اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت از 7 بانک به شیوه فیلمهای هالیوودی



سرقت از 7 بانک به شیوه فیلمهای هالیوودی

اعضای باندی که به شیوه فیلمهای هالیوودی به 7 بانک در کشور دستبرد زده بودند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی مازندران دستگیر شدند.

به گزارش مهر، سرهنگ محمد عظیمی رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در تشریح فعالیت اعضای این باند گفت: سارقان شامگاه هفتم اسفند سال گذشته با روش تخریب وارد بانک ملی شعبه نکا در استان مازندران شده و با برش دادن گاوصندوق مبلغ 366 میلیون و 900 هزار تومان را به سرقت بردند. پس از گزارش این سرقت به پلیس آگاهی تیمی از کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

وی افزود: ماموران پس از حضور در محل در بررسی های اولیه دریافتند سرقت از سوی اعضای یک باند حرفه ای صورت گرفته است.

دزدان از ضلع شمالی ساختمان بانک که مشرف به یک کانال آب بود  وارد شعبه شده و تمام سیستم های امنیتی و حفاظتی بانک را قطع کرده بودند. آنها همچنین از نوع  گاوصندوق و روش تخریب آن نیز مطلع بوده و با نقشه حساب شده تمام پول های موجود در خزانه بانک را به سرقت برده بودند.

سرهنگ عظیمی ادامه داد: دو روز پس از این سرقت بانک دیگری در بهنمیر مورد دستبرد قرار گرفت که در این سرقت نیز دزدان شبانه با تخریب بانک از گاو صندوق آن سرقت کرده بودند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: چند تیم از کارآگاهان تجسس بر روی این پرونده را آغاز کرده و در نخستین گام به بررسی سوابق افراد سابقه دار در این حوزه پرداختند. 

سرانجام با تجسس های گسترده سرکرده این گروه که مردی 43 ساله و دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت به خصوص سرقت بانک بود شناسایی و دستگیر شد.

با انتقال متهم به اداره آگاهی تحقیقات از ا و آغاز و کارآگاهان طی هفته گذشته دو همدست دیگر او به نام های کیوان و عبدالله را دستگیر کردند. کیوان از سارقان تحت تعقیب پلیس بود و از سال 83 به اتهام سرقت از بانک در لیست تعقیبی های پلیس آگاهی قرار گرفته بود. مرد تبهکار جمعه گذشته در زندان با جوراب یکی از زندانیان خود را حلق آویز و به زندگی اش پایان داد.

 

دوربینهای مدار بسته,حوادث امروز, سیستم های حفاظتی

وی افزود: عبدالله نیز در زمینه خنثی سازی سیستم های حفاظتی و دوربینهای مدار بسته بانک تبحر خاصی دارد و در این گروه وظیفه خنثی سازی سیستم  امنیتی بانک ها را بر عهده داشت. اعضای این گروه در بازجویی ها به سرقت از 7 بانک در شهرهای مختلف از جمله نکا، قزوین و ... اعتراف کردند که بررسی های ما نشان می دهد افراد دیگری نیز با آنها در این سرقت ها همدستی داشتند.

سرهنگ عظیمی در خصوص شگرد این سارقان اظهار داشت: اعضای این باند آشنایی کاملی با سیستم امنیتی بانک ملی داشته و بیشتر دستبردهای خود را نیز به شعبه های این بانک می زدند. دزدان در ابتدا به قائمشهر آمده و خانه آی را در آنجا اجاره کرده بودند که در بررسی های خود موفق به دستبرد به بانک ملی در قائمشهر نشده و سراغ بانک ملی در نکا رفتند. دزدان همچنین می دانستند که در این بانک خزانه اصلی وجود داشته و مقدار زیادی پول در آن نگهداری می شود.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در خصوص سرقت بانک ملی شعبه بهنمیر نیز گفت: دو روز پس از سرقت نکا این دستبرد به شیوه مشابه رخ داد که ما احتمال دادیم هر دو سرقت کار یک گروه باشد. اما سارقان دستگیر شده تا کنون به این دزدی اعتراف نکردند اما تحقیقات از آنها  ادامه دارد./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
سرقت مسلحانه ازطلافروشی درایران به سبک فیلمهای هالیوودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت به شیوه فیلم های هالیوودی


پسر جوان که در روز تولدش به شیوه فیلمهای هالیوودی قصد دستبرد به یک طلافروشی را داشت در حال حفر تونل شناسایی و دستگیر شد.

خبرگزاری مهر: پسر جوان که در روز تولدش به شیوه فیلمهای هالیوودی قصد دستبرد به یک طلافروشی را داشت در حال حفر تونل شناسایی و دستگیر شد.

 ظهر روز 23 مهرماه امسال فردی با مرکز فوریتهای پلیسی 110 تماس گرفت و مدعی شد در طبقه پایین خانه اش صدای چکش می آید و احتمال می دهد با توجه به اینکه در نزدیکی این خانه یک طلافروشی قرار دارد افرادی قصد دستبرد به این مغازه را دارند.

در ادامه تیمی از ماموران کلانتری هفت چنار راهی محل حادثه شده و پس از ورود به خانه مورد نظر با پسر جوانی روبرو شدند که با چکش در حال حفر تونلی بود. پسر تبهکار با مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد که قبل از ترک محل در محاصره ماموران گرفتار و دستگیر شد.

بررسی محل نشان داد متهم با حفر تونلی به طول یک متر قصد دستبرد به مغازه طلافروشی را داشته که با تیزهوشی فرد تماس گیرنده شناسایی و در اجرای نقشه اش ناکام مانده بود.

متهم به نام سعید پس از انتقال به کلانتری به جرم خود اعتراف کرد و گفت: امروز تولد 22 سالگی ام است و می خواستم در این روز با دستبرد به طلافروشی کار بزرگی انجام دهم که ماموران دستگیرم کردند.

در حال حاضر تحقیقات از متهم در پلیس آگاهی ادامه دارد.