اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرپرست دانشگاه پیام نور: شیوه جدید جذب دانشگاه پیام نور در 4 استان



اخبار,اخبار دانشگاه , دانشگاه پیام نور

 

اخبار دانشگاه - سرپرست دانشگاه پیام نور خبر داد:
شیوه جدید جذب دانشگاه پیام نور در 4 استان/ کاهش همکاری با اساتید فوق لیسانس

سرپرست دانشگاه پیام نور با بیان اینکه شیوه جذب در 4 واحد پیام نور استان تغییر می‌کند از نحوه ادامه همکاری حق التدریسهای فوق لیسانس با پیام نور، خبر داد.

ابوالفضل فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: جذب اعضای هیأت علمی در استانهای تهران، قم، قزوین و البرز از طریق انتقال اعضا از سایر استانها صورت می گیرد. همچنین در سایر استانهای کشور دارندگان مدرک دکتری که میانگین سه مقطع تحصیلی شان 17 باشد و لزوماً از طریق سامانه جذب وزارت علوم ثبت نام کرده اند، جذب می شوند.

وی با بیان اینکه امسال بیشترین جذب در استانهای محروم اعمال می شود، اظهار داشت: بیشترین جذب در استانهای محروم و کم برخوردار از جمله استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ایلام و خراسان جنوبی انجام خواهد شد.

به گفته سرپرست دانشگاه پیام نور، در این استانها، علاوه بر سوابق علمی، بومی بودن هم یکی از امتیازات برای جذب به شمار می آید.

فراهانی درباره ادامه همکاری دانشگاه پیام نور با حق التدریسهای فوق لیسانس، گفت: حق التدریسها برابر تعرفه وزارت علوم با دانشگاه پیام نور همکاری می کنند و بخشی از تدریس در این دانشگاه بر عهده مربیان و اعضای علمی است.

به گفته وی، ممنوعیت به شکل همکاری حق التدریس برای فوق لیسانسها وجود ندارد اما جهت گیری دانشگاه پیام نور به این سمت است که همکاری با مدرسان فوق لیسانس کاهش یابد.
اخبار دانشگاه - مهر

 


ویدیو مرتبط :
اولین جشنواره حرکت دانشگاه پیام نور استان بوشهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس دانشگاه پیام نور خبرداد: تغییر شیوه پذیرش دانشجو در دوره‌های فراگیر



برخورد حقوقی با موسسات فراگیر غیرمجاز

رییس دانشگاه پیام نور خبرداد: تغییر شیوه پذیرش دانشجو در دوره‌های فراگیر

رییس دانشگاه پیام نور، با بیان اینکه پذیرش دانشجو در دوره‌های فراگیر دیگر بر اساس حد نصاب نمره نیست، گفت:‌ از این پس بر اساس ظرفیت دانشجو پذیرش می‌شود.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دکترحسن زیاری با اشاره به حذف عنوان «فراگیر» از مدارک دانشگاه پیام نور، تصریح کرد: پذیرش دانشجو در دوره‌های فراگیر دیگر براساس حد نصاب نیست، بلکه براساس ظرفیت دانشجو پذیرش می‌شود و هر داوطلبی که نمره بالاتری داشته باشد، به عنوان دانشجوی دانشگاه پیام‌نور انتخاب و پذیرفته می‌شود.

وی همچنین گفت:دانشگاه پیام نور فقط از طریق کنکور و سازمان سنجش دانشجو پذیرش می‌کند.

وی در خصوص موسساتی که تبلیغ دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور را می‌کنند، گفت: این دوره‌ها فقط جنبه آمادگی دارند و حضور در کلاسهای آنها به منظور پذیرش در دانشگاه پیام نور نیست. دانشگاه پیام نور فقط و فقط از طریق سازمان سنجش پذیرش دارد.

وی گفت: دانشگاه پیام نور از طریق حقوقی با برگزارکنندگان موسسات غیر مجاز برخورد قانونی کرده است.

زیاری افزود: تضمین صددرصد قبولی شرکت‌کنندگان در دوره‌های آمادگی موسسات برگزاری دوره‌های فراگیر دروغ محض است و داوطلبان نباید فریب این دروغها را بخورند./ایسنا