اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت 7 شاهكار هنری از موزه روتردام



پلیس هلند اعلام كرد در یك سرقت بی سابقه هفت شاهكار نقاشی جهان از موزه كونستال روتردام ربوده شدند.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس هلند گفت: در نخستین ساعات بامداد امروز سارقان هفت تابلوی نقاشی كه نمی توان برای آنها قیمتی را تعیین كرد از موزه كونستال شهر روتردام به سرقت برده اند.

سرقت 7 شاهكار هنری از موزه روتردام

این هفت تابلو از آثار هانری ماتیس، پل گوگن، كلود مونه، پابلو پیكاسو، لوسین فرود و مایر دوهان هستند. از این میان سارقان دو تابلوی كلود مونه را سرقت كرده اند.

در موزه كونستال آثار نقاشی بیش از 150 هنرمند مشهور جهان از جمله آلكساندر كالدر، پل سزان، مارك شاگال ،سالوادور دالی، ادگار دگا، مارسل دوشام، پل گوگن، ونسان ون گوگ، جسپر جونز، روی لیختن اشتاین،رنه ماگریت،كلود مونه، پابلو پیكاسو ،اوگوست رودن و اندی وارهول در نمایشگاهی از هفته گذشته آغاز شد به نمایش درآمده بودند.

سرقت 7 شاهكار هنری از موزه روتردام

برخی از این تابلوها تاكنون به معرض نمایش عمومی درنیامده بودند. تعدادی از این تابلوهای گرانبها متعلق به كلكسیون خصوصی بنیاد تریتون میلیاردر مشهور ویلم كوردیا بوده كه در سال 2011 درگذشت.

پلیس روتردام در بیانیه عمومی از شاهدان درخواست كمك كرده است.

درعین حال، كارشناسان پلیس در حال بررسی فیلم های دوربین های امنیتی موزه كونستال و چگونگی ورود سارقان به داخل این موزه مشهور هستند.

در پی این سرقت موزه كونستال به طور موقت تعطیل شده است. مترجم: بهرام افتخاری./جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
سرقت آثار هنری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت از چهار موزه کشور طی 16 ماه



اخبار حوادث - سرقت از چهار موزه کشور طی 16 ماه

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه سه مورد از پرونده‌های تشکیل شده در خصوص سرقت از موزه کشف شده است، گفت: تنها پرونده سرقت از موزه کنگاور همچنان در مرحله تحقیق قرار دارد که سارقان با تخریب شیشه طبقه دوم به داخل موزه نفوذ کردند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا ضمن تشریح جزییات سرقت از موزه‌های کشور، گفت: ضعف امنیتی برخی موزه‌ها سبب وقوع این جرایم می‌شود.

سرهنگ غیاثوند در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح میزان وقوع سرقت از موزه‌های کشور ، گفت: براساس آمارهای موجود در سیستم پلیس آگاهی، تعداد پرونده‌های واصله به پلیس آگاهی برای رسیدگی در حوزه سرقت از موزه‌ها از سال 92 تاکنون تنها 4 فقره بوده است.

وی با بیان اینکه در 16 ماه اخیر تنها چهار پرونده سرقت از موزه‌ها به معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ارجاع داده شده است، گفت: از این میان دو پرونده متعلق به سرقت از موزه‌های ملی و دو فقره نیز مربوط به موزه‌های استانی و یا موزه‌هایی که تحت نظارت سازمان‌ها یا نهادهای خاص هستند، مربوط می‌شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه سه مورد از پرونده‌های تشکیل شده در خصوص سرقت از موزه کشف شده است، گفت: تنها پرونده سرقت از موزه کنگاور همچنان در مرحله تحقیق قرار دارد که سارقان با تخریب شیشه طبقه دوم به داخل موزه نفوذ کردند.

به گفته وی، سارقان آتشکده شهرری نیز دستگیر شده‌اند.

غیاثوند با بیان اینکه گاها برخی موسسات و نهادها اقدام به نگهداری اشیاء فرهنگی در قالب موزه و یا خانه موزه می‌کنند، گفت: متاسفانه اینگونه موزه‌ها به دلیل ضعف فیزیکی مورد سوء استفاده سارقان قرار می‌گیرد و گاها نیز سارقان نمی‌دانند که در حال سرقت از یک موزه هستند که می‌توان به سارقان خانه شهید رجایی اشاره کرد که آنها اقدام به ربودن تلویزیون، تلفن و... کردند.

وی با اشاره به مشکل حفاظت فیزیکی برخی از این موزه‌ها گفت: موزه‌های ملی دارای تجهیزات ایمنی، دوربین، آژیر خطر و... هستند که عمدتا مشکل خاصی برای آنها به وجود نمی‌آید اما برخی از این موزه‌ها، مخصوصا مکان های خصوصی که به صورت شخصی نگهداری می‌شود اغلب تنها به گماشتن یک نگهبان اکتفا کرده اما بررسی پرونده‌ها نشان داده که سارقان از این ضعف‌ها استفاده کرده و حتی در یک مورد سارقان از پشت بام به داخل موزه نفوذ کرده و از ضعف نگهبان استفاده کرده است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه موزه‌ها باید در هنگام راه‌اندازی نظر کارشناسان امنیتی و پلیسی را جویا شوند، گفت: متاسفانه ضعف حفاظتی برخی امکان نگهداری اشیا ثابت می‌کند که صاحبان موزه در جویا شدن نظر کارشناسان قصور داشته‌اند. 

اخبار حوادث - ایسنا