اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت مرگبار با آبمیوه مسموم



 سرقت مرگبار با آبمیوه مسموم

 مردی که متهم است پیرمردی را با آبمیوه‌ مسموم کشته و اموالش را به سرقت برده‌ است، در جلسه محاکمه‌اش جزییات قتل را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ما، در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که صبح دیروز در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد کرمی نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و در توضیح کیفرخواست گفت: متهم که مهدی نام ‌دارد دو سال قبل پیرمردی به نام اردشیر را با خوراندن آبمیوه مسموم به قتل رساند.

 

جزییات پرونده نشان می‌دهد متهم بعد از ریختن طرح دوستی با مقتول او را در شهر گردانده بعد به بهانه بردن به سمت خانه‌اش آبمیوه مسموم به او داده و در کنار بزرگراه مدرس رهایش کرده است. متهم وقتی اردشیر بیهوش بود اموال او را به سرقت برد و متواری شد.  نماینده دادستان تهران ادامه‌ داد: با توجه به مدارک موجود در پرونده به‌عنوان نماینده دادستان تهران درخواست صدور حکم قانونی دارم. 

 

در ادامه فرزندان مقتول به‌عنوان ولی‌دم در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند. یکی از دختران مقتول درباره جزییات گم‌شدن پدرش گفت: شبی که پدرم به خانه نیامد ما خیلی نگرانش شدیم و موضوع را به پلیس گزارش دادیم.

 

البته چند روز بعد برای من و خواهرم پیامکی آمد که در آن نوشته‌ شده ‌بود پدر شما دزدیده شده و برای آزادی او باید پول بدهید.

 

با پیگیری‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم شماره متعلق به شمال کشور است. با نیابت قضایی به آنجا رفتیم وقتی پلیس صاحب شماره پیامک‌دهنده را شناسایی و دستگیر کرد مشخص شد او مردی است که دچار بیماری روانی‌ است و در بهزیستی نگهداری می‌شود و با دیدن عکس پدرم در روزنامه‌ این کار را کرده‌ است.

 

دوباره به تهران آمدیم و پیگیری‌های خودمان را آغاز کردیم. این‌بار پلیس از طریق تلفن‌همراه پدرم پیگیری کرد و موفق شد مردی را شناسایی کند، او مدعی‌ شد گوشی را از کسی گرفته‌ است، پلیس فرد دوم را هم شناسایی کرد و از طریق او بود که متهم اصلی شناسایی شد. او اول به قتل پدرم اعتراف نکرد اما گفته‌هایش نشان می‌داد با خوراندن داروی بیهوشی به پدرم او را کشته‌ است.

 

وقتی این مرد ماجرای قرص‌های خواب‌آور و آبمیوه را گفت ماموران متوجه شدند پنج‌ماه قبل یعنی زمانی که پدرم گم شد در محلی که این مرد مدعی ‌است پدرم را رها کرده جسدش پیدا شده ‌بود اما چون مدارک شناسایی‌اش هم ربوده ‌شده ‌بود پلیس نتوانست هویت او را مشخص کند و ما هم نمی‌دانستیم باید کجا دنبال جسد او باشیم.

 

  بعد از شکایت اولیای‌دم متهم در جایگاه حاضر شد. او اتهام قتل عمد را رد کرد و گفت: من چندین‌بار زندانی شدم و آخرین‌بار به خاطر یک‌میلیون‌تومان پولی که بدهکار بودم به زندان افتادم. در زندان با فردی آشنا شدم که با خوراندن آبمیوه مسموم به مردم از آنها سرقت می‌کرد، او به من گفت قرص‌ کلونازپام به آنها می‌دهد و وقتی بیهوش شدند اموالشان را سرقت می‌کند.

 

وقتی از زندان بیرون آمدم سرقت به همین روش را شروع کردم قبل از این مرد، با چهار نفر دیگر این کار را کرده‌ بودم اول با آنها دوست می‌شدم و بعد موتورم را اجاره می‌کردند و در راه به آنها آبمیوه مسموم می‌دادم. خوابشان می‌برد و من هم اموالشان را به سرقت می‌بردم. 

 

متهم درباره اینکه از کجا متوجه شده پنج قرص کلونازپام کشنده نیست گفت: در اولین‌ مورد امتحان کردم یعنی وقتی آبمیوه آلوده را به یکی از قربانیان دادم و او خوابش برد خودم را جایی مخفی کردم و همان جا ماندم تا پنج ساعت بعد هم آنجا بودم بعد از پنج ساعت آن مرد بیدار شد و یک‌ساعت‌ونیم ‌هم حالت منگی داشت و روی صندلی نشسته‌ بود بعد بلند شد و رفت.

 

متهم در مورد اینکه چطور با مقتول آشنا شد، گفت: روز حادثه او را در پارک‌شهر دیدم. با هم صحبت کردیم و او به من اعتماد کرد و سوار موتورم شد تا او را به خانه‌اش برسانم. در راه من برایش آبمیوه خریدم و قرص‌ها را داخل آن ریختم. پیرمرد آن را خورد.

 

بعد از مدتی از حال رفت و روی شانه من خوابید به حاشیه اتوبان مدرس که رسیدم او را رها کردم و کیفش را برداشتم. پول و تلفن همراهش را برداشتم و رفتم. او یکصد متر آنطرف‌تر از جایی که من رهایش کرده‌ بودم پیدا شده است، آن هم در جوی آب. شاید حالت منگی داشته و در آب افتاده و خفه‌ شده است. این موضوع به من ربطی ندارد. چون کاری که من کردم کشنده نبود. قبل از این مرد پنج نفر دیگر را به همین شیوه مورد سرقت قرار داده‌ بودم. 

 

در این هنگام قاضی عزیزمحمدی – رییس دادگاه - گفت: پزشکی قانونی تایید کرده احتمال اینکه مرگ مقتول به خاطر دوز بالای کلونازپام باشد وجود دارد ضمن اینکه در ریه‌های مقتول آب‌ پیدا شده و این نشان می‌دهد بعد از مرگ داخل جوی آب افتاده‌ است.  بعد از پایان دفاعیات متهم و وکیل مدافع او هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند./شرق
 


ویدیو مرتبط :
لحظه سرقت مرگبار از فروشگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت خودرو با آبمیوه مسموم



 

 

 با اقدام ضربتی كارآگاهان پلیس آگاهی دو نفر از سارقان حرفه ای كه اقدام به سرقت خودرو می كردند

 

با اقدام ضربتی كارآگاهان پلیس آگاهی دو نفر از سارقان حرفه ای كه اقدام به سرقت خودرو می كردند، دستگیر شدند.

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا ، سرهنگ امیدی رئیس پلیس آگاهی استان كرمانشاه با بیان این خبر ، افزود: درپی وقوع چندین فقره سرقت به عنف خودرو ، دستگیری سارقین در دستور كار پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

كارآگاهان با همكاری شكات چهره فرضی متهمان را ترسیم و با ارسال به تمامی واحدهای گشتی اقدامات خود را آغاز ، كه با انجام كارهای اطلاعاتی ، متهم به هویت «غلامرضا - ق» دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شد.

 

به گفته سرهنگ امیدی ، در بازجویی صورت گرفته ، با توجه به مدارك موجود متهم به جرم خود با همدستی فردی به نام «حامد - ی» معترف و گفت با تعارف و خوراندن آبمیوه مسموم به راننده ، پس از بیهوشی وی ، وجه نقد ، ضبط و پخش و مدارك خودرو را به سرقت می بردیم و با این روش به چندین فقره سرقت اعتراف كرد.

 

در ادامه متهم دیگر هم دستگیر و وی نیز در بازجویی ها به جرم خود اعتراف كرد و در نهایت متهمان به همراه پرونده با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

جام جم آنلاین