اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرمایه‌گذاری مستقیم چینی‌ها در منطقه آزاد ارس



 

 

 

سرمایه گذاری

 

 

 

فارس:‌ نماینده مجلس ملی چین از سرمایه‌گذاری مستقیم چینی‌ها در منطقه آزاد ارس خبر داد.

دی ایشو ایكس‌یو چهارشنبه شب در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی و فعالان تجاری استان خواستار گسترش روابط اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی و چین شد.

وی با اشاره به حجم مبادلات و سطح روابط میان آذربایجان شرقی و چین اظهار داشت: هیئت‌های مختلف چینی در استان آذربایجان شرقی حضور مناسبی داشته‌اند و زمینه خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی دو‌جانبه فراهم شده است.

* تولید اتوبوس و مینی‌بوس در آذربایجان شرقی

نماینده مجلس ملی چین افزود: در سال جدید میلادی امیدواریم در زمینه‌های مختلف از جمله تولید اتوبوس‌های سبك و مینی‌بوس در آذربایجان شرقی فعالیت داشته باشیم.

*تولیدخودرو و كامیون

ایكس‌یو به دیدار با مسئولان اقتصادی و بازرگانان آذربایجان شرقی اشاره كرد و اظهار داشت: در زمینه تولید خودرو، كامیون و در موضوع انرژی خورشیدی و بادی و باطری‌های خورشیدی مذاكراتی صورت گرفت.

وی یاد‌آور شد: با حمایت‌های مسئولان ارتباطات فی‌ما‌بین تجار و سرمایه‌گذاران دو كشور گسترده‌تر خواهد شد و منافع برای طرفین حاصل می‌شود.

نماینده مجلس ملی چین از سرمایه‌گذاری مستقیم چینی‌ها در منطقه آزاد ارس خبر داد و اظهار داشت: برای پروژه‌های بعدی سرمایه‌گذاری مستقیم در منطقه آزاد ارس در بخش‌های مختلف صورت خواهد گرفت.

فرخ مسجدی، معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به سفر نماینده مجلس ملی چین به آذربایجان شرقی گفت: حضور وی در استان با توجه به تأثیرگذاری خاص وی در استان هوبی چین‌ مقدمه همكاری‌های گسترده اقتصادی فی‌مابین خواهد بود.

وی گفت: آماده هستیم تا علاوه بر موضوع‌های مطرح شده فعالیت‌های تجاری دیگر را نیز معرفی كنیم و آغاز كننده زمینه‌های گسترده روابط تجاری و اقتصادی با چین باشیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی افزود: در زمینه پالایشگاه و خدمات دیگر سرمایه‌گذاری از جمله‌ معادن، كنسانتره مس و موضوع‌های دیگر امكان مذاكره فراهم است.

بر اساس این گزارش، هیئت تجاری چین امروز در منطقه آزاد ارس حضور یافته و با مدیر‌عامل این منطقه دیدار و گفت‌و‌گو كردند.

منطقه آزاد ارس بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در شهریور سال 82 و ابلاغ محدوده توسط هیئت دولت فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 84 در بخشی از شهرستان جلفا واقع در شمال‌ غربی كشورمان در مرز «ایران ـ نخجوان» آغاز كرد و پس از اخذ مصوبه مجلس برای توسعه این منطقه در مرزهای سه كشور ارمنستان، آذربایجان و نخجوان محدوده جدید این منطقه آزاد به مساحت 51‌هزار هكتار شامل چهار‌ قسمت بخش‌هایی از دو شهرستان جلفا و كلیبر را شامل شد و در اوایل سال گذشته این محدوده ابلاغ و اجرایی شد.

بر این اساس این منطقه از چهار بخش شامل محدوده جلفا و نوردوز (مرز نخجوان و ارمنستان) و خداآفرین و قلی‌بگلو (مرز آذربایجان) تشكیل یافته است..../تحلیل:فارس


ویدیو مرتبط :
مشاور املاک توسعه ارس - منطقه آزاد ارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید هیوندا در منطقه آزاد ارس



اخبار,اخبار اقتصادی ,خودروی هیوندا

 

اخبار اقتصادی - تولید هیوندا در منطقه آزاد ارس

مدیرعامل منطقه آزاد ارس در عین حال از داشتن نیم نگاهی هم به تولید خودروی هیوندا خبر داد و افزود: طرح مونتاژ خودروهای تولیدی هیوندا نیز به عنوان طرح مطالعاتی در دستور کار نمایندگی هیوندا قرار گرفته است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌های برای استقرار نمایندگی هیوندا در منطقه آزاد ارس صورت گرفته است، گفت: طرح مونتاژ خودروهای تولیدی هیوندا نیز به عنوان طرح مطالعاتی در دستور کار نمایندگی هیوندا قرار گرفته است.

محسن خادم عرب‌باغی امروز در گفت‌و‌گو با فارس  با اشاره به اینکه استقرار نمایندگی هیوندا در ارس نهایی شده است، اظهار کرد: قرارداد و تفاهم‌نامه‌های مربوطه نیز با این نمایندگی منعقد شده است.

وی تاکید کرد: در مرحله اول هیوندا تولیدات خود را در این منطقه عرضه خواهد کرد که زمین و مکان‌های لازم در اختیار این مجموعه قرار گرفته است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس در عین حال از داشتن نیم نگاهی هم به تولید خودروی هیوندا خبر داد و افزود: طرح مونتاژ خودروهای تولیدی هیوندا نیز به عنوان طرح مطالعاتی در دستور کار نمایندگی هیوندا قرار گرفته است.

این فعال اقتصادی کشور بیان کرد: تولید محصولاتی متناسب با درخواست مشتریان و بازار ایران که دارای قیمت معقول با توجه به توان خرید عمومی در اولویت است.

وی جذب برندهای جهانی برای سرمایه‌گذاری در ارس را از برنامه‌های کاری مجموعه تحت مدیریتش عنوان کرد و گفت: سیاست‌کاری ارس بر این مبنا است که اگر هر کالا یا محصولی در این منطقه عرضه یا سرمایه‌گذاری برای تولید آن صورت گیرد از برندهای معتبر جهانی باشد. 

اخبار اقتصادی - فارس