اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سردار همدانی در سوریه چه می کرد که شهید شـد؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نقش فرمانده ارشد سپاه در جلوگیری از سقوط دمشق
سردار همدانی در سوریه چه می کرد که شهید شـد؟

شهید همدانی چندین سال حضور مستشاری مستمر و تاثیرگذاری در سوریه داشت، اما بعد از پایان ماموریتش به ایران بازگشت و مسئولیت دیگری دریافت کرد

نماینده مردم تهران گفت: شهید همدانی با ایجاد هماهنگی میان ارتش و قوای نظامی سوریه و تشکیل نیروهای داوطلب مردمی مانع از سقوط سوریه و پیروزی داعش و نیروهای معاند شد.
 
اسماعیل کوثری از همرزمان شهید حسین همدانی درباره شخصیت این شهید بزرگوار و تاثیرگذاری اوبر روند مقابله با بحران سوریه و حمایت از خط مقاومت گفت: امروز خبر شهادت و عروج یکی از مخلص‌ترین شخصیت‌های انقلاب و جهان اسلام را شنیدیم و از این که  چنین انسان بزرگواری از میان ما رفت غم زده شدیم.

وی ادامه داد: من از سال 59 و در منطقه سرپل ذهاب با سردار حسین همدانی آشنا شدم و توفیق آن را داشتم که در کنار چنین انسان بزرگی به عنوان همرزم در جبهه حق علیه باطل خدمت کنم. نخستین ویژگی این سردار اسلام فعال بودن و حضور مستمر در تمامی صحنه‌های نبرد بود. خستگی‌ناپذیری، تلاش شبانه روزی و احساس تکلیف این شهید زبانزد همه کسانی بود که از نزدیک او را دیده و درک کرده بودند.

همرزم شهید همدانی با بیان این که از آغاز بحران سوریه وی در منطقه حضور یافت تصریح کرد: شهید همدانی چندین سال حضور مستشاری مستمر و تاثیرگذاری در سوریه داشت، اما بعد از پایان ماموریتش به ایران بازگشت و مسئولیت دیگیری دریافت کرد اما به دلیل تسلط بالای وی بر مناطق سوریه، چند روزی برای کمک فکری عازم منطقه شد که  با عنایت پروردگار به خواسته قلبی و دلی خود یعنی شهادت نائل آمد.

کوثری با بیان این که شهید همدانی در سوریه اقدامات بسیار تاثیرگذاری انجام داد، خاطرنشان کرد: خدمات ارزنده، مدیریت هوشمند و تاثیرگذاری سردار همدانی بر روند جنگ کاملا آشکار است، وی با ایجاد هماهنگی میان ارتش و قوای نظامی سوریه و کمک به تشکیل نیروهای داوطلب مردمی مانع از سقوط سوریه و پیروزی داعش و نیروهای معاند شد لذا بسیاری از تحلیل گران، طرح‌ها و برنامه شهید همدانی را علت اصلی پیروزی سوریه و نیروهای مقاومت در مقابل تروریست‌ها است.

وی ادامه داد: در همه برهه‌ها و بزنگاه‌ها سردار همدانی حضور داشت و لحظه‌ای دست از تلاش برای استقرار بیرق اسلام برنداشت، وی چه در دوران قبل از انقلاب چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در زمان دفاع مقدس حضوری فعال و جهادگر داشت، پس از پایان جنگ تحمیلی نیز خدمات ارزنده ای برای تامین امنیت انجام داد که برکات بسیاری برای نظام و اسلام به ارمغان آورد.

این نماینده مجلس با بیان این که حضور سردار همدانی شرط پیروزی و دفاع در برابر داعش و تروریست‌های تکفیری بود گفت: از روزی که سردار همدانی در سوریه  حضور پیدا کرد و مسئولیت هماهنگی ارتش و  نیروهای مردمی را  بر عهده گرفت، مواضع تروریست ها ناامن شد و قوای مقاومت تواستند به پیروزی‌های بزرگی دست یابند. یکی از اصلی‌ترین کارهای سردار همدانی بحث تشکیل ارتش نیروهای مردمی و دفاع وطنی بود که با هماهنگی سردار سلیمانی انجام شد و همین مسئله باعث شد که سوریه در مقابل داعش مقاومت کند و جهبه  سوریه امروز به مقتل ترویست‌ها تبدیل شود.

 

اخبار سیاسی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
ناگفته های نبرد سوریه از زبان سردار شهید همدانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویری از طواف پیکر شهید همدانی در حرم حضرت زینب(س)/دعوت سپاه از مردم برای آخرین وداع با سردار شهید



پیکر سردار شهید حسین همدانی به طواف حرم حضرت زینب (س) در آمد.

پیکر وی پس از این طواف به تهران منتقل می شود و مراسم تشییع وی روز یکشنبه برگزار می شود. سردار همدانی عصر دیروز در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست های داعشی به شهادت رسید.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

گفتنی است روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید حسین همدانی یک‌شنبه ساعت 9 صبح  از مقابل حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ واقع در میدان سپاه خیابان پادگان ولیعصر (عج) با حضور مقامات کشوری و لشکری و اقشار مختلف شما مردم مومن انقلابی و قدرشناس تشییع خواهد شد.

این اطلاعیه با دعوت از قشرهای مختلف مردم پایتخت برای شرکت در این آیین باشکوه یادآور شده است: پیکر سردار شهید حسین همدانی پس از تشییع باشکوه در تهران به همدان منتقل و در روز دوشنبه مورخ 94/7/20 مهرماه در این شهر تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین