اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سعید ابوطالب:احمدی نژاد درگیر خودشیفتگی و خودکامگی است



واکاوی عملکرد 7 ساله دولت احمدی‌نژاد

ابوطالب:دولت احمدی نژاد دچار گنده‌گویی شعار دادن شد/دولتمردان درگیر توهم توطئه‌اند

سعید ابوطالب نماینده اصولگرای مجلس هفتم می‌گوید: من احمدی نژاد را بیش از آنکه لجباز بدانم گرفتار خودشیفتگی،خودکامگی و توهم می‌بینم. این همان خطر بزرگی است که دولت احمدی نژاد و دولت‌های بعدی را تهدید می‌کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سعید ابوطالب نماینده تهران در مجلس هفتم رفتارهای رییس دولت و اطرافیانش در 7 سال اخیر را ناشی از توهم توطئه در آنها می داند و می گوید: معتقدم بخشی از این رفتار دولتی‌ها ناشی از توهم توطئه ای است که بعضی از این دولتمردان از همان ابتدا با آن درگیر بودند یعنی تصور می کردند که همه آنهایی که تا به امروز  در مناصب و  مراکز قدرت بوده اند قصدشان تخریب و از بین بردن این دولت است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل هم است که می بینیم برخورد دولتمردان با انتقادات خیلی هیجانی و از روی عصبانیت است یعنی اگر فردی در گوشه ای مثل مجلس، روزنامه یا روشنفکران و علما از سر دلسوزی رفتاری از دولت را نقد کنند خیلی زود آشفته می شوند و همین باعث شده است که نتوانند انتقادات خیرخواهانه و مصلحانه را  ببینند و بپذیرند. متاسفانه هنوز هم این توهم در برخی از این آقایان وجود دارد گرچه این حس توهم در تعدادی از آنها از بین رفته و تا حدی نرمی و عقلانیت در رفتار برخی دولتی ها در این یک سال آخر عمر دولت می بینیم ولی این عقلانیت امروز دیگر سودی ندارد چراکه مردم طی این سال ها از این  خصلت و ویژگی دولتمردان آسیب و صدمات جدی دیدند. 

ابوطالب با بیان اینکه این توهم موجب شد که  دولت رفته رفته از شعارهای خود دور شود، افزود:  حتی دولت رفتارهایی مخالف را نیز در پیش گرفت. مشخصا اگر بخواهم مصداقی برای این حرف خود بیاورم  عملکرد دولت در حوزه فرهنگ است. در این دولت محصولات فرهنگی از جمله فیلم های سینمایی تولید شد که باید از آنها تحت عنوان محصولات فرهنگی  دولت نهم و دهم یاد کرد. چرا که این محصولات و فیلم ها 180 درجه مخالف شعارها، آرمان ها و ارزش هایی است که دولت در ابتدای راهش مطرح می کرد. 

جنجال سازی رویه دولت احمدی نژاد برای فرار از مشکلات بود

نماینده منتقد مجلس هفتم با بیان اینکه این دولت از ابتدا اساس را بر این گذاشته بود که انتقادات را قبول نکند، اظهار داشت: از این رو رفتارهایی کرد و اقداماتی انجام داد که به شدت از آن پرهیز می کرد و  علیه آن شعار می داد. دولت احمدی نژآد به جای آنکه نقدها را بشنود و مشکلات و معضلات را برطرف کند بیشتر تلاش کرد با شانتاژ و ایجاد فضای رسانه ای تند و هیجانی مساله را حل کند.

وی ادامه داد: در 7 سال گذشته بارها دیده شده که دولت از یک موضوع جنجالی به یک موضوع جنجالی دیگر پناه برده است بدون آنکه مساله قبلی را حل کند. هرچند من معتقدم و این را نفی نمی کنم که بخشی از فضاها و جنجال های رسانه ای که برای دولت ایجاد شد ساخته و پرداخته منتقدین و مخالفان دولت بود چرا که این دولت هم مثل هر دولت دیگر منتقدانی داشته و دارد ولی این انتقادات همواره در سلایق و روش ها بوده است نه در آرمان ها و ارزش ها. با این همه بیش از آنکه منتقدان برای دولت ایجاد مساله کنند دولت خودش برای خودش ایجاد مساله می کرد.  هفته ای نبود که آقای احمدی نژآدیا اطرافیانش مثل مشایی، جوانفکر، بقایی، کلهر و ... مساله و جنجالی به پا نکنند.

احمدی نژاد خود را اصولگرا نمی داند

ابوطالب با تاکید براینکه احمدی نژاد اصولگرا نیست، خاطرنشان ساخت: خود او هم خودش را اصولگرا نمی داند احمدی نژاد اصرار دارد که رفتار فراجناحی داشته باشد و اطرافیانش هم او را اصولگرا نمی دانند البته این به معنای آن نیست که او را اصلاح طلب بدانیم. به این معنا که محمود احمدی نژاد صاحب یک سلیقه و روش سیاسی متفاوت است. اصلا این خصلت احمدی نژاد است که می خواهد متفاوت باشد. از همین رو خودش و اطرافیانش خودشان را اصولگرا نمی دانند یا اینکه اصولگرایی متفاوت از جریان اصولگرایی را تعریف می کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: البته این را هم باید بگویم که شخصا معتقدم اصولگرایی می تواند یک آرمان و هدف باشد ولی نمی توانیم آن را عنوان یک جریان سیاسی یا حزبی بدانیم چون اصولگرایی مرام نامه و مانیفست ندارد، ما دقیقا نمی دانیم اصولگراها در چه چیزهایی شباهت دارند و در چه چیزهایی متفاوت هستند این اشکال در اصلاح طلبان هم دیده می شود. اگر بخواهیم اصولگرایی را یک طیف وسیع سیاسی بدانیم احمدی نژآد را هم می توان جزیی از این طیف دانست هرچند برخی از رفتارهای او خصوصا در حوزه فرهنگ مثل حجاب، طرح امنیت اجتماعی، استفاده از ماهواره و ... شبیه اصلاح طلبان است.

ابوطالب در ارزیابی عملکرد 7 ساله دولت گفت: بعد از 7 سال اگر بخواهم عملکرد این دولت را قضاوت کنم باید بگویم دولت به ان شعارهایی که روز اول می داد نرسید و در عمل دچار رفتارهایی مغایر با شعارهای اولیه اش شد.

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم افزود: دولت در ابتدا شعارهایی چون شایسته سالاری، حذف خویشاوند پروری، بریدن دست های دراز شده به سمت بیت المال، جلوگیری از فساد اقتصادی،ایجاد عدالت اجتماعی، جوان گرایی و شعارهایی از این دست را می داد و به واسطه همین شعارهای ارزشی و آرمانی و ایده آل بود که عده‌ای پشت احمدی نژاد ایستادند از جمله طیفی  از اصولگرایان مستقل مجلس هفتم که افرادی چون دکتر خوش چهره، افروغ، سبحانی و من عضو آن بودیم . همه ما معتقد بودیم که این شعارهای دولت شعارهای ناب انقلاب اسلامی است و همان چیزی است که ما به آن نیاز داریم ولی متاسفانه خیلی زود معلوم شد که دولت برای این شعارها برنامه ندارد، ساختار ندارد، آدم ندارد، و بدتر از همه برخی از این شعارها را اصلا قبول ندارد.

برنامه‌های اقتصادی دولت شکاف طبقاتی را بیشتر کرد

فعال سیاسی اصولگرا با تاکید براینکه برنامه‌های اقتصادی دولت شکاف طبقاتی را بیشتر کرد، ادامه داد: احمدی نژاد تصور می کرد برای ایجاد عدالت اقتصادی باید فرصت های شغلی برابر و مساوی برای همه ایجاد کند و فکر می کرد باید ثروت حاصل از فروش نفت بین همه مردم توزیع شود از این رو برخی دستورالعمل های اقتصادی مثل پرداخت مستقیم پول نفت به مردم از طریق یارانه ها، کم کردن نرخ سود سپرده بانکی و دستورهایی از این نوع را داد ولی بعد از گذشت مدتی مشخص شد این دستورالعمل ها و اقدامات نه تنها درست نبوده اندبلکه اثرات معکوس داشته اند. چرا که نه تنها آن عدالت اقتصادی که در شعارها عنوان می شد گسترش نیافت بلکه به وضوح شکاف طبقاتی بیشتر هم شد، ثروتمندان ثروتمندتر شدند و فقیران فقیرتر، و آن بخش آسیب پذیر جامعه که شامل کارمندان و کارگران بود هر روز از قدرت خریدشان کاسته شد و تورم به حدی بالا رفت که حتی افزایش دستمزدها نیز جوابگو نیست.

نماینده طیف مستقلین مجلس هفتم با بیان اینکه در حوزه های مختلف صداهای متفاوتی از درون دولت شنیده می شود، تاکید کرد: من در سال های اول معتقد بودم برخی از این جنجال ها به خاطر بی تجربگی افرادی است که با دولت روی کار آمده اند. به همین علت هم می دیدیم که انسجام و هماهنگی در درون دولت و مجموعه آن وجود نداشت حرف های متناقض و متضاد زیاد شنیده می شد، به طور مشخص در حوزه فرهنگ صداهای متفاوتی از درون دولت به گوش می رسید. شعارهایی که آقای احمدی نژاد به عنوان شعارهای ارزشی و انتخاباتی می داد از جنس صحبت  و اظهارات وزیر ارشادش آقای صفارهرندی بود ولی هیچ ارتباطی به حرف ها و اظهارات آقای بقایی یا مشایی یا کلهر نداشت. اتفاقا روردروی هم قرار داشتند. این رویه نشان می داد که دولت برنامه مشخصی در حوزه های مختلف ندارد، متاسفانه این روند هنوز هم با گذشت 7 سال وجود دارد و همین باعث شده که دولت یا به شعار دادن و گنده گویی دچار شود یا حرف های متناقضی زده شود چرا که هر کسی در دولت اجازه داشت حرف بزند که اینها خود باعث ایجاد حاشیه و جنجال می شد.

دولت احمدی نژاد از همان ابتدا انسجام نداشت/این دولت برآمده از جریان حزبی نبود

ابوطالب با بیان اینکه دولت احمدی نژاد از همان ابتدا انسجام نداشت، خاطرنشان ساخت: چون برآمده از یک جریان حزبی نبود، آقای احمدی نژاد از همان ابتدا نتوانست یاران باتجربه ای را در اطراف خود جمع کند و هنوز هم این مشکل را دارد و عده ای او را احاطه کرده اند که تجربه مدیریتی و سیاسی بلند مدت قبل و بعد از انقلاب را نداشته اند و قادر به هماهنگی و همسانی با یکدیگر نبودند و رفتار و عملکردشان بیشتر برای دولت ایجاد حاشیه کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر نبود برنامه در حوزه های مختلف باعث شد که هر کس در هر حوزه ای براساس فهم خودش و شعارها و سلیقه سیاسی احمدی نژاد حرف بزند و عمل کند حرف هایی که همه در تناقض با یکدیگر بود و جنجال به پا می کرد هرچند دولت سعی کرد با سخنگو سازی و سخنگو پروی نوعی تقسیم کار ایجاد کند تا از این طریق انسجام در بین مجموعه دولت را ایجاد کند اما این راهکار هم چاره کار نبود. در حالیکه اگر برنامه و مانیفستی وجود داشت و همه اعضای دولت براساس آن برنامه توجیه می شدند، تئوری و نظریه مشخصی در دولت وجود داشت این انسجام خودبه خود برقرار می شد و حرف هیا متفاوت و جنجالی شنیده نمی شد.

احمدی نژاد درگیر خودشیفتگی و خودکامگی است

نماینده مجلس هفتم با بیان احمدی نژاد بیش از لجبازی درگیر خودشیفتگی بود، اظهار داشت: من احمدی نژاد را بیش از آنکه لجباز بدانم گرفتار خودشیفتگی، و خودکامگی توهم می بینم. این همان خطر بزرگی است که دولت احمدی نژاد و دولت های بعدی را تهدید می کند و مقام معظم رهبری در سخنان شان این موضوع را تذکر دادند. چند سال گذشته و در سال های ابتدایی این دولت هم رهبری معظم با هوشیاری این نکته را تشخیص دادند و آنها را از این امر برحذر داشتند. ریشه این رفتارها و عملکرد امروز دولتمردان همین خودشیفتگی است و به همین خاطر هم است که وقتی شما حرف های رییس جمهور و اطرافیانش را کنار هم می گذارید باوردتان نمی شود یک رییس جمهور این حرف ها را زده باشد و متاسفانه بسیاری از این حرف ها باعث تمسخر مردم، دولت و کشور ما شده شده است که همه حتی مخالفان این دولت را هم ناراحت کرده است./نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
استقبال از احمدی نژاد سال88 تبریز/احمدی نژاد کاش احمدی نژاد می ماندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ سعید جلیلی به این سوال:«چه تضمینی وجود دارد مثل احمدی‌نژاد نشوید»؟!



سعید جلیلی,محمود احمدی نژاد

پاسخ سعید جلیلی به این سوال:«چه تضمینی وجود دارد مثل احمدی‌نژاد نشوید»؟!

نسیم نوشت:

سعید جلیلی در سفر به گیلان در پاسخ به این سوال که 'چه تضمینی وجود دارد مثل احمدی‌نژاد نشوید'، گفت: در دوره قبل گفتمان ما گفتمان انقلاب بود و احمدی‌نژاد هم بر همین گفتمان تاکید داشت ولی در ادامه، حب قدرت وی را منحرف کرد.

وی گفت: بنده پایبند به ایستادگی بر گفتمان انقلاب و تابع محض رهبری هستم./خبرآنلاین