اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنگوی وزارت خارجه امریکا : « فردین بازی» یعنی چی؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی,معنی اصطلاح فردین بازی

 

اخبار سیاست خارجی - سخنگوی وزارت خارجه امریکا : « فردین بازی» یعنی چی؟


  آلن ایر، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه امریکا که علاقه و تسلطش بر زبان فارسی بر همگان روشن است روز گذشته در صفحه شخصی خود از هموطنان ایرانی سوالی در مورد یک اصطلاح فارسی پرسید: او در سوالی آورد: «سلام بر همه شما - مثل اینکه بار دیگر دانش لغوی‌ام ناکافی در آمد: این اصطلاح «فردین بازی» یعنی چه؟»


اخبار سیاست خارجی - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
تبریک سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به اصغر فرهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی وزارت خارجه امریکا: ما از لحن روحانی تقدیرمی کنیم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سخنگوی وزارت خارجه امریکا، حرفهای ضدایرانی معاون وزیرخارجه را پس گرفت/ ما از لحن روحانی تقدیرمی کنیم

پس از واکنش‌‌ها به سخنان منسوب به معاون وزیر امور خارجه آمریکا، سخنگوی این وزارت‌‌خانه گفت منظور وندی شرمن این نبوده است که ایرانی‌ها به طور ژنتیکی فریب‌کار هستند. پیش‌‌تر از وندی شرمن نقل شده بود که گفته "فریب‌‌کاری در دی‌‌ان‌‌ای ایرانیان است".

پس از واکنش‌‌ها به سخنان منسوب به معاون وزیر امور خارجه آمریکا، سخنگوی این وزارت‌‌خانه گفت منظور وندی شرمن این نبوده است که ایرانی‌ها به طور ژنتیکی فریب‌کار هستند. پیش‌‌تر از وندی شرمن نقل شده بود که گفته "فریب‌‌کاری در دی‌‌ان‌‌ای ایرانیان است".

ماری هرف، سخنگوی‌ وزارت امور خارجه ایالات متحده، روز سه‌‌شنبه ۲۲ اکتبر، ۳۰ مهر، این که منظور وندی شرمن، دی‌ان‌ای ایرانی‌ها بوده باشد را رد کرد.

او در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوال بی‌بی‌سی فارسی گفت: "ما به‌صراحت از خیلی از سخنان رئیس‌جمهور روحانی تقدیر کرده‌ایم. لحن او و همچنین لحن هیئت ایرانی در مذاکرات ۱+۵ را تحسین می‌کنیم و امیدواریم این لحن، تداوم داشته باشد."

این موضع‌‌گیری دولت آمریکا پس از بالاگرفتن واکنش‌‌ها در ایران به اظهارات نقل‌‌شده از وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام شده است.

خانم شرمن، از طرف آمریکا در مذاکرات ۱+۵ با ایران حضور داشت و با لحن مثبتی درباره این مذاکرات سخن گفته است.

اظهارات وندی شرمن که در تهران واکنش‌‌برانگیز شده، به چند هفته پیش باز می‌‌گردد.

برخی از خبرگزاری‌‌ها و وبسایت‌‌ها در ایران، به نقل از خانم شرمن نوشته‌‌اند که آمریکا در صدد حذف تحریم های گسترده علیه ایران نیست چون به این کشور اعتماد ندارد و "فریب و نیرنگ قسمتی از دی‌‌ان‌‌ای ایرانیان است."/خبرآنلاین