اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرنوشت مذاکرات در دستان زنی لاغر با موهای خاکستری



 مذاکرات هسته ای ژنو , مذاکرات هسته ای ایران با 5+1

سرنوشت مذاکرات در دستان زنی لاغر با موهای خاکستری

موفقیت یا شکست مذاکرات تا حدودی به نحوه عملکرد وندی شرمن، نماینده آمریکا در این مذاکرات بستگی دارد. شرمن از جانب آمریکایی ها مامور است که تشخیص دهد آیا دولت حسن روحانی، آنگونه که می گوید در مذاکرات جدی است یا اینکه تنها به دنبال خرید زمان و تعدیل تحریم هاست.

 مذاکرات هسته ای ژنو به پایان رسید. مذاکراتی که کاخ سفید آن را جدی و صریح توصیف می کند. هرچند که هنوز آغاز راه است و دور بعدی گفت و گو ها برای نیمه آبان ماه در ژنو برنامه ریزی شده است.

 

این درحالی است که موفقیت یا شکست مذاکرات تا حدودی به نحوه عملکرد وندی شرمن، نماینده آمریکا در این مذاکرات بستگی دارد. شرمن از جانب آمریکایی ها مامور است که تشخیص دهد آیا دولت حسن روحانی، آنگونه که می گوید در مذاکرات جدی است یا اینکه تنها به دنبال خرید زمان و تعدیل تحریم هاست.

آنگونه که فارن پالیسی گزارش می دهد، سابقه کاری شرمن تا حدودی غیر معمول است.

شرمن، زنی لاغر اندام با موهای خاکستری، راهی غیر متعارف را تا رسیدن به دستیار وزارت خارجه آمریکا در امور سیاسی طی کرده است. پستی که در وزارت خارجه آمریکا در رده سوم طبقه بندی می شود.

 

او در مریلند به دنیا آمده و در کالج جامعه شناسی  خوانده است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته امور اجتماعی از دانشگاه مریلند اخذ کرد و در سال 1987 با همسر خود بروس استوکز که یک روزنامه نگار است، ملاقات کرد. آنها سپس در خانه ای برای قشر کم در آمد ساکن شدند. شرمن بر خلاف دیگر اغلب همکاران اش در وزارت خارجه، کار خود را با کارهای اجتماعی آغاز کرده است، نه با دیپلماسی.

 

او نویسنده فهرست «امیلی» است که بودجه مورد نیاز برای کاندیداهای سیاسی دمکرات زن را فراهم می کرد و ستاد تبلیغاتی موفقی را نیز برای باربارا میکولسکی در سنا مدیریت کرد. او مدتی مدیر دفتر کودکان در مریلند بود.

آلبرایت در سال 1997، شرمن را به وزارت خارجه معرفی کرد و پس از سال 2001 نیز او چند سال در موسسه مشاوره ای استون بریج با آلبرایت کار کرد. در سال 2008، شرمن یکی از کاندیداهای هیلاری کلینتون برای سمت مشاور وزارت خارجه بود. کلینتون در سال 2011، شرمن را دستیار خود در امور سیاسی وزارت خارجه کرد.

البته شرمن در مذاکره با کشورهای دشمن آمریکا، چهره ناآشنایی به شمار نمی رود. او در سال های 1990 در تیم مادلین آلبرایت حضور داشت که با کره شمالی مذاکره می کرد. هرچند این مذاکرات به توافق نزدیک شد اما سرانجام  به شکست رسید.


شرمن مصمم است که اجازه ندهد دور جدید مذاکرات با ایران نیز به شکست برسد.

در دولت بوش، شرمن دولت جدید را به از سرگیری مذاکرات با کره شمالی ترغیب کرد. او معتقد بود که همچنان امکان توافق وجود دارد. اما بوش مذاکرات مستقیم را متوقف کرد و در سال 2006،  کره شمالی آزمایش هسته ای خود را انجام داد. البته بار دیگر مذاکرات در سال 2007، از سرگرفته شد که راه به جایی نبرد.

به گزارش فارن پالیسی، شرمن مصمم است که اجازه ندهد دور جدید مذاکرات با ایران نیز به شکست برسد. به گفته شرمن، واشینگتن می خواهد ایران به غنی سازی 20 درصدی پایان دهد، ذخایر اورانیوم غنی شده با خلوص متوسط را کاهش دهد، تاسیسات هسته ای خود را تحت نظارت گسترده آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد و تاسیسات غنی سازی فوردو که در زیر زمین بنا شده است را مهر و موم کند.

در مقابل، ایران می خواهد تحریم های بانکداری و نفتی لغو شوند. و برای اینکه این اهداف محقق شود، توپ در زمین ایران است./دیپلماسی ایرانی

 


ویدیو مرتبط :
چشم گرد لاغر خاکستری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرنوشت عجیب زنی که توسط میمونها بزرگ شد +عکس



به گزارش پرداد به نقل از ساندی تایمز: "مارینا چپ من" نام دختری است که در در دهه 50 میلادی و در حالی که فقط 5 ساله بود توسط آدم ربایان ربوده شد و بعد از مدتی در جنگلها رها شد.

بزرگ شدن زنی توسط میمونها

وی مدت 5 سال همانند تارزان در کلونی میمونهای کاپوچین زندگی میکرد. او از میمونها یاد گرفت چطور با دست خالی شکار کند. در تمام این مدت از چیزهایی مثل میوه جات و پرندگان و خرگوشها تغذیه کرده است

دختر او ونسا جیمز در مصاحبه اش با ساندی تایمز گفته است: او به خوبی آموخته بود که چگونه از خود مراقبت کند او تنها یک بار به خاطر خوردن تمشک سمی به سختی بیمار شد.

زندگی جنگلی وی زمانی پایان یافت که یک سری شکارچی او را در جنگل یافته و یک خانه فساد در شهری نزدیکی مکانی که او را یافتند فروختند. او در آنجا مرتبا شکنجه میشد و مورد آزار و اذیت قرار میگرفت . خیلی زود از آن مکان گریخت و توسط یک خانواده کلمبیایی به فرزندی قبول شد .آنها نام "مارینا لوز" را برای او برگزیدند و زمانیکه بیست ساله شد به بریتانیا مهاجرت کرد. وی که حالا "مارینا" نام دارد درآن جا با جوانی به نام "جان چپ من" آشنا شد و بعدها این دو باهم ازدواج کردند.

"مارینا" و "جان" اکنون دو فرزند دارند. او همچنان عادتهای عجیب و غریبش را حفظ کرده است .یکی از فرزندانش میگوید ما وقتی غذا بخواهیم باید با سر و صدا مادرمان را متوجه کنیم . همه همکلاسان ما چون مادرم زنی عجیب است او را دوست دارند. او هنوز اخلاقهای بچه گانه اش را حفظ کرده است.

او به کمک دختر بزرگش قصد دارد زندگی خود را به صورت یک کتاب منتشر کند.یک تهیه کننده تلویزیونی نیز قرار است داستان زندگی این زن را مقابل دوربین ببرد./گروه خبری پرداد