اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرشاخه شركت هرمی، گروگان مالباخته‌ها



 

 

سرشاخه شركت هرمی، گروگان مالباخته‌ها

 

مالباختگان یك شركت هرمی كه سرمایه‌شان را از دست داده بودند، با ربودن سرشاخه خود به اتهام آدم‌ربایی دستگیر شدند.


ساعت ۲۱ روز ۲۱ فروردین زنی كه بسیار مضطرب و نگران نشان می‌داد، پس از حضور از كلانتری ۱۳۶ فرجام با ارائه شكایتی عنوان كرد شوهرم به طرز مرموزی ناپدید شده و تلاش‌ها برای یافتن او بی‌نتیجه مانده است.


به دنبال این شكایت، پرونده‌ای در این ارتباط تشكیل و به دستور بازپرس روشن در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی، برای پیگیری و تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد.


● درخواست ۲۵ میلیون تومانی

با آغاز تحقیقات، زن شاكی در ارتباط با شكایت خود گفت: همسرم صبح ۲۰ فروردین از خانه خارج شد و شب به منزل بازنگشت.


صبح روز بعد مرد ناشناسی با تلفن همراه همسرم با منزل تماس گرفت و گفت شوهرم را به گروگان گرفته است و اگر ۲۵ میلیون تومان از گاوصندوق خانه به یك حساب بانكی واریز نكنم، شوهرم را خواهد كشت و در ادامه این تماس، گوشی تلفن را در اختیار شوهرم قرار داد كه او نیز اظهارات مرد تماس‌گیرنده را تایید كرد.



شاكی افزود: در پی این تماس در حالی كه بشدت ترسیده بودم، پول درخواستی را به حساب بانكی اعلام شده واریز كردم؛ اما شوهرم آزاد نشد.



به دنبال این شكایت تحقیقات گسترده ماموران پلیس آگاهی در این ارتباط آغاز شد تا این كه ماموران اطلاع یافتند آدم‌رباها قصد دارند در غیاب همسر و فرزند مرد گروگان، وارد منزل او شده و مقادیری اسناد و مدارك را از این محل منتقل كنند.



● دستگیری ۷ آدم‌ربا

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به این پرونده به «جام‌جم» گفت: با به دست آمدن این اطلاعات، یك تیم از ماموران در منزل فرد ربوده شده مستقر شدند و عصر روز ۲۲ فروردین هنگامی كه ۷ نفر همراه مرد ربوده شده وارد خانه شدند، متهمان دستگیر و همراه فرد گروگان برای ادامه تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شدند.



رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: با تحقیق از مرد گروگان، وی در اظهارات خود گفت: ساعت ۲۴ شب حادثه در بزرگراه شهید باقری وقتی در مسیر بازگشت به خانه بودم، آدم‌رباها راهم را سد كردند و پس از كمی صحبت میان من و آنها درگیری پیش آمد كه یكی از آنها با دسته قمه ضربه‌ای به سرم زد و بی‌هوش شدم.



وی ادامه داد: وقتی به هوش آمدم، متوجه شدم در مسیر اتوبان قم هستیم. آنها بار دیگر مرا از خودرو پیاده كرده و بشدت كتك زدند كه برای بار دوم بی‌هوش شدم و زمانی به خود آمدم كه دیدم در اصفهان هستم.

وی افزود: آنها با تهدید و ضرب و شتم مرا مجبور كردند تا با خانه‌‌ام تماس گرفته و از همسرم درخواست پول كنم و همچنین مبلغ ۱۵ میلیون تومان پول را كه در عابر بانكم داشتم، به حساب خودشان منتقل كردند و با دریافت چند فقره چك، با انتقال من به منزلم، قصد دریافت اسناد ملكی و خودروی مرا داشتند كه دستگیر شدند.



● شركت هرمی


سرهنگ محمدیان تصریح كرد: پس از اظهارات مرد گروگان مشخص شد ۷ متهم دستگیر شده پس از اعتماد به این فرد پول خود را در قالب سرمایه‌گذاری در اختیار او قرار داده تا در شركتی هرمی به نام خلیج سرمایه‌گذاری كند كه این فرد به تعهدات خود در مقابل زیرشاخه‌ها عمل نكرده است.



همچنین مشخص شد ۲ نفر از متهمان دستگیر شده پیش از این توسط پلیس امنیت اصفهان به اتهام فعالیت در شركت‌های هرمی دستگیر و هم‌اكنون با قرار وثیقه از سوی مراجع قضایی و با سپردن وثیقه آزاد شده‌اند.



سرهنگ محمدیان افزود: پس از مشخص شدن انگیزه این آدم‌ربایی، بازپرس جنایی دستور تحقیقات بعدی را در پایگاه چهارم پلیس آگاهی صادر كرده است.



● متلاشی شدن یك شركت هرمی در شمال تهران

گزارش دیگری از برخورد قضایی و انتظامی با شركت‌های موهوم هرمی حاكی است، روز گذشته ماموران پایگاه یكم پلیس امنیت، یك شركت هرمی را متلاشی و ۷ سرشاخه آن را دستگیر كردند.

 

سرگرد راستی، رئیس پایگاه یكم پلیس امنیت در این ارتباط به سایت پلیس گفت: این شركت تحت عنوان «فاین سرز» در خیابان سراج در شمیران فعالیت می‌كرده كه پس از جمع‌بندی اطلاعات ماموران ۷ نفر از سرشاخه‌های اصلی این شركت را كه به صورت گسترده از مردم كلاهبرداری می‌كردند، دستگیر كردند كه با انتقال متهمان به دادسرای ناحیه ۳۱، دستور قضایی لازم در این ارتباط صادر شد..../ گزارش : جام‌جم آنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تذکراتی در خصوص شرکت های هرمی و شبه هرمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انهدام ۱۵ شركت هرمی توسط وزارت اطلا‌عات



 

 

 

با تلاش كارشناسان وزارت اطلاعات، ۱۵ شركت هرمی كه با فریب و اغفال مردم سرمایه‌های آنها را به بهانه پرداخت سود تصاحب می‌كردند شناسایی و منهدم شدند.



صبح دیروز یكی از كارشناسان اقتصادی وزارت اطلاعات در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)‌ برای مبارزه جدی با شركت‌های هرمی كه با هدف غارت سرمایه‌های مردم و ضربه زدن به اقتصاد كشور فعالیت می‌كنند، گفت:‌ قانون ممنوعیت فعالیت شركت‌های هرمی در ایران ۱۴ دی ماه سال ۱۳۸۴ به تصویب رسیده كه در آن به نحوه فعالیت این نوع شركت‌ها كه قارچ‌گونه رشد كرده‌اند اشاره شده است.



به گفته این كارشناس، طبق همین قانون برای كسانی كه از طریق شركت‌های هرمی قصد ضربه‌زدن به نظام را داشته‌اند، مجازات اعدام و مصداق مفسد فی‌الارض در نظر گرفته شده و شناسایی و برخورد مقتدرانه با شركت‌های هرمی به عهده وزارت اطلاعات گذاشته است.



● انهدام چند شركت جدید

كارشناس وزارت اطلاعات با اشاره به انهدام چند شركت جدید هرمی در ۲ ماه گذشته، گفت: با دستگیری سرشاخه‌ها و اعضای اصلی این شركت‌‌ها، فعالیت این شبكه‌ها در داخل به كلی منهدم شده است.



وی افزود: یكی از این شبكه‌های منهدم شده، شركت اف.اس.جی بود كه مركز فعالیت آن در خراسان رضوی قرار داشت و سرشاخه‌های این شبكه با تبلیغات گسترده و اغفال و فریب مردم۴۰ میلیارد تومان كلاهبرداری كرده بودند كه پس از پیگیری‌‌‌های علمی و تخصصی تمامی عوامل اصلی آن دستگیر شده‌اند كه بزودی و پس از پایان تحقیقات برای محاكمه تحویل مراجع قضایی خواهند شد، اما ۲ عضو این شبكه یعنی نفر اول و دوم در خارج از كشور به سر می‌برند كه با دستور قضایی پلیس بین‌الملل این دو متهم تحت تعقیب نیز بازداشت و به كشور منتقل خواهند شد.



این مقام مسوول در ادامه خروج ارز از كشور، جذب سرمایه‌های مردمی، ایجاد امید كاذب برای پولدار شدن، وارد آمدن لطمات جدی بر روابط خانوادگی و ایجاد تهدید امنیتی ناشی از بی‌توجهی به تعهدات از سوی شركت‌های هرمی را از آسیب‌های جدی در شالوده اجتماعی دانست.



وی تاكید كرد: با توجه به تبلیغات گسترده شركت‌های هرمی باید توجه داشت ثبت شركت، چاپ آگهی در رسانه‌ها و تبلیغ در فضای مجازی نشان‌دهنده قانونی بودن فعالیت شركت‌های هرمی یا بازاریابی شبكه‌‌ای نیست.



● ترفندها

كارشناس اقتصادی وزارت اطلاعات در بخش دیگری از اظهاراتش، با تشریح سیكل فعالیت شبكه‌های هرمی و سوءاستفاده از اعتماد مردم، گفت: سرشاخه‌ها و اعضای اصلی شركت‌های هرمی با ایجاد زمینه‌های روانی برای مردم و به قصد فرار از مشكلات از اسامی افراد خارجی استفاده می‌كنند كه در خارج از كشور پیگیر سود سرمایه‌های آنها هستند.



در حال حاضر تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد كه در این دوره ۹۰ درصد شركت‌های هرمی ایرانی هستند ولی به قصد فریب مردم، در پوشش شركت‌های خارجی معرفی می‌شوند.



به گفته این كارشناس اقتصادی، برخی از این شركت‌ها سعی می‌كنند فعالیت خود را شرعی جلوه دهند به طوری كه یك شركت هرمی در مشهد از شاهنامه و قرآن برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می‌كرده است.



وی با هشدار به مردم گفت: تبلیغات غیرواقعی به بهانه پرداخت سود نامتعارف، ایجاد محیطی شیك برای جلب اعتماد، ترغیب زیرشاخه‌ها برای ارتباط چهره به چهره با مردم در اماكن مختلف، شناسایی افراد بیكار و وعده استخدام در شركت‌های معتبر و گماردن آنها در پست‌های مهم از جمله مدیركلی و... از جمله شیوه‌های فریب و اغفال مردم است.



وی تاكید كرد: سربازان گمنام امام زمان(عج)‌ با هوشیاری نسبت به شناسایی و دستگیری شیادان و اغفالگرانی كه اموال مردم را غارت می‌كنند، اقدام و با این قبیل افراد مقتدرانه برخورد خواهند كرد و هشدار می‌دهیم مجازات سختی در انتظار كلاهبرداران شركت‌های هرمی خواهد بود.