اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنرانی حجت الاسلام یونسی نیمه تمام ماند



اخبار, حجت الاسلام علی یونسی

حجت الاسلام علی یونسی بعد از ظهر سه شنبه با حضور در حسینیه چهارده معصوم گراش در جمع مردم این شهر حضور پیدا کرد و سخنان خود را با تاکید بر وحدت و همدلی آغاز کرد و گفت: جامعه امروز و در همه زمان ها به وحدت احتیاج دارد و در درجه اول ما مسلمانان باید بین خودمان وحدت داشته باشیم و در این راستا باید متوجه باشیم که اگر شیعه با شیعه وحدت داشته باشد می تواند با اهل تسنن هم وحدت داشته باشد زیرا وحدت یک ارزش بین مسلمین و اختلاف و تفرقه خواست دشمنان است.

اما دستیار ویژه رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان رئیس جمهور در جمع فرماندهان انتظامی کشور اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور گفت پلیس مجری قانون است نه مجری اسلام، این عبارت ممکن است برای بعضی ها سنگین باشد و سوءتفاهم ایجاد کند اما توضیح این جمله رییس جمهور این است که وظایف در کشور تقسیم شده و خود رییس جمهور به عنوان رییس جمهور و نه به عنوان یک روحانی مجری اسلام نیست، بلکه مجری قانون اساسی است.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی پلیس اجرای قانون است حالا اگر وظیفه دیگری به عنوان اسلام داشته باشد بحث دیگری است.

حجت الاسلام یونسی افزود: گرچه قانون ما از اسلام جدا نیست اما بسیاری از این مفاسدی که پلیس با آن مبارزه می کند، اهداف اسلامی است.

اما در این میان سخنان دستیار ویژه رئیس جمهور با اعتراض یکی از حاضرین در جلسه همراه شد و گروهی دیگر از حاضرین در جلسه نیز به این فرد معترض شدند که این کار باعث دقایقی بی نظمی در جلسه شد و با اینکه حجت الاسلام یونسی درخواست بیان سئوال از فرد معترض را داشت جمعیت اجازه این کار را به فرد معترض ندادند و در این فضا سخنان دستیار ویژه رئیس جمهور در گراش نیمه کاره تمام شد.

اخبار سیاسی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
حجت الاسلام قرائتی:خنده در سخنرانی مثل گونی می ماند!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حجت‌الاسلام یونسی: برخی از نوروز و شادی مردم می‌ترسند



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی, یونسی

حجت‌الاسلام علی یونسی گفت:‌ هرچند نوروز به هیچ دینی وابسته نیست، اما برخی کشورها در منطقه با نوروز مشکل دارند و هر سال هزینه‌های سنگینی می‌کنند تا مردم این آیین را برگزار نکنند. نمی‌دانیم چرا آن‌ها از آیین نوروزی و شادی مردم می‌ترسند.

به گزارش ایسنا، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی که صبح امروز (سه‌شنبه، 18 اسفندماه) در آیین افتتاح «آیین ملی نوروز» در موزه ملی ایران سخن می‌گفت اظهار کرد:‌ نوروز به هیچ دین، رژیم، آیین و دولتی وابسته نیست و با آن‌ها دشمنی ندارد. هر دولت و هر نظامی که بخواهد با این آیین دشمنی کند، خود شکست می‌خورد و مشکل پیدا می‌کند. در منطقه دولت‌هایی را داریم که با نوروز مشکل دارند و هر سال هزینه‌های سنگینی را تحمل می‌کنند. کُردها در منطقه هر سال شهدایی را در این راه تقدیم می‌کنند، اما نمی‌دانیم چرا آن دولت‌ها از نوروز و شادی مردم می‌ترسند. این در حالی است که آشتی مردمان دولت‌ها از برکت نوروز است.

وی در ادامه به بیان آیات قرآنی پرداخت که مکرر به تغییرات در طول سال اشاره می‌کنند و افزود: مهمترین این آیات به فصل بهار مربوط می‌شود که با بهترین جلوه‌های هنری در نوروز تجلی یافته است.

او آیین ملی ایرانیان را بزرگترین آیین مردمی دانست که چندین هزار سال است علیرغم اینکه تغییرات بنیادین و جغرافیایی در ایران‌زمین رخ داد و دولت‌ها آمده‌اند‌ و رفتند، اما نوروز همچنان پابرجا مانده و تأکید کرد: این رسم به دلیل ریشه‌دار بودنش عمومیت دارد و صددرصد آیینی مردمی است که هیچ چیزی به پای آن نمی‌رسد. در واقع نوروز به ما نیازی ندارد، ما هستیم که به آن محتاجیم.

یونسی تأکید کرد: علیرغم ناکامی‌ها، شکست‌ها و اشغال‌های تاریخی و محدودیت‌هایی که برای این آیین در طول تاریخ پیدا می‌شود، همه آن‌ها زایل شدند اما نوروز همچنان پابرجاست.

* هر ایرانی خود یک نوروز است

معاون رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها در ادامه با تأکید بر اینکه هر ایرانی خود یک نوروز، آیین و رسم نوروزی است، گفت:‌ گاهی اشغال ایران به چندین قرن کشیده شد. دوران اشغال اسکندر مقدونی، اعراب و مغولان مدت‌های زیادی طول کشید، اما همه آن‌ها رفتند و نوروز باقی ماند. آشتی مردمان دولت‌ها از برکت نوروز است. این آیین نماد تمدن، خردورزی و آینده‌نگری ایرانیان است و اگر مردم ایران و سایر مردم کشورهای منطقه هر کدام به نوعی و به شکلی شادی می‌کنند، به این دلیل است که آن برای تجدید حیات آن‌ها، نوزایی و بازگشت آن‌ها است.

او با بیان اینکه نوروز یک رخداد طبیعی ساده به نظر می‌آید اما در آن جهانی وجود دارد، گفت: نوروز توانایی دارد تا جامعه را با یکدیگر متحد کند. هر سال خود مردم هستند که کینه‌ها را کنار می‌گذارند و آشتی می‌کنند. پیوندهای خانوادگی، ارتباطات، کمک‌کردن به محرومان عناصر اصلی پیوند جامعه نسبت به هم هستند که هرچند ممکن است در طول سال از همه آن‌ها غافل شویم، اما از برکت نوروز به یاد هم می‌افتیم. این یک پیوند عمیق اجتماعی است و یکی از اهداف مهم اجتماعی همه ادیان است که نوروز به خوبی این وظیفه را احیا کرده است.

او تأکید کرد: ایرانِ سرهنگی امروز با 12 کشور از شمال چین تا آسیای صغیر، شبه قاره هند تا خلیج فارس همگی در پرتو نوروز تعریف می‌شوند. اگر خوب عمل کنیم، می‌توانیم همه مردمان منطقه را به هم پیوند دهند.

* به یک مرگ تدریجی گرفتار شده‌ایم

او در ادامه پیوند نوروز و طبیعت را چیزی دانست که امروز به شدت با آن مواجه هستیم و گفت: طبیعت و خانه خود را خراب کرده‌ایم و حالا به یک مرگ تدریجی گرفتار شده‌ایم. این به خاطر تخریب طبیعت است. یکی دیگر از پیام‌های نوروز را می‌توان آشتی طبیعت و انسان دانست. زیبایی‌های طبیعت از جمله نشانه‌های خداست که متأسفانه انسان‌ها آن را نمی‌بینند. نوروز این نوید را می‌دهد که با خود، خدا و مردمان منطقه آشتی کنیم.

او گفت:‌ نوروز به عنوان یک رخداد منحصر به فرد از هوش، نبوغ، تمدن و دانش ایرانیان حکایت می‌کند. زمانی که همه انسان‌ها برای حیات و محاسبات خود باید به ساده‌ترین پدیده‌های اجتماعی رجوع می‌کردند، سهم حرکت خورشیدی که یک سهم بسیار بالا و پیچیده است فقط توسط هوش یک ایرانی محاسبه می‌شد.

حجت‌الاسلام یونسی تأکید کرد: ما باید به گذشته، دین و ملیت خود افتخار کنیم که روزگارمان روزی آغاز می‌شود که سال را آغاز می‌کنیم. ما به نوروز نیاز داریم. آن هویت تاریخی و فرهنگی ماست.


 اخباراجتماعی  - ایسنا