اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس: قیمت مرغ چاشنی استیضاح وزیر کشاورزی شد



 

وزارت جهاد کشاورزی, کمیسیون کشاورزی مجلس

 

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

قیمت مرغ چاشنی استیضاح وزیر کشاورزی شد

 

عباس پاپی زاده بالنگان با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تولید و واردات محصولات کشاورزی و دامی به کشور، گفت: در ماه های اخیر همواره شاهد واردات بی رویه محصولات کشاورزی و دامی نظیر گوشت مرغ بوده ایم که این موضوع و همین طور عملکرد ضعیف اتین وزارتخانه در زمینه های مختلف، احتمال استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در هفته های آینده را سرعت بخشیده است.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: صنعت کشاورزی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها متضرر شده است و این در حالی است که بسته‌های حمایتی کارآمدی در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گیرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه اقتصادی هر کشوری به کارایی و ترکیب بهینه بخش‌ کشاورزی،‌ بستگی دارد توجه به بخش کشاورزی به‌ عنوان یکی از عوامل مهم استقلال اقتصادی کشور،از ضروریات پیشرفت و توسعه در هر جامعه‌ای به شمار می‌آید.

پاپی زاده اظهارداشت: صنعتی شدن کشاورزی و خروج از تولید معیشتی به اقتصادی، راهکاری جز استفاده از دانش و تکنولوژی ندارد که این امر نیز فقط با استفاده و بهره گیری از محصولات صنعتی سازگار به عنوان یکی از عوامل پایه در تولید محصولات کشاورزی میسر می شود.

 

وی تأکید کرد: افزایش هزینه‌های بخش کشاورزی با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، ایجاب می‌کند که هر چه سریعتر بسته‌های حمایتی از کشاورزان به این بخش ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به این که اجرای اصل قانون هدفمند کردن یارانه ها یک ضرورت برای نظام تلقی می شود، گفت: صنعت کشاورزی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها متضرر شده است و این در حالی است که بسته‌های حمایتی کارآمدی در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گیرد.

 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: دولت باید با یک برنامه‌ریزی راهبردی صنعت کشاورزی را توسعه دهد که این امرموجب می‌شود برای افراد در جامعه اشتغال ایجاد شود..../خانه ملت


ویدیو مرتبط :
وزیر جهاد کشاورزی: مرغ به قیمت منطقی می رسد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با 24 امضا آماده شد



طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با 24 امضا آماده شد

نماینده مردم مسجد سلیمان از استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با 24 امضا خبرداد و گفت: افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و دامی یکی از دلایلی است که خلیلیان توسط نمایندگان استیضاح می شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به استیضاح وزیر کشاورزی، گفت: طرح استیضاح صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی با 24 امضا آماده شده است و احتمال دارد که تعداد امضاهای آن نیز بیشتر شود.

وی با بیان اینکه نابسامانی در عرصه کشاورزی یکی از دلایل استیضاح است، تصریح کرد: افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و دامی نیز یکی دیگر از دلایلی است که خلیلیان توسط نمایندگان استیضاح می شود.

جلیلی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید تلاش کند در سال تولید ملی فرآیند تولید محصولات کشاورزی را اصلاح کند، افزود: حوزه تولید محصولات کشاورزی باید بهینه عمل کند، ضایعات و دوباره کاری کاهش پیدا کند و تولید محصولات ارتقاء یابد تا در اثر آن شاهد نباشیم که با افزایش قیمت حامل ها، قیمت تمام شده محصولات هم به صورت صعودی بالا برود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین به استیضاح مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اشاره کرد و گفت: طرح استیضاح غضنفری نیز با 20 امضا آماده شده است که یکی از مهمترین دلایل آن ضعف عملکرد در حوزه مدیریت بازار و جلوگیری از گرانی ها است./مهر