 25 تا 27 دیماه سه دیدار دوستانه را به ترتیب مقابل تیم‌های ملی و امید ایران و فولاد ماهان اصفهان برگزار کند که با انصراف باشگاه فولاد ماهان از میزبانی این تیم اروپایی نحوه برگزاری دیدارهای دوستانه تیم ملی بلژیک در کشورمان با تغییر مواجه شده است.

ترابیان در این خصوص گفت: برای نحوه برگزاری دیدارهای دوستانه بلژیک در ایران به جمع بندی نرسیده‌ایم اما با توجه به انتخاب میزبان این تیم، تعداد و نحوه برگزاری دیدارهای تدارکاتی با بلژیک را انتخاب می کنیم.