اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سر و صدای مهمان تا چه ساعتی مجاز است؟


زندگی جمعی در یک مجتمع مسکونی که به آپارتمانهای کوچک تقسیم شده، نیاز به مراعات حال بقیه ساکنان دارد. توجه به مرامنامه آپارتمان نشینی بخشی از مشکلات احتمالی بین ساکنان یک مجتمع مسکونی را کاهش می دهد.

خبرآنلاین: زندگی جمعی در یک مجتمع مسکونی که به آپارتمانهای کوچک تقسیم شده، نیاز به مراعات حال بقیه ساکنان دارد. توجه به مرامنامه آپارتمان نشینی بخشی از مشکلات احتمالی بین ساکنان یک مجتمع مسکونی را کاهش می دهد.

رشد زندگی شهری، افزایش قیمت مسکن، بالارفتن فناوری ساخت و ساز و مسایلی از این دست، باعث افزایش زندگی در فضاهای کوچکی به نام آپارتمان شده است. فضاهایی که بعضا باعث می شود تعداد زیادی از خانوارها در یک ساختمان یا مجتمع مسکونی، زندگی کنند.

همزیستی مسالمت آمیز این اشخاص با همدیگر، با وجود تصویب قوانینی مانند قانون مالکیت آپارتمان و آیین نامه اجرایی مربوط به آن، نیاز به رعایت حال سایر ساکنان دارد. به همین خاطر، مرامنامه ای به عنوان مرامنامه سکونت در آپارتمان تهیه شده که اجرای آن علاوه بر اجرای سایر قوانین مربوطه، برای ساکنان یک مجتمع، از لحاظ اخلاقی الزام آور است.

در همین راستا، یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم که خود را "طاهری" معرفی کرده از ما خواسته است درباره قوانین مربوط به آپارتمان نشینی مطالبی منتشر کنیم. او در کامنت خود نوشته: سلام لطفا قوانین آپارتمان نشینی و حدود اختیاراتی كه می توان تغییراتی در واحد شخصی داد را بیان كنید و اگر ممكن است مقالاتی در این رابطه بنویسید با تشكر فراوان

به همین جهت، نگاهی به مرامنامه زندگی در آپارتمان داریم که بازگویی آنها برای ساکنان مجتمع های مسکونی، کمک به ایجاد فرهنگ زندگی مسالمت آمیز در محیطهای آپارتمانی دارد:

چهاردیواری اختیاری مشروط

درست است که هر کس اختیار واحد آپارتمانی خود را دارد و به قول معروف، چهاردیواری اختیاری است؛ ولی برای حفظ آرامش خود و دیگران می‌توانید نکاتی را رعایت کنید که به ایجاد فضای آرام‌تر و تنش کمتر در ساختمان شما بینجامد:

۱- ایجاد سروصدای نامتعارف و غیر معمول از ساعت یک تا چهار بعد از ظهر و از ساعت یازده شب تا نه صبح فردا ممنوع است. صدای رادیو و تلویزیون و موسیقی نیز در این ساعات فقط باید در قسمت اختصاصی شنیده شود.

۲- انجام هرگونه فعالیت ساختمانی که ایجاد صدا می‌کند باید با هماهنگی مدیر ساختمان و بین ساعت ۸. ۳۰ تا ۱۳. ۳۰ دقیقه و ۱۵. ۳۰ تا ۱۸. ۳۰ روزهای غیر تعطیل باشد.

۳- در مواردی که کف ساختمان سرامیک یا سنگ است پیشنهاد می‌شود که ۷۵ درصد آن با موکت پوشانده شود.

۴- سر و صدای مهمان حداکثر تا ساعت ۲۴ مجاز است. مراسم بدرقه مهمان هم به جای راه‌پله و آسانسور در واحد آپارتمانی باید انجام شود.

۵- تغییر در نمای ساختمان و سردر و بالکن اختصاصی باید با اجازه اکثریت مالکان باشد.

۶- تعمیرات ساختمان که موجب صدمه به اسکلت ساختمان می‌شود، مجاز نیست.

۷- ساکنان هر واحد مسئول جبران خسارت ناشی از گرفتگی فاضلاب و... هستند. همچنین کولر و بند لباس که از بالکن بیرون بزند، مجاز نیست، مگر با اجازه کتبی مدیریت مجتمع.

۸- پارک وسایل نقلیه در بخش‌های مشخص شده مجاز است و مهمان نمی‌تواند وسیله نقلیه خود را داخل پارکینگ بگذارد.

۹- در ساختمان‌هایی که نگهبان ندارد در ورودی باید شب‌ها قفل شود.

اگر کسی تعهدات خود در محیط ساختمان را انجام ندهد، هر هزینه‌ای که مدیر یا هیأت مدیره متحمل می‌شود باید شخص متخلف بپردازد.

رعایت نکات گفته شده به ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی می‌انجامد و محیطی توأم با آرامش را برای زندگی فراهم می‌سازد. با این حساب فرهنگ آپارتمان‌نشینی یک مقوله پیچیده نیست کافی است که از باید‌ها و نبایدهایی که قانون تملک آپارتمان‌ها و آیین‌نامه آن برای زندگی آپارتمان‌نشینی پیش‌بینی کرده است، اطلاع داشته باشیم و آن‌ها را رعایت کنیم. قانون تکلیف خیلی از موارد را مشخص کرده است علاوه بر این در مواردی که قانون ساکت است با معیار اخلاق باید شرایط را بسنجیم و به جای ترجیح نفع شخصی بر منافع عمومی، منافع عمومی را ارجح بدانیم.


ویدیو مرتبط :
ردیاب ساعتی | gps مدل ساعتی | ساعت مچی جی پی اس دار |09120750932

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقرار بی سر و صدای هواپیماهای اف 22 آمریکا در امارات



گزارش یک رسانه غربی از

استقرار بی سر و صدای هواپیماهای اف 22 آمریکا در امارات

در حالی که تنش بین ایران با اسرائیل و امریکا در حال افزایش است،امریکا بی سر و صدا در حال استقرار جت های "استیلث" یا نامرئی "اف 22" خود در امارات است.

 

 اخبار,اخبار سیاسی,روزنامه سیاسی

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اوییشن ویک نوشت: در حالی که تنش بین ایران با اسرائیل و امریکا در حال افزایش است،امریکا بی سر و صدا در حال استقرار جت های "استیلث" یا نامرئی "اف 22" خود در امارات است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، چندین  هواپیمای "لاکهید مارتین" در پایگاه هوایی الضرفا عملیات برگزار خواهند کرد. این پایگاه هوایی همان پایگاهی است که پس از حملات 11 سپتامبر ، هواپیماهای بدون سرنشین هاک و یو2 در آن مستقر شدند.

فیل ونتورا، سحنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت: آمریکا هواپیمای اف 22 در جنوب غربی اسیا مستقر کرده است.

وی افزود: چنین اقداماتی روایط نظامی، نیروهای بین عملیاتی و تجهییزات را بهبود می بخشد.

ونتورا در خصوص اینکه ماموریت این جنگنده ها چیست، حاضر به اظهار نظر نشد.

به دلیل  "سوپر کروز" بودن هواپیمای اف 22 یا میزان بالای کارامدی سرعت، این هواپیما پیشرفته ترین جنگنده در جهان شناخته می شود.

یک کارشناس مسائل نظامی می گوید: استقرار چنین هواپیمایی باعث معطوف شدن توجهات به انها می شود.

وی افزود: استقرار این جنگنده ها می تواند سیگنال آمریکا به ایران باشد که اعتراضات به برنامه هسته ای خود را جدی بگیرد./انتخاب