اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سعد الحریری مردم را به تظاهرات در لبنان فراخواند



 

 

 

سعد الحریری مردم را به تظاهرات در لبنان فراخواند

 

 

نخست‌وزیر سابق لبنان اعلام كرد:‌ در چهاردهم مارس (23 اسفند) جهت اعلام مخالفت با سیطره سلاح به خیابان‌ها خواهیم آمد. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبكه المنار‌، سعد الحریری، نخست وزیر سابق لبنان، طی سخنانی كه 90 درصد آن را به مساله سلاح مقاومت اختصاص داد‌، اعلام كرد:‌ روز چهاردهم مارس با شعار مخالفت با سیطره سلاح به خیابان‌ها خواهیم آمد.

 

الحریری ادعا كرد: مشكل لبنانی‌ها مقاومت در برابر تنها دشمن خارجی غیر لبنانی یعنی اسرائیل نیست بلكه مشكل ما برتری بر برادر لبنانی‌ خود به وسیله سلاح است.

وی در اظهاراتی كینه‌جویانه در مورد اكثریت جدید پارلمانی لبنان مدعی شد: شاید بر این باور باشید كه با قدرت سلاح بتوانید كشور را در دست بگیرید و بازی انتخابات راه بیاندازید و با سلاح خود هنگامی كه اكثریت در دست ندارید رئیس پارلمان و نخست وزیر را به ما تحمیل كنید و چهره رئیس جمهور را خدشه دار كنید!

وی با بیان اینكه مساله سلاح همه چیز را مسموم كرده، افزود:‌ دیگر اجازه نمی‌دهیم سلاح شهدا و اراده لبنانی‌ها و تلاش آنها برای حقیقت و عدالت و زندگی مناسب و مستقل را مسموم كنند.

نخست وزیر سابق لبنان افزود:‌ ما همچنان خواهیم گفت كه لبنان در اولویت است، دولت در اولویت است نه سلاح . ملت و دادگاه بین‌المللی در اولویت است چرا كه ترور رفیق الحریری و شهیدان انقلاب برنج، حادثه‌ نبوده است.

الحریری در مورد مشاركت در دولت اظهار كرد:‌ گروه 14 مارس یك ماه كامل منتظر جواب نجیب میقاتی، نخست وزیر مكلف لبنان بود تا نظر خود را در مورد سه مساله اعلام كند. اول پایان دادن به سیطره سلاح بر زندگی سیاسی‌، دوم پایبندی دولت آینده به دادگاه بین‌المللی و سوم پایبندی به توافقنامه طائف و همانطور كه همه انتظار داشتند وی هیچ پاسخی ارائه نداد و گروه 14 مارس عدم پاسخگویی وی را پاسخی به معنی عدم وجود اراده و تصمیم دانست. بنابراین اعلام كرد كه در دولت آینده جایی ندارد.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
حال نوبت تکفیر و مجازات سعد الحریری فرا رسیده است.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت قریب‌ الوقوع سعد حریری به لبنان


منابع لبنانی اعلام کردند که سعد حریری به برخی رهبران ائتلاف "14 مارس" اعلام کرده به زودی به بیروت بازمی‌گردد.

خبرگزاری ایسنا: منابع لبنانی اعلام کردند که سعد حریری به برخی رهبران ائتلاف "14 مارس" اعلام کرده به زودی به بیروت بازمی‌گردد.

منابع لبنانی مذکور اعلام کردند که سعد حریری، رئیس جریان "المستقبل" و نخست وزیر پیشین لبنان که در حال حاضر در خارج از این کشور اقامت دارد احتمالا قبل از عید سال نو میلادی به لبنان بازگردد اما با این حال بازگشت وی به بهبود اوضاع امنیتی در کشور بستگی دارد.

به گفته این منابع، سعد حریری به رهبران ائتلاف "14 مارس" اعلام کرده که به زودی به بیروت بازمی‌گردد و بحران مالی که کارکنان نهادهای حریری با آن مواجه شده‌اند به زودی حل خواهد شد.

عاطف مجدلانی، نماینده جریان "المستقبل" در پارلمان لبنان نیز گفت: بازگشت حریری به لبنان به تصمیم خود وی و شرایط امنیتی کشور بستگی دارد و ما امیدورایم که حریری برای حل اوضاع کنونی و بحران‌هایی که لبنان با آن‌ها مواجه است در میان ما حاضر شود. حریری خودش مشخص خواهد کرد که چه زمانی به لبنان بازمی‌گردد.