اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت مامور قلابی پست از زنان/عکس



تبهکار,سرقت اززنان,روزحادثه,سرقت ازدختران

سرقت مامور قلابی پست از زنان/عکس

پسر تبهکار که در پوشش مامور اداره پست با تهدید زنان طلاهای آنها را سرقت می کند تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش  مهر، ساعت 17 و 45 دقیقه یکم مرداد سال گذشته زن جوانی با مراجعه به کلانتری 110 شهید محلاتی اعلام کرد : مرد جوانی در حالیکه مرا تهدید به آزار قرار داده بود ، با چاقو اقدام به سرقت گردنبندم در داخل آسانسور مجتمع مسکونی محل سکونتم واقع در میدان شهید محلاتی کرد .

 

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 21 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

 

زن جوان پس از حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : روز حادثه زنگ آیفون زده شد و جوانی حدود 25 ساله با معرفی خود به عنوان "مأمور پست" مدعی شد که قصد تحویل دادن یک بسته پستی را دارد .

به قصد تحویل گرفتن بسته پستی ، داخل آسانسور شده اما زمانیکه به طبقه همکف رسیده و قصد داشتم تا از آسانسور خارج شوم ، ناگهان این شخص را در داخل پارکینگ مشاهده کردم !

 

پیش از آن به هیچ عنوان در ورودی مجتمع را برای این شخص باز نکرده بودم . هنوز از داخل آسانسور پیاده نشده بودم که مرد جوان مرا در مقابل در آسانسور نگه داشت و در حالیکه اجازه بسته شدن در آسانسور را نمی داد ، با چاقو تهدید کرد که اگر مانع از سرقت شوم مرا مورد آزار قرار خواهد داد و پس از سرقت گردنبند و مجروح کردن گردنم به سرعت از مجتمع خارج و با یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ از محل متواری شد .

 

با توجه به شیوه و شگرد سرقت که طی آن سارق تحت عنوان مأمور پست اقدام به سرقت و تهدید به آزار و اذیت زن جوان کرده بود ، کارآگاهان اداره شانزدهم با بررسی شکایت های مشابه موفق به شناسایی تعداد دو فقره دیگر از سرقت ها در شرق تهران شدند که سارق به بهانه "تحویل دادن بسته پستی" و با مراجعه به "مجتمع های مسکونی دارای آسانسور" ، به شیوه مشابه اقدام به سرقت طلا و جواهرات همراه زنان کرده است .

 

یکی از این زنان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ظهر روز 13 شهریور شخصی زنگ آیفون واحد ما را به صدا درآورد که با جواب دادن به آن شخصی اظهار داشت : "از اداره پست آمده و پستچی هستم ؛ شما مالک هستید یا مستأجر ؟ " که پاسخ دادم : "مالک هستم" . این شخص در ادامه مدعی شد که سند تفکیک شده واحد آپارتمان را آورده و به بهانه تحویل دادن سند از من خواست تا به در مجتمع مراجعه کنم.

با آسانسور پایین آمده و زمانیکه به پارکینگ رسیدم ، جوانی موتورسوار که موتورسیکلت مشکی خود را در مقابل در ورودی مجتمع گذاشته بود ، در مقابل در آسانسور مشاهده کردم .

 

این شخص اظهار داشت که سند را به همسایه طبقه بالایی تحویل داده است! و باید سند را از همسایه گرفته و رسیدش را به وی تحویل دهم.

به داخل آسانسور برگشتم که قبل از بسته شدن در آسانسور ، این شخص با چاقو به سمت آسانسور آمد و مانع از بسته شدن در شد و با فحاشی ، چاقو را به سمت گلو و صورتم نشانه رفت و ...پس از سرقت طلا از پارکینگ خارج و درحالیکه صدای موتورش را که سریع می رفت می شنیدم ، از محل فرار کرد .

 

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به شناسایی تعدادی مالباختگان ، کارآگاهان به چهره نگاری تصویر "مأمور دروغین اداره پست" پرداختند . شکات در اظهاراتشان ، با ارائه مشخصات مشابه و یکسان عنوان کردند که سارق جوانی حدودا 25 ساله ، قد بلند ( حدودا 180 سانتی متر ) ، چشم و ابرو مشکی و با لباس های اسپرت بوده که با یک دستگاه مورتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی از محل متواری شده است .

 

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با انتشار این خبر اعلام کرد : با توجه به ارتکاب سرقت های مشابه و به منظور شناسایی هویت و دستگیری متهمِ تحت تعقیب اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، دستور انتشار تصاویر به دست آمده از چهره نگاری از سوی بازپرس پرونده صادر شده است .

به همین خاطر از تمام شهروندان که موفق به شناسایی تصاویر شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت ، مخفیگاه و یا محل های تردد متهم پرونده را از طریق شماره تماس های 51055574 و 51055516 در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند .

همچنین از تمام شکات احتمالی که تاکنون برای طرح شکایت اقدام نکرده و موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند .

مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مامور قلابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مامور قلابی برق درکمین سرقت از زنان تنها + عکس



اخبار,اخبار حوادث , مامور قلابی برق

 

اخبار حوادث - مامور قلابی برق درکمین سرقت از زنان تنها

مامور قلابی اداره برق که در شهرهای قزوین، شهر‌های شمالی، کرج و شهرستان آبیک با حمله به زنان تنها در خانه‌هایشان طلاهای آنها را می‌دزدید، دستگیر شد.

رییس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در این باره به جام جم گفت: روز های پایانی زمستان سال گذشته زنی با حضور در دادسرا از مردی به اتهام سرقت طلاهایش شکایت و عنوان کرد: در خانه تنها بودم که مردی با معرفی خود به عنوان مامور اداره برق وارد خانه شد و عنوان کرد باید میزان مصرف برق خانه مان را از طریق فیش برق ماه گذشته بررسی کند. وقتی فیش را آوردم، ناگهان به من حمله کرد و با ضرب و جرح من طلاهایم را سرقت کرد.

بازپرس فرهاد پشتوار افزود: با دستور قضایی تحقیقات پلیس برای دستگیری مرد سارق آغاز و در ادامه ماموران با حضور در اداره برق متوجه شدند، فردی با مشخصات سارق فراری کارمند آنها نبوده و این فرد با جعل عنوان به سرقت اقدام کرده است.

وی یادآور شد: پس از چهره نگاری رایانه ای از متهم فراری، جستجو برای دستگیری وی ادامه داشت تا این که زنان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی، از مردی به اتهام سرقت طلاهایشان شکایت کردند.

پس از تحقیق از زنان مالباخته مشخص شد آنها نیز در دام یک مامور قلابی اداره برق گرفتار و اموالشان سرقت شده است.

بازپرس پرونده خاطرنشان کرد: با چهره نگاری رایانه ای از سارق معلوم شد این سرقت ها از سوی یک تبهکار انجام می شود.

با جمع بندی اطلاعات محل هایی که بیشترین سرقت ها انجام شده بود تحت نظر گرفته شد و چند روز پیش ماموران کلانتری مرکزی شهر آبیک هنگام گشتزنی در یکی از محله های شهر متوجه مردی شدند که زنگ در خانه ها را به صدا درمی آورد و بلافاصله از محل دور می شود.

ماموران با ظنین شدن به این فرد او را زیر نظر گرفتند و متوجه شدند وی همان دزد فراری بوده که پلیس در تعقیبش است. با محاصره محل متهم دستگیر و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

پشتوار گفت: با احضار مالباختگان به پلیس آگاهی آنها در مواجهه حضوری با متهم او را شناسایی و به عنوان سارق طلاهایشان معرفی کردند.

با اعتراف متهم به سرقت از زنان تنها، در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد وی علاوه بر سرقت در شهرستان آبیک و شهر های شمالی کشور در شهر کرج نیز به این شیوه سرقت کرده است. بازپرس پرونده با هشدار به شهروندان از آنها خواست اگر فردی با حضور مقابل خانه هایشان خود را مامور اداره برق یا اداره ای معرفی کرد، پیش از آن که وی را به منزلشان راه دهند حتماکارت شناسایی معتبر آنها را مشاهده کنند و در صورت مشکوک شدن به این افراد موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی 110 خبر دهند.

بازپرس پشتوار خاطرنشان کرد، تصویر مرد پرونده بدون پوشش چهره در روزنامه به چاپ می رسد تا چنانچه افرادی در دام وی گرفتار شده اند در اداره پلیس آگاهی شهرستان آبیک شکایت های خود را ارائه دهند.
اخبار حوادث - جام جم