اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرنوشت قدیمی ترین زندانی زن در گرو شهادت ۴ شاهد



قدیمی ترین زندانی زن

 

قدیمی ترین زندانی زن صبح دیروز برای چندمین مرتبه پای میز محاکمه نشست تا بار دیگر اتهام جنایتی را که ۱۸سال است متوجه او است انکار کند.

قدیمی ترین زندانی زن صبح دیروز برای چندمین مرتبه پای میز محاکمه نشست تا بار دیگر اتهام جنایتی را که ۱۸سال است متوجه او است انکار کند. در این جلسه ماجرای شهادت شهود، پرونده را وارد مرحله تازه ای کرد چرا که ۴ نفر از شاهدان فوت شده و ۴ نفر دیگر مجهول المکان هستند.

سریال محاکمه قدیمی ترین زندانی زن همچنان ادامه دارد. فاطمه مطیع متهم است در تیرماه سال ۷۲ یکی از اقوامش به نام «مجید» را با خوراندن سم به قتل رسانده است. فاطمه که در آن زمان ۴۴ساله بود چند روز بعد از دستگیری به کشتن «مجید» با دوغ مسموم اقرار کرد و پس از محاکمه به قصاص محکوم شد اما این رای در دیوان عالی کشور نقض شد و این روند آغاز یکی از جنجالی ترین پرونده های قضایی بود که طی آن فاطمه در مجموع ۵ مرتبه با رای قضات به قصاص محکوم و یک مرتبه از اتهام قتل تبرئه شد.

در آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده جنجالی که صبح دیروز در شعبه ۱۰۵ دادگستری شهر ری برگزار شد، ابتدا قاضی خردمند از اولیای دم خواست خواسته شان را مطرح کنند. برادر مقتول به نمایندگی از دیگر اولیای دم خواستار قصاص قاتل برادرش شد. سپس فاطمه گفت: من قاتل نیستم و اتهام قتل را قبول ندارم. زمانی که این حادثه اتفاق افتاد من در خانه نبودم و اگر هم بعد از دستگیری کشتن مجید را قبول کردم به دلیل فشارهایی بود که به من وارد می شد. من کسی را نکشتم و بی گناه ۱۸سال از عمرم را در زندان گذراندم.

در ادامه این جلسه، نوبت به عبدالصمد خرمشاهی وکیل فاطمه رسید تا از موکلش دفاع کند. او گفت: سال ها از این جنایت گذشته و پرونده به کلاف سردرگمی تبدیل شده است. هیچ مدرکی جز اقرار اولیه فاطمه در آگاهی وجود ندارد. او از سوی شوهرش تحت فشار بود که قتل را قبول کند. به او گفته شد اگر قتل را بر عهده نگیرد آبروریزی می شود و پرونده جنبه ناموسی پیدا می کند. از سوی دیگر، اوراق پرونده نشان می دهد ۸ نفر علیه فاطمه شهادت دادند که ۴ نفر از آن ها فوت کرده اند و ۴ نفر دیگر که از شهادتشان برگشته اند مجهول المکان هستند. دو نفر از آن ها عروس های فاطمه هستند که به دلیل جدایی از همسرانشان دسترسی به آ ن ها ممکن نیست نفر سوم پسر فاطمه است که به دلیل اعتیاد شدید در کمپ بستری بود و اخیرا از کمپ متواری شده و مجهول المکان است. چهارمین نفر نیز برادر فاطمه است که تمایل ندارد در دادگاه حاضر شود.

به دنبال اظهارات وکیل متهم، قاضی خردمند ختم جلسه را اعلام کرد و ادامه رسیدگی به این پرونده را به زمان دیگری موکول کرد. در جلسه آینده فاطمه باید ۴ شاهد را در دادگاه حاضر کند تا به بی گناهی اش شهادت دهند.... / روزنامه خراسان


ویدیو مرتبط :
فرار یك زندانی زن از زندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برادر قدیمی ترین زندانی زن در دادگاه او شهادت داد



برادر قدیمی ترین زندانی زن در دادگاه او شهادت داد

با گذشت ۱۹سال از گشوده شدن پرونده قدیمی ترین زندانی زن، رسیدگی به اتهام او همچنان ادامه دارد. 

در آخرین جلسه محاکمه که دیروز در دادگستری شهری ری برگزار شد برادر متهم به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد و به نفع او شهادت داد.به گزارش خراسان، در این جلسه که در شعبه ۱۰۵ به ریاست قاضی خردمند برگزار شد ابتدا برادر مقتول به نمایندگی از اولیاء دم خواستار قصاص قاتل برادرش شد.در ادامه قاضی اتهام قتل عمدی را به فاطمه تفهیم کرد و از او خواست از خود دفاع کند. 

فاطمه در چند جمله گفت من در قتل مجید نقشی ندارم و اتهامم را نمی پذیرم. بعد از اظهارات متهم نوبت به شهادت شهود رسید. در این پرونده نام ۸نفر به عنوان شاهد ثبت شده است که ۴نفر از آن ها طی سال های گذشته فوت شده اند. در جلسه قبل لیلا، یکی از عروس های سابق فاطمه در دادگاه حاضر شد. او گفت سال ها از این ماجرا گذشته است و من همان حرف هایی را که آن زمان زدم باز هم تکرار می کنم. 

دومین شاهد، عفت، عروس دیگر فاطمه بود که به رغم ارسال احضاریه، تاکنون در دادگاه حاضر نشده است. سومین شاهد پسر اوست که اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارد و مجهول المکان است. چهارمین شاهد احمد برادر فاطمه است. او که علاوه بر این نسبت شوهر خواهر مقتول نیز است دیروز در دادگاه به عنوان شاهد حاضر شد و گفت: مجید و خانواده خواهرم رابطه خوبی با یکدیگر داشتند.

وی درباره روز حادثه و این که آیا فاطمه مجید را به قتل رسانده یا خیر گفت: من نمی توانم در این باره قضاوت کنم. من در محل حادثه نبودم اما فقط می توانم این را بگویم که فاطمه مجید را خیلی دوست داشت.با ثبت اظهارات این شاهد عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع فاطمه نیز به دفاع از موکلش پرداخت و گفت: هیچ دلیل و مدرک محکمی علیه فاطمه وجود ندارد و به همین علت تقاضای برائت او را دارم.

به دنبال این اظهارات رئیس دادگاه ختم جلسه را اعلام کرد تا در جلسه بعدی با حضور سومین شاهد رسیدگی به این پرونده قدیمی ادامه یابد.در همین حال قاضی خردمند در این باره به خراسان گفت: عروس سابق فاطمه تاکنون دو مرتبه به دادگاه احضار شده اما در جلسه محاکمه حاضر نشده است. اگر او در جلسه دیگر نیز حاضر نشود حکم جلبش صادر می شود.

وی درباره سرنوشت این پرونده گفت: بعد از استماع شهادت سومین شاهد، حکم پرونده صادر می شود و امیدواریم این پرونده به زودی به سرانجام برسد.فاطمه متهم است در تیرماه سال ۷۲ با خوراندن نوشیدنی مسموم، یکی از اقوام شوهرش به نام مجید را به قتل رسانده است./خراسان