اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنگوی اشتون : یقه لباس اشتون باز نبود !



 

 

 

سخنگوی اشتون : یقه لباس اشتون باز نبود !

 

خانم اشتون بسیار مراقب بود تا یادش باشد كه نباید با آقای جلیلی دست بدهد و برای این كار دستهایش را به پشت كمرش گره زده بود، اما شاید فكر این مساله را هم نمی كرد كه یقه لباس او ظاهرا با استانداردهای مطبوعات ایران فاصله دارد.

سخنگوی كاترین اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و مسئول تیم مذاكره كننده كشورهای 5+1 با ایران به نحوه انتشار لباس كاترین اشتون در مطبوعات ایران واكنش نشان داد.

به نقل از روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا سخنگوی این دیپلمات بریتانیایی گفت :‌"‌ پوشش خانم اشتون شایسته بود . لباس ایشان نیم تنه نبود. خیلی زنان در ایران  حجاب كامل دارند اما مذاكرات در سطح بین المللی بود و نه در ایران بلكه در یك كشور ثالث برگزار می شد".

گفتنی است كه مطبوعات  ایران در هفته جاری در انتشار عكس خانم اشتون دست به ابتكارهای جالبی زدند و یقه لباس وی را با ابتكارهای شخصی بالا كشیدند.

روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا در این باره می نویسد كه خانم اشتون بسیار مراقب بود تا یادش باشد كه نباید با آقای جلیلی دست بدهد و برای این كار دستهایش را به پشت كمرش گره زده بود، اما شاید فكر این مساله را هم نمی كرد كه یقه لباس او ظاهرا با استانداردهای مطبوعات ایران فاصله دارد و مطبوعات ایرانی برای انتشار تصویر او در صفحه اول خود مجبور خواهند شد تا یقه او را دستكاری كنند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
سخنگوی اشتون درباره مذاکرات به العالم چه گفت؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیر تغییرات لباس های کاترین اشتون در مذاکره با ایران (تصویری)



در حاشیه مذاکرات بغداد

سیر تغییرات لباس های کاترین اشتون در مذاکره با ایران (تصویری)

عصرایران - کاترین اشتون در مذاکرات استانبول یک ، با این لباس به مذاکرات آمد. روز بعد از این گفت و گوها ، برخی روزنامه های ایران ، با استفاده از فتوشاپ ، یقه اشتون را بالا بردند. سخنگوی اشتون در واکنش به این اقدام روزنامه های ایرانی که بازتاب جهانی هم داشت گفت: ما فکر نمی کردیم لباس خانم اشتون مشکلی داشته باشد.(قضیه تفاوت فرهنگی!)

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این شد که در دور دوم مذاکرات ، اشتون در حالی که کت و شلوار پوشیده بود و دور گردنش را با شال بسته بود به دیدار جلیلی آمد تا تحلیلگران سیاسی ، نحوه لباس پوشیدن این دیپلمات اروپایی را معنی دار و با پیام آمادگی برای توافق هسته ای با تهران بدانند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

و سر انجام این بار ، اشتون نه آن لباس یقه باز را به تن داشت و نه کت و شلوار ، بلکه در مذاکرات بغداد ،احتمالاً برای اولین بار در عمرش مانتو به تن کرده بود. آیا در دنیای دیپلماسی که حتی رنگ لباس های مذاکره کننده ها می تواند تداعی گر پیام باشد ، لباس جدید اشتون که به هیچ وجه در میان دیپلمات های اروپایی مد نیست ، بار معنایی دیپلماتیک خود را دارد؟ هر کس می تواند قضاوت خود را داشته باشد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

راستی خانم دیپلمات در دور بعدی مذاکرات ، چه لباسی خواهد پوشید؟!/عصرایران