اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت‌ های سریالی از جواهری فروش ها توسط یک مادر و دختر


زنی كه با همدستی دخترش از طلافروشی‌های زیادی در شهرهای مختلف سرقت كرده است تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

شرق: زنی كه با همدستی دخترش از طلافروشی‌های زیادی در شهرهای مختلف سرقت كرده است تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

كارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران در پی وقوع سرقت‌های مشابه از طلافروشی‌های سطح شهر تهران توسط سه زن به تحقیق در این رابطه پرداختند و در گام اول به بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته زرگری‌ها پرداختند.

این تصاویر نشان داد دختری حدودا 25ساله به همراه دو زن میانسال به بهانه خرید سرویس طلا با مراجعه به مغازه‌ها شروع به امتحان طلا و جواهرات به ویژه سرویس‌های طلا می‌كند و در یك لحظه با استفاده از غفلت فروشندگان سرقت را انجام می‌دهد و سپس به بهانه اینكه سرویس یا طلای مورد نظر را پسند نكرده با همدستانش از مغازه‌ها خارج می‌شود و صاحبان طلافروشی پس از سرقت و در زمان قرار دادن طلا و جواهرات در داخل ویترین متوجه ماجرا می‌شوند.

كارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده با شناسایی یكی از سارقان كه زنی 40ساله به نام مهری است، نشانی مخفیگاه وی را در ورامین به دست آوردند و او را دستگیر كردند. مهری كه ابتدا قصد داشت منكر ارتكاب سرقت شود به دلیل وجود تصاویر به‌دست‌آمده از متهم در صحنه‌های سرقت به ناچار لب به اعتراف گشود و همدستان خود را كه مادر و دختری به اسامی پوران و هما هستند، معرفی كرد.

ماموران با شناسایی مخفیگاه دو متهم 60 و 25ساله در شهرستان كرج، با اخذ نیابت قضایی به آنجا رفتند و در تحقیقات خود اطلاع پیدا كردند این دو بعد از مطلع شدن از دستگیری مهری محل سكونت خود را ترك كرده و فراری شده‌اند.

چندی بعد با وقوع سرقت‌های مشابه در برخی از شهرها به ویژه در بابلسر، مشهد، قم، اصفهان و شاهین‌شهر، كارآگاهان به تجمیع پرونده‌ها پرداختند و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته اطمینان پیدا كردند پوران و هما پس از متواری شدن، سرقت‌های خود را در شهرهای مختلف ادامه داده‌اند.

در این بین یكی از مالباختگان درخصوص سرقت بیش از 300 گرم طلا به كارآگاهان گفت: «دو زن به مغازه‌ام وارد شدند و گفتند قصد دارند مقدار زیادی طلا بخرند. آن دو حدودا 45 دقیقه در مغازه در حال امتحان كردن طلاها بودند و پس از این مدت به بهانه پسند نكردن طلاها از مغازه خارج شدند.

 زمانی‌كه می‌خواستم جواهرات را در ویترین بگذارم، متوجه شدم آنها به صورت ماهرانه‌ای یك دسته النگو را به ارزش تقریبی 16 میلیون تومان سرقت كرده‌اند.» مالباخته دیگری نیز در اظهارات مشابه گفت: «حدود سه ماه پیش یك دختر جوان به همراه زنی میانسال به بهانه خرید یك سرویس طلا به ارزش تقریبی هفت‌میلیون تومان وارد مغازه شدند و سرویس‌های مختلفی را از من گرفتند تا مشاهده كنند، پس از مدتی به بهانه اینكه هیچ كدام از سرویس‌های طلا نظرشان را جلب نكرده است از مغازه بیرون رفتند و پس از خروج آنها بود كه متوجه سرقت یك سرویس كامل طلا به ارزش تقریبی پنج‌میلیون و 400 هزار تومان شدم.»

 كارآگاهان با توجه به اطلاعات موجود پی بردند این مادر و دختر، حداكثر به مدت یك هفته در هر شهر می‌مانند و بعد از چند سرقت به شهری دیگر می‌گریزند. سرانجام بعد از جست‌وجوهای گسترده مخفیگاه هما در منطقه شاهین ویلا كرج شناسایی شد و این محل تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار گرفت و وی در فرصتی مناسب دستگیر شد.


سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: «با توجه به دلایل و مدارك به‌دست‌آمده از صحنه سرقت‌ها، به ویژه تصاویر به‌دست‌آمده از متهمان در لحظه سرقت و قطعی شدن ارتكاب سرقت از سوی متهمان مجوز انتشار بدون پوشش چهره هر دو متهم پرونده از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 4 تهران صادر شده است، بنابراین از تمامی مالباختگانی كه موفق به شناسایی متهمان شده‌اند دعوت می‌شود برای طرح شكایت خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه كنند.»

سرهنگ غیاثوند، در ادامه با اشاره به متواری بودن پوران گفت: «مجوز انتشار بدون پوشش چهره این متهم نیز از سوی مقام قضایی صادر شده است و از شهروندان محترمی كه موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند یا اطلاعی از مخفیگاه یا محل‌های تردد وی دارند، درخواست می‌شود اطلاعات خود را در اختیار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار دهند.»    


ویدیو مرتبط :
سرقت سریالی مجسمههای تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر کرجی عامل سرقت‌های سریالی طلا در شمال کشور



دختر کرجی عامل سرقت‌های سریالی طلا در شمال کشور

"کارآگاهان آگاهی پلیس گیلان توانستند یک باند سرقت طلا را شناسایی و منهدم کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در لاهیجان، کارآگاهان آگاهی این شهرستان تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی سارقان آغاز کردند.

سرانجام سرنخی از دست داشتن سرنشینان یک دستگاه خودروی «ام وی ام» در این سرقت‌ها به دست آمد و این خودرو متوقف و دو سرنشین این خودرو دستگیر شدند.

کارآگاهان آگاهی لاهیجان، مهران و رحمان 27 ساله، اهل و ساکن کرج که سرنشینان این خودرو بودند را برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی گیلان معرفی کردند.

این سارقان که در ابتدا منکر هرگونه سرقت شده بودند در مقابل دلایل و مستندات کارآگاهان آگاهی ناچار لب به اعتراف گشوده و به 13 فقره سرقت خشن منزل با همدستی مهدی 23 ساله و مهشید 30 ساله اعتراف کردند.

در ادامه بازجویی‌های پلیس مشخص شد که مهشید سرکرده و طراح نقشه‌های سرقت این باند است که در خانه‌ای با همدست مورد اعتماد خود به نام مهدی مخفی شده است.

کارآگاهان آگاهی پس از کسب دستور مقام قضایی و شناسایی محل اختفا، دو متهم دیگر این پرونده را نیز در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند و از مخفیگاه این متهمان 300 میلیون ریال وجه نقد فروش طلای سرقتی کشف و ضبط شد.
متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران