اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت خودرو به بهانه عروسی برادر



 

سرقت خودرو به بهانه عروسی برادر

 

رییس پلیس آگاهی استان تهران و البرز از انتشار تصویر بدون پوشش سارقی كه به بهانه تزئین ماشین عروس رانندگان را اغفال و خودرو آنان را به سرقت می برد، خبرداد.

سرهنگ حمیدرضا گل صباحی با اعلام این خبر گفت: با مراجعه عده ای از شهروندان به پلیس و تشكیل پروندهایی مبنی بر سرقت خودرو آنان، رسیدگی به موضوع در دستور كار اكیپی از مأموران دایره سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: كارآگاهان برابر اظهارات مالباختگان و تحقیقات فنی دریافتند با توجه به جغرافیای خودروهای به سرقت رفته احتمال انجام مجدد سرقت در محل های شناخته شده وجود دارد به همین دلیل این مناطق تحت كنترل نامحسوس مأموران قرار گرفت.

گل صباحی تصریح كرد: با توجه به این كه چهره رایانه ای سارق برابر اظهارات مالباختگان ترسیم و در اختیار مأموران قرار گرفت، سرانجام سارق مورد نظر در حالی كه سوار بر یك دستگاه خودروی مسروقه بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گفته گل صباحی، متهم دستگیر شده كه «آرش» نام داشت، ضمن اعتراف به جرائم ارتكابی خود در مورد نحوه و شگرد سرقت ها گفت كه سرقت ها را به دو روش انجام می داده است به گونه ای كه ضمن تماس با آژانس ها از آنان برای مقصد مشخصی درخواست خودروی دربستی كرده و در طول مسیر با جلب اعتماد رانندگان از آنان می خواست كه برای او آب و یا روزنامه تهیه كرده و پس از آن اقدام به سرقت این خودرو می كرده است.

رییس پلیس آگاهی استان تهران و البرز در ادامه در مورد روش دیگر سرقت گفت: «آرش» اعتراف كرد كه روبروی مراكز خرید و پاساژهای مناطق شمال شهر خودرو مورد نظر را انتخاب و سپس به راننده خودرو می گفته است كه خودرو من نیز مدل خودرو شماست و قرار بود آن را برای عروسی برادرم تزئین كنم اما متأسفانه دیروز تصادف كردم و تعمیر آن چند روز طول می كشد و با پرداخت ۵۰ هزار تومان خودرو شمار را به مدت یك روز اجاره كنم و خود شما هم می توانید كل روز را در كنار خودرو خود باشید.

گل صباحی افزود: هنگامی كه رضایت مالك خودرو را جلب می كرد با یكدیگر به سمت گل فروشی برای تزئین خودرو حركت می كردند و گاهی پیش آمده بود كه چون سارق فرصت سرقت خودرو را نداشت آن را تزئین نیز كرده و پس از آن در یك فرصت مناسب خودرو را به سرقت می برده است.

گل صباحی با اشاره به اعترافات متهم گفت: احتمال این كه تعداد سرقت های انجام شده از سوی متهم به مراتب بیشتر از تعداد اعترافات او باشد به دستور بازپرس شعبه ۱۰ دادسرای شهرستان كرج تصویر بدون پوشش متهم صادر و چنانچه مالباختگانی كه خودرو آنان بوسیله این متهم و به روش و شگردهای مذكور به سرقت رفته است به پلیس آگاهی استان تهران واقع در كرج میدان طالقانی مراجعه كنند..... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
آزادی های یواشکی: بهانه سرقت تصاویر خصوصی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواهر و برادر روستایی، قربانی سرقت شدند



 

 

 

مرد معتادی كه برای تصاحب اموال یك زن و مرد سالخورده روستایی، آنها را با داس به قتل رسانده بود، از سوی پلیس شهرستان خمام دستگیر شد.



۲۲ آذر امسال مردی با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شهرستان خمام از توابع رشت تماس گرفت و از قتل خواهر و برادر همسایه‌اش خبر داد.



پس از این تماس، ماموران اداره آگاهی شهرستان خمام به محل حادثه - كه یكی از روستاهای شهرستان بود - اعزام و متوجه شدند زن و مرد سالخورده‌ای كه خواهر و برادر هستند، با ضربه‌های داس به قتل رسیده‌اند و اجسادشان در اتاق خانه افتاده بود.



ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی، اجساد آنها را به پزشكی قانونی انتقال دادند و به تحقیق از اهالی روستا پرداختند كه مشخص شد این خواهر و برادر از طریق كشاورزی امرار معاش می‌كردند و با مردم روستا نیز هیچ مشكلی نداشتند.



با مشخص شدن این موضوع، ماموران كه احتمال می‌دادند این خواهر و برادر سالخورده قربانی سرقت شده باشند، در ارتباط با افراد معتاد و سابقه‌دار روستا به بررسی پرداختند و متوجه شدند پسر یكی از روستاییان كه معتاد بوده از شب حادثه ناپدید شده است.



ماموران با به دست آمدن این اطلاعات، جستجو برای یافتن این مرد معتاد را كه تنها مظنون حادثه بود آغاز كردند تا این‌كه ۲ روز قبل متهم را در خانه یكی از اقوامش شناسایی و دستگیر كردند.

 


● اعتراف به ۲ جنایت



با انتقال این مرد معتاد به اداره پلیس، وی در بازجویی به قتل خواهر و برادر روستایی اعتراف كرد.



متهم به قتل در اظهاراتش به پلیس گفت: مقتولان فرزندی نداشتند و با هم زندگی می‌كردند. با توجه به این‌كه آنها كشاورز بودند گمان می‌بردم از فروش محصولات خود پول فراوانی به دست آورده و آن را در خانه پنهان كرده‌اند.



بنابراین شب حادثه به بهانه عیادت به خانه آنها رفتم. وقتی زن صاحبخانهبه آشپزخانه رفت با داس به سوی برادر وی حمله كرده و او را به قتل رساندم. در این هنگام خواهر مقتول با مشاهده این وضعیت با داد و فریاد قصد فرار داشت كه سد راه او شدم و او را هم با داس كشتم و با سرقت ۲۴۰ هزار تومان، از محل فرار كردم.



مرد معتاد به اتهام قتل این خواهر و برادر روستایی، با قرار قانونی روانه بازداشتگاه پلیس شد تا بزودی صحنه‌های جنایت را بازسازی كند.