اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرنوشت آرامگاه جنجالی «قیصر»


آرامگاه قیصر امین‌پور بعد از گذشت 6 سال از درگذشت این شاعر، همچنان در انتظار ساخت است.

ایسنا: آرامگاه قیصر امین‌پور در شهر گتوند در خوزستان قرار دارد. این بنا توسط حسین خسروجردی طراح:ی شده، در سال 89 رونمایی شد، اما گفته شد شبیه بنایی است که در زمان حکومت صدام در عراق برای یادبود کشته‌شدگان جنگ رژیم بعثی علیه ایران ساخته شده است. چندی پیش نیز مدیر اداره ارشاد خوزستان از پروژه تغییر قبر دایره‌شکل قیصر و مستطیلی کردن آن خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان‌، درباره روند پیشرفت ساخت مقبره و تغییر شکل قبر قیصر امین‌پور گفت: روند ساخت مقبره قیصر امین‌پور که شامل ساخت تالار روباز، محوطه‌سازی و دیوارکشی مقبره‌ قیصر است، در حال انجام است و بزودی تغییر شکل سنگ قبر قیصر را هم اجرا می‌کنیم.

گفتنی است پیش از این زمزمه‌هایی پیرامون شباهت طراحی آرامگاه قیصر با بنای یادبود بعثی‌ها پیچید و شاید همین باعث افت در پیشرفت ساخت این بنا شد، اما مدیرکل ارشاد خوزستان گفته: این بحث اصلاً درست نیست و معماری این بنا شبیه معماری بسیاری از مساجدی است که در ایران ساخته می‌شوند و گنبد پایین دارند که گنبدی زمینی است. البته با تغییراتی که اکنون انجام می‌شود، دیگر هیچ گونه شباهتی وجود نخواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
افتتاح آرامگاه قیصر امین پور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال تعیین سرنوشت 2 دانشگاه جنجالی در جلسه سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی



شورای عالی انقلاب فرهنگی, حسن روحانی,  دانشگاه جامع بین المللی

احتمال تعیین سرنوشت 2 دانشگاه جنجالی در جلسه سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

موضوع 2 دانشگاه جنجالی "جامع بین المللی" و " آزاد اسلامی"، که این روزها بازار اخبار را داغ کرده اند، احتمال دارد در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی این هفته مورد بررسی قرار گیرند.

 نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی و برای اولین بار در دولت یازدهم سه شنبه هفته جاری در نهاد ریاست جمهوری برگزار می شود.

روال ساعت برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی بدین گونه است که جلسات در شش ماه نخست سال بعد از اذان مغرب و عشاء و در شش ماه دوم سال پیش از اذان تشکیل شوند.

بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوعاتی از جمله سند موسیقی، بنیاد نوشت افزار و اسباب بازی، وضعیت نخبگان، گزارش از ارائه نقشه جامع علمی کشور در دستور کار این هفته شورا قرار گرفته است.

با این حال، یکی از مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که در صورت تمایل اعضا، موضوع دانشگاه احمدی نژاد و دانشگاه آزاد هم می تواند خارج از دستورالعمل جلسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این روزها دو دانشگاه احمدی نژاد و دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به جنجالی ترین دانشگاههای کشور شده اند.

این روزها دانشگاه احمدی نژاد به خاطر اعضا، اساسنامه، گرفتن مجوز قطعی و سایر حاشیه ها و دانشگاه آزاد هم به خاطر خبر احتمال عزل رئیسش تبدیل به سوژه رسانه ها شده اند./مهر