اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سردار جوانی: اسراییل موشك شلیك كند، مراكز هسته ای آن ها هدف ما خواهد بود



 

 

 

سردار جوانی: اسراییل موشك شلیك كند، مراكز هسته ای آن ها هدف ما خواهد بود

 

 

معاون سیاسی پیشین سپاه گفت: اگر اسراییل موشكی را به یكی از تاسیسات هسته ای یا مراكز حیاتی ما شلیك كند، باید بداند كه هر نقطه ای از اسراییل از جمله مراكز هسته ای آن ها هدفی برای موشك های ما خواهد بود و ما امروز این توان را داریم.

 

سردار یدالله جوانی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به موضع گیری اخیر مقام معظم رهبری در برابر تهدیدات دشمنان مبنی بر فروپاشی دشمن از درون، اظهار كرد: معنای صریح فرمایش ایشان این است كه اگر ما مورد تهاجم دشمن قرار بگیریم صرفا در موضع حركت های پدافندی در درون جغرافیای خود عمل نمی كنیم بلكه با عملیات آفندی می توانیم ضربه متقابل را در درون خاك دشمن به دشمن وارد كنیم.

وی به هجمه ها و اتهامات اخیر آمریكا و غرب علیه ایران اشاره كرد و با بیان این كه «تناقض گویی های دشمنان به دلیل استیصال و پریشان حالی آن هاست» افزود: امروز دشمنان ما در بن بست هایی گرفتار شده اند كه راه برون رفتی برای خود نمی بینند و در نتیجه پریشان شده اند و به همین دلیل حرف هایی می زنند كه خودشان متوجه تناقض هایش نمی شوند. آن ها در حالی تهدید به اقدام نظامی می كنند كه توان انجام آن را ندارند و اگر كشوری مدام تهدید كند ولی قابلیت و توانمندی انجام تهدید را نداشته باشد، به مرور تهدیدهایش بی اثر می شود.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه به نام بردن از برخی شخصیت های كشور به عنوان اهدافی برای ترور از سوی دشمنان اشاره كرد و گفت: آن ها دم از مبارزه با تروریسم می زنند، ولی خیلی راحت بحث ترور افراد را مطرح می كنند و چون به هم ریخته و عصبانی هستند، نمی فهمند كه چه می گویند. یكی از نشانه های عصبانیت، تناقض گویی است و تناقض گویی آمریكایی ها و هم پیمانانش حساب شده نیست بلكه از روی بی حساب و كتاب بودن است، چراكه امروز آن جمله شهید بهشتی مصداق پیدا كرده است كه "ای آمریكا از دست ملت ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر".

جوانی با اشاره به دلایل عصبانیت دشمنان از ایران اظهار كرد: از طرفی پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران و از طرف دیگر بیداری اسلامی و قیام ملت ها را می بینند و از سویی هم بحران های درون غرب را شاهد هستند. در حالی كه آمریكایی ها بیش از صد سال تلاش و برنامه ریزی كردند تا بر دنیا مسلط شوند و دنیا را رهبری كنند و امروز فروپاشی خود را نظاره می كنند، بنابراین مثل آدم های مستاصلی هستند كه خودشان را به این طرف و آن طرف می زنند. من عامل اصلی تناقض گویی های آن ها را عصبانیت آن ها می دانم و این عصبانیت نیز به خاطر درماندگی و گرفتار شدن در بن بست است.

وی با اشاره به افزایش تهدیدها علیه ایران و احتمال عملی شدن این تهدیدات نیز گفت: ما همواره این مطلب را مدنظر داریم كه دشمن از سر عصبانیت و ناراحتی ممكن است حماقت كند و دچار یك اشتباه راهبردی شود و بخواهد تهدیدهای خود را پیاده كند. مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و فرمانده كل قوا خیلی صریح فرمودند كه جواب ملت ایران جواب روشنی است و نظاره گر این تهاجم نخواهیم بود و اگر دشمن بخواهد تعرض كند باید منتظر سیلی های محكم و مشت های پولادین ملت ایران باشد. ایشان هم چنین فرمودند متجاوز باید بداند كه پاسخ ملت ایران به گونه ای است كه آن ها را در درون خودشان متلاشی می كند..../خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
شلیك موشك بالستیك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سردار شریف: هواپیما‌ربایی اخیر با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن سفر حریری صورت گرفت



مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سفر سعدحریری نخست وزیر لبنان به كشورمان گفت: هواپیماربایی اخیر با هدف تحت الشعاع قرار دادن این سفر صورت گرفت.

 

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به موضوع هواپیماربایی اخیر با تأكید بر اینكه امروزه دیگر موضوع هواپیماربایی در دنیا یك موضوع نامطلوب و ناكارآمد محسوب می‌شود، گفت:‌

از آنجایی كه این اقدام یك عمل تروریستی مشهود است كمتر كسی این ریسك را می‌پذیرد كه دست به چنین اقدامی بزند مگر آنكه منافع بزرگی را مدنظر داشته باشد.

شریف افزود: سفر اخیر رئیس جمهور كشورمان به لبنان كه موجب ناكامی رژیم صهیونیستی در منطقه شد و سفر نخست وزیر لبنان به كشورمان كه از روز گذشته آغاز شده است، مقامات رژیم صهیونیستی و آمریكایی به دنبال ایجاد یك فضاسازی رسانه‌ای توسط منافقین بودند تا از این طریق بتوانند این دو سفر را تحت الشعاع قرار دهند.

وی خاطرنشان كرد: به دنبال سفر رئیس جمهور به لبنان، رژیم صهیونیستی كه قصد داشت ترور رفیق حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان را برگردن حزب الله لبنان بیندازد، پس از این سفر و با افشاگری‌های حزب‌الله لبنان ناكام ماند و به همین دلیل قصد داشت تا با استفاده از عوامل مزدور خود در جریان ماجرای هواپیماربایی اخیر، یك فضاسازی رسانه‌ای علیه كشورمان ایجاد كند.

مسئول روابط عمومی سپاه همچنین تصریح كرد: این اقدام در حالی از سوی منافقین صورت گرفت كه اتحادیه اروپا به دنبال آن است تا نام این گروهك تروریستی را از لیست سیاه خود خارج كند.

شریف در ادامه با اشاره به هوشیاری و تدبیر كامل سپاه پاسداران در امر حفاظت پروازی، یادآور شد:‌از دی ماه سال 1363 كه مسئولیت امنیت پرواز بر عهده سپاه پاسداران قرار گرفت، علیرغم بیش از 130 مورد اقدام به هواپیماربایی كه چندین مورد آن به صورت كاملا حرفه‌ای و ویژه صورت گرفت، اما هیچگاه هواپیماربایان موفق به دستیابی به اهداف و نیات خود نشدند.

سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای اعلام كرده بود كه در آخرین ساعات شب گذشته و طی پرواز شماره 517 شركت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر تهران- دمشق، فردی با هویت مشخص و از عناصر وابسته به ضد انقلاب با ایجاد رعب و وحشت درون پرواز و در بین مسافرین با ادعای بمب‌گذاری و انجام مقدمات اولیه قصد ربایش این هواپیما به مقصد مورد نظر را داشت كه با تدبیر و اقدام به موقع گارد امنیت پرواز این اقدام فرد مذكور ناكام ماند.../فارس