اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرانه شعبه بانک در ایران بیشتر از انگلیس


مدیرعامل بانک پاسارگاد چالش‌های تحریم و نیز راهکارهای آن را تشریح کرد و گفت: سرانه تعداد شعب بانک‌ها، در ایران به ازای هر یک میلیون نفر ۲۷۷ شعبه بانک، در انگلیس در سال ۲۰۱۲، ۲۲۲ شعبه و در ژاپن و آمریکا ۳۳۸ شعبه است.

خبرگزاری فارس: مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد امروز در بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی در تهران به سرانه تعداد شعب بانک‌ها، به ازای افراد اشاره کرد و گفت: در ایران به ازای هر یک میلیون نفر 277 شعبه بانک، در انگلیس در سال 2012 ، 222 شعبه و در ژاپن و آمریکا 338 شعبه وجود دارد.

وی ادامه داد: قطعا نظام بانکداری الکترونیکی کشورهای گفته شده پیشرفته‌تر از ما بوده و در مجموع نیز نسبت به افراد شعب کمتری داریم.

قاسمی به اثرات تحریم اشاره کرد و گفت: هزینه واردات افزایش یافت و ضمانت‌های ارزی متوقف شد به طوری که هیچ بانک خارجی حاضر نبود برای ما ضمانت‌نامه صادر کند. در بحث صادرات نیز خدمات فنی و مهندسی در بحث ضمانت‌نامه با مشکل مواجه شد، زیرا در کشورهای دیگر این ضمانت‌نامه‌ها پذیرفته نمی‌شد.

وی ادامه داد: وقتی ارزهای غیر معتبر جزء ذخایر بانک قرار گیرد ریسک آن بالا می‌رود، سال 92 و 93 سال سختی برای واردات بود زیرا مشکلات تامین ارز و چند نرخی بودن آن وجود داشت.

مدیرعامل بانک پاسارگاد به دیگر اثرات تحریم اشاره کرد و یادآور شد: هزینه انتقال ارز که بانک‌های ایرانی را مجبور کرد که با نرخ‌های بالاتر ارز متعارف را خریداری کنند، همچنین از دیگر مباحث محدود شدن خریدهای مدت‌دار باعث بروز مشکلاتی برای نظام بانکی شد.

قاسمی با اشاره به اینکه چند سال پیش تصویب شد 49 درصد سهام شرکت‌های ایرانی را بتوانند خارجی‌ها خریداری کنند، گفت: این در حالی است که یک شرکت حقوقی تا 10 درصد سهام بانک را می تواند خریداری کند.

وی به موضوع نظارت بر فعالیت‌ بانک‌های خارجی اشاره کرد و گفت: تامین و نظارت در کنار اجرای مقررات و اجازه دادن بر فعالیت‌های بانکی خارج از کشور تحت نظارت بانک مرکزی و تاسیس شعبه یا کارگزاری در کنار تقویت همکاری‌ بین‌المللی، عضویت در بانک‌های جهانی،‌انتشار اوراق ارزی و همچنین داشتن استانداردهای حسابرسی بین‌المللی ضرورت‌ لازم برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی است.


ویدیو مرتبط :
افتتاح بانک ایران زمین شعبه اصفهان سیتی سنتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک بانک اتریشی در ایران شعبه می زند



اخبار,اخبار  اقتصادی,بانک اتریش

بانک بین المللی رایفایزن (-Raiffeisen Bank International- RBI) یکی از بزرگترین بانک های اتریش اعلام کرده است که در حال برنامه ریزی برای دایر کردن شعبه خود در ایران است.

به گزارش ایرنا، «پیتر لنخ» (peter lennkh) یکی از اعضای ارشد هیئت مدیره بانک رایفایزن در مصاحبه با روزنامه «پرسه» چاپ اتریش گفت: پیش از لغو تحریم های هسته ای ایران، گفت وگوهای خوبی را برای باز کردن شعبه خود با مقامات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران داشتیم.

وی افزود: پس از اعلام برجام خواهان معاملات بانکی راحت تر برای کسب و کار با ایران هستیم از این رو در نظر داریم برای مشتریان خود که با این کشور همکاری های تجاری و اقتصادی دارند شعبه ای در ایران دایر کنیم.

پیتر لنخ تاکید کرد: توافق هسته ای با ایران زمینه همکاری گسترده ای را به وجود آورده است و ما تلاش می کنیم تا از این فرصت پیش آمده بهترین استفاده را کنیم.

در ساعت پایانی 26 دی 1394، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در بیانیه ای اعلام کرد که ایران تمام تعهدات خود را تحت برجام اجرایی کرده است و اجرای آنها مورد تأیید آژانس انرژی اتمی است. سپس بیانیهٔ اجرایی شدن برجام و لغو همه تحریم های اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا و همه قطعنامه های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، توسط فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرائت شده و به موجب آن برنامهٔ جامع اقدام مشترک اجرایی شد که به موجب آن بلافاصله کلیهٔ تحریمهای مرتبط با برنامه هسته ای ایران برچیده شد.


 اخباراقتصادی  - ایرنا