اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرپرستی رئیس​جمهور بدون​محدودیت​زمانی



اخبار,اخبارسیاسی,سرپرستی وزارت علوم

 

 اخبار سیاسی  - بدون نیاز به حکم حکومتی؛
سرپرستی رئیس​جمهور بدون​محدودیت​زمانی

 یک حقوقدان و استاد دانشگاه درباره وضعیت وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بعد از انتخاب نشدن دانش آشتیانی گفت: رییس جمهوری طبق قانون اساسی رییس هیات وزیران و رییس هیات دولت است و می تواند بدون حکم حکومتی و بدون در نظر گرفتن زمان معینی پست سرپرستی وزارت علوم را بر عهده داشته باشد.

نعمت احمدی افزود: هر چند این مورد سابقه نداشته است اما رییس جمهوری به دلیل اینکه هم رای اعتماد از سوی مجلس را دارد و هم منتخب آرای مردم است با توجه به اینکه آشتیانی رای نیاورده است می تواند سرپرستی وزارت علوم را بر عهده بگیرد. این حقوقدان در مورد حساسیت های اعمال شده از جانب مجلس نسبت به وزارت علوم گفت: در گذشته چنین حساسیت هایی نسبت به وزارت ارشاد وجود داشت، اما حالا با توجه به مرکز ثقل بودن دانشجوها و به خصوص پس از حوادثی که در سال 88 به وجود آمد دانشگاه بیش از سایر وزارتخانه‌ها زیر ذره بین مجلس قرار گرفته.

احمدی شروع این اتفاقات را از زمان اعلام بورسیه ها دانست و افزود: اختلافات از زمان اعلام بورسیه ها در زمان فرجی دانا آغاز شد که مشخصا پیدا بود لابی گیری هایی صورت خواهد گرفت. به طوری که شاهد هستیم تاکنون نیز ترکش‌های گزارش بورسیه‌ها وزارت علوم را رها نکرده است و همین باعث انتخاب نشدن گزینه‌های معرفی شده در وزارت علوم است. احمدی سپس در خصوص معرفی معاون علمی فناوری رییس جمهوری از سوی نمایندگان به عنوان گزینه‌ای که مورد قبول مجلس است گفت: این کار اصلا قانونی نیست و نمایندگان نمی توانند وزیر را تعیین کنند، بلکه فقط می توانند فرد پیشنهادی را رد یا تایید کنند.
 
 اخبار سیاسی  - ایسکا نیوز


ویدیو مرتبط :
سخنرانی جالب امام خامنه ای در سازمان ملل زمانی که رئیس جمهور بودند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای سرپرستی وزارت ورزش نمی‌توانم حرف رئیس‌جمهور را زمین بیندازم



هاشمی‌طبا,گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان,مسعود سلطانی‌فر

هاشمی‌طبا :
برای سرپرستی وزارت ورزش نمی‌توانم حرف رئیس‌جمهور را زمین بیندازم

گزینه پیشنهادی سرپرستی وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر رئیس‌جمهور صلاح بداند نمی‌توانم حرف او را زمین بیندازم.

به گزارش فارس، پس از عدم رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به مسعود سلطانی‌فر گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان جمعی از پیشکسوتان ورزشی در جلساتی که داشتند، مصطفی هاشمی‌طبا را به عنوان گزینه سرپرستی این وزارتخانه به دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران معرفی کردند.

هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با  فارس در این باره گفت: دوستان محبت کرده‌اند که مرا به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان معرفی کردند. برای سرپرستی مرا معرفی کردند که اگر رئیس‌جمهور صلاح بداند نمی‌توانم حرف او را زمین بیندازم.
وی در پاسخ به این سؤال که چقدر امیدوارید تا شما را به عنوان وزیر معرفی کنند، اظهار داشت: باید ببینیم در آینده چه پیش می‌آید./فارس