اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت اسیدی؛ معجون دزدی و جنایت



سرقت اسیدی؛ معجون دزدی و جنایت

سه نوجوان كه با پاشیدن اسید به‌صورت راننده‌های مسافركش یا افرادی كه از سر دلسوزی آنها را سوار می‌كردند پس‌از دستگیری انگیره خود را سرقت اعلام كرده و گفتند، از سوی پیرمردی برای اجرای این كارها راهنمایی شده‌اند.

در ادامه تحقیقات معلوم شد؛ همه سرقت‌ها نقشه پیرمردی بوده كه اسید را به آنها داده تا بر سر و صورت راننده‌ها بریزند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار حوادث - پسر نوجوانی كه به‌ صورت رانندگان اسید می‌پاشید، پیرمردی را كه تازه دستگیر شده بود به عنوان سردسته باند معرفی كرد و به ماموران پایگاه پنج پلیس آگاهی تهران گفت: «ما نمی‌خواستیم این سرقت‌ها را انجام دهیم، ولی او تهدید میكرد اگر به حرف‌هایش گوش ندهیم بیرونمان می‌كند.»

به این ترتیب پیرمرد متهم شد از سال‌ها قبل كودكان خیابانی را به خانه خود در روستای كیگاور رباط‌كریم كشانده و پس از دادن جا و غذا، آنها را مجبور می‌كرده با پاشیدن اسید به‌صورت رانند‌ه‌ها، خودروی آنها را سرقت كنند.

اما ماجرای سرقت‌های اسیدی این باند مخوف كه سال‌ها ادامه داشت، مهر 86 در دستور كار پلیس قرار گرفت.

زمانی كه سه نوجوان، مرد جوانی را كه قصد رساندنشان را داشت به عنوان طعمه انتخاب كردند، مرد جوان چند روز بعد با سر و صورتی كه به شدت سوخته بود به پایگاه پنج پلیس آگاهی تهران رفت و از سرقت خودرواش توسط سه ‌نوجوان خبر داد و گفت: «سه پسر ۱6ـ ۱5 ساله، از میدان آزادی خودروام را به مقصد اسلامشهر به‌صورت دربست كرایه كردند، اما در بین راه با تهدید چاقو مرا مجبور به توقف كردند. وقتی توقف كردم مایع سوزاننده‌ای را روی صورتم ریختند، از درد به‌خود می‌پیچیدم، اما در همین هنگام آنها مرا به زور از خودرو بیرون انداختند.»

مدتی بعد چند راننده دیگر نیز با مراجعه به پلیس مدعی بودند قربانی اعضای این باند مخوف شده‌اند، به این ترتیب كارآگاهان محدوده فعالیت این نوجوانان تبهكار را در اتوبان آزادگان، جاده‌ اسلامشهر و مناطق حاشیه‌ا‌ی جنوب پایتخت به‌صورت نامحسوس تحت كنترل قرار دادند و سرانجام موفق شدند دو نفر از اعضای باند را كه سوار یك خودروی مسروقه و با سرعت سرسام‌آور در جاده اسلامشهر در حال حركت بودند، دستگیر كنند.

متهمان در اداره پلیس به زورگیری از رانندگان عبوری و سرقت خودروهای آنان اعتراف كردند و مدعی شدند: «۳۰ راننده مسافركش را به دام انداخته‌اند و بعد از پاشیدن اسید بر سر و صورت ۱۵ نفر از آنها یا مجروح كردنشان با ضربات چاقو، خودرویشان را به سرقت برده‌اند.»

به‌دنبال اعترافات هولناك این دو سارق نوجوان، كارآگاهان موفق شدند دیگر همدست آنها را كه به اتهام سرقت دیگری در زندان به سر می‌برد شناسایی كنند، به این ترتیب پرده از راز پیرمرد معتاد كه سردسته این باند بود، برداشته شد.

سارقان نوجوان در ادامه بازجویی‌ها مدعی شدند طراح اصلی این سرقت‌های بی‌رحمانه پیرمردی معتاد است كه با پناه‌دادن به كودكان خیابانی آنها را مجبور به سرقت خشن خودرو می‌كند. آنها ادعا كردند این پیرمرد بعد از هر سرقت، خودرو را اوراق می‌كرد و به فروش می‌رساند و بخش كمی از پول فروش خودرو را به آنها می‌داد.

اما پدرخوانده وقتی مقابل اعضای باند سرقت و دو نفر از شاكیان پرونده قرار گرفت با انكار تمام اتهاماتش گفت: باور كنید این پسرها دروغ می‌گویند، اشتباه كردم به آنها جا و مكان دادم، من نمی‌دانستم آنها اسید را برای چه كاری می‌خواهند، از من خواستند برایشان اسید تهیه كنم و من هم از روی نادانی این كار را كردم. اما خبر نداشتم كه آنها با استفاده از اسید دست به چه سرقت‌هایی میزنند. با وجود این مدارك و شواهد علیه پیرمرد، چاره‌ای جز بیان حقایق برایش نماند./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
بیمه سرقت یا دزدی با شکست حرز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ هولناک زن در جنایت اسیدی شوهر نقاش



قتل,قتل عمد,خبر حوادث

مردی در اقدامی جنون‌آمیز همسرش را در برابر دیدگان کودکش کشت و بدنش را با اسید سوزاند.این مرد وقتی با دستان خون‌آلود بچه‌اش را در آغوش گرفته بود بین همسایه‌ها ایستاد و با خونسردی گفت همسرش را کشته است.

ساعت 13 ظهر یکشنبه 15 مرداد ماه سال جاری اهالی محله سنگبری خرمدشت کرج با فریادهای زن و مردی جوان که در خانه‌شان بشدت در حال مشاجره بودند مقابل خانه آنان رفتند.

همسایه‌ها که فریادهای کمک زن جوان و گریه‌های پسر 2 ساله‌اش را می‌شنیدند تصمیم گرفتند داخل خانه بروند و مادر و کودک را از دست مرد عصبانی نجات دهند.

پس از گذشت چند دقیقه از این ماجرا مرد صاحبخانه دست از کتک زدن همسرش برداشت و با آرام شدن فضای آنجا، اهالی محل به خیال این که مرد جوان آرام شده است به خانه‌های خود برگشتند.

چندین ساعت بعد که هوا تاریک شده بود این بار همسایه‌ها‌ با صحنه‌ هولناکی روبه‌رو شدند. مرد جوان که بچه‌اش را با لباس خون‌آلود در آغوش داشت از خانه بیرون آمد و با رفتارهای مرموزش قصد داشت به طور پنهانی از خانه خارج شود. هنگامی که چند تن از همسایه‌ها نگران سرنوشت همسر وی شدند برابر مرد ایستادند و ماجرای خونی بودن لباس پسر 2 ساله‌اش را
جویا شدند.

مرد صاحبخانه که حالت عجیبی داشت و آشفته بود ادعای وحشتناکی کرد و به همسایه‌ها گفت که همسرش را به قتل رسانده است.

بدین ترتیب چند تن از همسایه‌ها برای بررسی ادعاهای مرد صاحبخانه به خانه وی رفتند و با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. جسد غرق در خون زن جوان جلو آشپزخانه افتاده بود و شواهد نشان می‌داد مدت کوتاهی است که چاقو خورده بنابراین برای نجات این زن، وی را به بیمارستان منتقل کردند ولی پزشکان گفتند که از مرگ زن جوان چند ساعتی گذشته است و این در حالی بود که عامل جنایت با بچه‌اش گریخته بود. با مخابره شدن این جنایت خانوادگی به پلیس دقایقی بعد، تیمی از کلانتری پای در قتلگاه زن جوان گذاشتند و در بررسی‌های نخستین خود دریافتند مرد 26 ساله به نام «فرشید» پس از به قتل رساندن همسر 22 ساله‌اش «رؤیا» روی بدنش اسید ریخته و سپس به همراه پسرش فرار کرده است.

با مخابره قتل به بازپرس کشیک قتل کرج، وی پس از حضور در صحنه جنایت به تیمی از کارآگاهان اداره قتل آگاهی کرج دستور داد این مرد را دستگیر کنند. کارآگاهان برای بررسی ماجرای جنایت دست به تجسس‌‌های میدانی زدند و با ردیابی‌های ویژه موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.وی که در شرایط عادی قرار نداشت ادعا کرد که به دلیل برخی اختلافات و درگیری‌‌های لفظی دست به این جنایت زده است. وی در ادامه افزود: من نقاش ساختمان هستم و با این کار خرج خود و خانواده‌ام را تأمین می‌کردم و زندگی خوبی با رؤیا داشتم ولی این اواخر دچار اختلاف با یکدیگر شده بودیم و رابطه‌مان سرد شده بود و با هم درگیر می‌شدیم تا این که امروز و در آخرین مشاجره کنترلم را از دست دادم و با چاقو همسرم را از پای درآوردم سپس روی بدنش اسید ریختم.

در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد فرشید دچار بیماری روان‌پریشی است و کارت قرمز دارد و به دلیل نارسایی‌‌های روحی و روانی مرتکب جنایت شده است.

بنابرگزارش ، بازرس پرونده برای بررسی سلامت روحی و روانی فرشید وی را برای انجام آزمایشات روانی به پزشکی قانونی منتقل کرد و تلاش برای بررسی سایر ابعاد این جنایت ادامه دارد... / ایران