اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنان هاشمی درمشهدبه جریان فتنه دامن زد



 

 

اخبارسیاسی

كسانی كه شعار الله‌اكبر سر می‌دهند شاید در عمرشان یك بار هم از این لفظ استفاده نكرده باشند/نامه محسن رضایی شتاب زده بود/بیانیه موسوی تكرار پیشنهادات هاشمی در نماز جمعه بود.

 

عضو شورای مركزی جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مشهد گفت:موضع‌گیری مشهد ایشان بسیار بد و تردیدآفرین بود كه به این جریان فتنه دامن زد .

به گزارش خبرنگار ایلنا مرتضی نبوی در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به جریانات بعد از انتخابات تاكید كرد: نباید این جریان را دست‌كم بگیریم چراكه جریانی فوق‌العاده پیچیده است كه برای مقابله با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی طراحی شده است.

وی با تاكید بر اینكه آمریكایی‌ها از همه تجربیات خود كه در زمان جنگ سرد علیه شوروی استفاده می‌كردند امروز علیه ایران استفاده می‌كنند گفت: آنها همه تلاش خود را انجام می‌دهند تا گفتمان‌هایی راه بیاندازند كه از طریق نرم دست به براندازی جمهوری اسلامی بزنند و با تمام قوا برای این كار بسیج شدند و مدعی هستند كه باید علاوه بر اینكه از نظر اقتصادی و نظامی برتری خود را به اثبات برسانند از نظر فرهنگی نیز باید مسلط شوند وسیله این هدف جنگ نرم است بنابراین زمینه‌سازی‌هایی را انجام دادند كه اگر نتیجه انتخابات به نفعشان نبود ناآرامی راه بی‌اندازند و رنگ هم برای آن انتخاب كردند و در واقع می‌خواستند كاریكاتور مضحكی از انقلاب به نمایش بگذارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مثلا كسانی كه شعار الله‌اكبر سر می‌دهند شاید در عمرشان یك بار هم از این لفظ استفاده نكرده باشند و البته این پدیده‌ای نیست كه تنها كشور ما با آن روبه‌رو باشد بلكه یك جنبش ضدفرهنگی است كه با ارزش‌های سرزمین‌ها مخالف است و در بین طبقات تحصیل كرده یارگیری می‌كند.

وی با تاكید بر اینكه نظریه‌هایی كه این جنبش برای اداره جامعه مطرح می‌كند عمدتا ضد ارزشی هستند گفت: این مساله به شكاف بین سنت و مدرنیته از زمان نهضت مشروطه بر می‌گردد كه همواره می‌خواسته جدایی دین و سیاست را در جامعه ایجاد كند كه یكی از این افراد آقای بشیریه نظریه‌پرداز دوم خردادی بود كه با استفاده از امكانات وزارت كشور وقت كتاب‌هایی را منتشر كرد كه در یكی از آنها به نام جامعه‌شناسی جمهوری اسلامی تاكید كرد كه شكاف بین سنت و مدرنیته در ایران واقعیت دارد كه باید به نفع مدرنیته تمام شود و امروز نیز در آمریكا پناه گرفته است و از وقایع پس از انتخابات نیز اینگونه نتیجه می‌گیرد كه جمهوری اسلامی به زوال رسیده است و سفارش كرده كه مخالفان نظام با هر تفكری دور هم جمع شوند و به اسطوره‌های انقلاب حمله كنند و هدف مشترك آنها این است كه دین از سیاست باید جدا شود.

نبوی ادامه داد: البته ما باید نقص خود را بپذیریم كه برای نقد این نظریات علوم انسانی كاری نكردیم و آنها در دانشگاه‌های ما تدریس شد.

عضو شورای مركزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: قسمتی از این جریان كه حركات امروز آنها تهدیدكننده امنیت ملی است درست مثل جریان منافقین در اول انقلاب است كه می‌خواستند از طریق نرم مبارزه كنند و باید سران آنها شناسایی شوند البته می‌گویند كه شناسایی شده‌اند ولی اگر این اتفاق افتاده بود نباید در عاشورا شاهد این هزینه‌ها بودیم.

نبوی تاكید كرد: این جنبش ضدفرهنگی از نوع براندازی نرم است كه هدفش براندازی تفكر جمهوری اسلامی و یا تحریف آن است كه امیدواریم این پدیده شناسایی شود و باید برای مقابله فرهنگی با آن سرمایه‌گذاری كنیم.

نبوی با اشاره به بیانیه ۱۷ موسوی گفت: این بیانیه مقدمه‌ای بسیار تند و براندازانه دارد و البته در انتهای آن پیشنهادهای آقای هاشمی در نماز جمعه تكرار شده است و در ادامه آن آقای رضایی با تحلیلی شتاب‌زده آن را نوعی برگشت و توبه موسوی تلقی كرده است و در نامه رهبری با این عنوان كه خود را سرباز مردم و رهبری می‌داند پیشنهادهایی را داشته است.

وی با بیان این اعتقاد كه رضایی دقت لازم در مورد این بیانیه نداشته است گفت: متاسفانه این افراد سعی می‌كنند به همه اقدامات انجام شده در این مدت سرپوش بگذارند كه یا اطلاعات لازم به وی نمی‌رسد یا می‌خواهد اقدامات علیه امنیت ملی را به گونه‌ای توجیه كند.

نبوی در تحلیل خود از طرح آشتی ملی كه از سوی علی مطهری مطرح شده است گفت: مقدمات این طرح با واقعیات اجتماعی همخوانی ندارد.

وی در خصوص این پرسش كه آیا هتك حرمت عاشورا اسف‌بارتر است یا قتل افراد گفت: قرآن حتی در مورد كسانی كه جامعه را با فتنه مواجه می‌كنند و امنیت روانی آن را به هم می‌ریزد دستور برخورد شدید داده است هرچند كه هر دوی این اتفاقات بد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد مواضع هاشمی رفسنجانی گفت: موضع‌گیری مشهد ایشان بسیار بد و تردیدآفرین بود كه به این جریان فتنه دامن زد البته ایشان در جلسه مجمع تشخیص و مصلحت نظام موضع‌گیری خوبی داشتند كه ما در این مدت از این نوسانات در مورد آقای هاشمی زیاد داشتیم و ان‌شاءالله خداوند همه شخصیت‌ها را از شر اینكه به خاطر فرزندان خود در فتنه قرار گیرند و عاقبت به خیر نشوند حفظ كند.

نبوی در مورد اینكه راهكار جامعه اسلامی مهندسین برای پایان دادن به اغتشاشات چیست گفت: بازگشت به قانون خنثی كردن تهدیدات امنیت ملی ، جنگ نرم و تهاجم نرم فرهنگی است.

نبوی در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر اینكه سران فتنه كه مطرح می‌شود چه كسانی هستند گفت: منظور از این افراد آقایان خاتمی، موسوی و كروبی هستند ما از زمان امام از این فتنه‌ها داشته‌ایم كه یك نمونه آن نهضت آزادی بود و یك نمونه آقای منتظری ولی دیدید كه امام با آنها چگونه برخورد كرد و آنها را در صحنه سیاسی از حیض انتفاع انداخت.

وی تاكید كرد: امروز هم عملكرد آقای موسوی بسیار بد است و حتما خارج از نظام است و بعید است كه توفیق توبه پیدا كند و اگر هم این كار را نكنند منزوی خواهند شد و اگر هم ضرورت داشته باشد نظام آنها را محاكمه خواهد كرد.

 

 


ویدیو مرتبط :
سخنان رهبر در مورد فتنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنان صریح هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان



 

رییس مجلس خبرگان که با عبایی سیاه رنگ در جایگاه هیات رییسه حاضر شده بود حالتی آشفته داشت و این آشفتگی در سخنانش نیز مشهود بود. چرا که وی بعد از طرح موضوعی یک بار دیگر در جای دیگر بر آن تاکید و سخن گفت.

رییس مجلس خبرگان رهبری که این روزها در مقایسه با سال های قبل کمتر از تریبون دیگری برای طرح موضوعات مختلف استفاده می کند برای بیان دغدغه هایش تریبون مجلس خبرگان را فرصتی دانست و زبان به بیان مشکلات و معضلات کشور و جهان اسلام گشود.


تذکر ها و هشدارهایی که هاشمی در مراسم افتتاحیه هشتمین اجلاسیه مجلس خبرگان مطرح کرد نشان از آن داشت که آیت الله همچنان روحانیت را محور حل معضلات و مشکلات کشور می داند و دردمندانه از دوستان روحانی خود در مجلس خبرگان می خواهد به نقش اساسی خود در کمک به حل این مسایل و راهنمایی مردم ایفا کنند.


وی شرایط دنیا، ‌اطراف ایران و کشور را نابسامان توصیف کرد و خاطرنشان کرد: در طول ‌٣٠ سال گذشته علی‌رغم جنگ و تهاجمات نظامی هیچ وقت ندیده بودیم تا این اندازه استکباریون برای ما برنامه‌ریزی شیطنت‌آمیز و تهاجم حساب شده و همه‌جانبه داشته باشند.


وی گفت: انقلاب اسلامی یعنی انقلاب مظلومی که در دنیا وجود دارد، تحت تهاجماتی قرار گرفته است و ما هیچ وقت این همه قطعنامه در مجامع رسمی علیه خود نداشتیم، از جمله شورای امنیت، آژانس هسته‌یی و دولت‌هایی که به طور جداگانه علیه ما وارد میدان شده‌اند و تلاش می‌کنند که آثار توطئه‌ها را جدی‌تر کنند.


وی با بیان این‌که «راه پیروزی ما تا به حال اتکای انقلاب اسلامی و مردم ما به خدا و اسلام بوده است» گفت: آن‌چه از اول ما را در میدان و مبارزات پیروزمان کرد و در برابر مشکلات باعث سربلندی ما شد، ریشه‌ اصلی اسلام، قرآن و نظامی است که بر اساس آن تاسیس کردیم. البته مردم هم همیشه وفادار در صحنه بوده‌اند و هیچ وقت کم نگذاشته‌اند و در راه‌هایی که رهبران انقلاب پیش پای آن‌ها می‌گذاشتند حرکت می‌کردند و این‌ها سرمایه‌های مهم و عوامل پیروزی‌هاست که هرچه این سرمایه‌ها کم شود، به همان اندازه باید نگران شد. امیدواریم که چنین نشود و اگر حوادثی پیش آمد برای تقویت آن‌ها تلاش کنیم.


لحن آمانو در مورد هسته‌ای شدن ایران تشدید یافته است


رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آخرین اظهارنظرهای آمانو در مورد مسائل هسته‌یی ایران گفت: گزارش‌های قبلی در مورد مسائل هسته‌یی ایران تکرار شد و ایران مورد اتهام قرار گرفت که اجازه ورود به بازرسان را نمی‌دهد و لحن آمانو در مورد هسته‌ ای شدن ایران تشدید یافته است و این موضوع جاده صاف‌کنی می‌شود که دشمنان به ما توهین کنند.


هاشمی‌رفسنجانی در ادامه هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در مورد مسائل حقوق بشری، با استفاده از مطالب داخل ایران و عراق به طرف ما می‌آیند و از بالای سر ما را تهدید نظامی می‌کنند که البته بعید می‌دانم جرأت چنین کاری را داشته باشند.


باید مراقب تحریم‌ها بود


وی در ادامه با تاکید بر این‌که باید مراقب تحریم‌ها بود و آن‌ها را کوچک نگرفت، افزود: هیچ‌گاه اخطار تحریم به این شدت نداشته‌ایم. البته اعتقاد ندارم که آنها موفق می‌شوند؛ چرا که با استفاده خوب از امکاناتی که ایران دارد می‌توانیم پیروز شویم اما تردید دارم از امکانات و ظرفیت‌های ایران به درستی استفاده شود. پس در شرایط فعلی باید هوشیاری واقعی داشته باشیم.


هاشمی رفسنجانی با بیان این‌که تهدیدهایی وجود دارد که باید آن‌ها را شناسایی کرد، گفت: در درجه اول به قرآن که در میان مسلمین مورد پذیرش است هجوم آوردند و در درجه بعدی، مکتب اهل بیت که حقیقتا حیات‌بخش است را مورد هدف قرار دادند؛ در حالی که حتی وقتی امیرالمومنین خانه‌نشین بود، با حضور به‌موقع در محافل حکومتی، راه درست را نشان می‌داد. اما امروز می‌بینیم با تبلیغاتی که می‌شود قصد دارند علیه ریشه مکتب اهل بیت حرکت کنند.


رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن این‌که توجه به اهل بیت، مراجع، روحانیت و ولایت را از موثرترین سرمایه‌های ایران دانست، افزود: دشمنان از طرف دیگر به دنبال ولایت هستند؛ در حالی که اگر امام، مرجعیت، ولایت و روحانیت را به همراه خود نداشت نمی‌توانست در زمانی که نفس کشیدن سیاسی مشکل شده بود، موفق شود و مردم را هوشیار کند.


مراجع استوانه‌های کشور هستند


وی مراجع را استوانه‌های کشور دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت در دوره‌های مختلف مثل زمان حکومت قاجاریه مردم را نجات دادند و مشروطیت را ایجاد کردند اما در نهایت از دست آنها گرفته شد و رضاخان قلدر بیرون آمد. این بار روحانیت و حوزه عمیق‌تر اقدام کردند و مردم نیز هوشیارتر بودند و ‌٩٩ درصد مردم وارد میدان شدند و رای به قانون اساسی و حکومت اسلامی بر مبنای ولایت که امام (ره) پیشنهاد کرده بودند دادند.


هاشمی رفسنجانی افزود: دشمنان قصد دارند سرمایه‌های ما را مخدوش کنند و اگر موفق شوند روحانیت و مراجع و ولایت را از چشم مردم بیندازند و بی‌اعتبار کنند ما از ریشه دچار مشکل می‌شویم و آنها می‌خواهند این کار را بکنند و از اصل اسلام شروع کرده و البته به سراغ انقلاب، امام (ره) و روحانیت خواهند رفت. پس در مقابل، ما نباید رفتار ناشایست داشته باشیم؛ چرا که در این صورت به آنها کمک کرده‌ایم.


رییس مجلس خبرگان رهبری ضمن این‌که مهم‌ترین عامل پیروزی ما را وحدت در میان مردم و حکومت، حوزه و دانشگاه، روحانیت و انقلاب و غیره دانست، اظهار کرد: همه در دفاع مقدس یکصدا بودیم و به لحاظ سیاسی، نظامی، تاریخی پیروز شدیم و در حال حاضر هدف‌گیری آن است که وحدت ما را به تفرقه تبدیل کنند.


فریاد دفع حداقلی و جذب حداکثری رهبر انقلاب را معکوس معنی می‌کنند


وی با اشاره به این‌که قرآن در کنار عذاب‌های فراگیر الهی، یکی از عوامل انهدام را تفرقه معرفی می‌کند، افزود: فریاد دفع حداقلی و جذب حداکثری رهبر انقلاب را معکوس معنی می‌کنند اما وقتی کسی صحبت از وحدت می‌کند وحدت میان چند نفر وحدت نیست بلکه وحدت امت و ملت مهم است. البته همیشه تعدادی هستند، بوده‌اند، در انقلاب بوده‌اند و بعدش هم بوده‌اند که این‌طور تصور می‌کردند.


جریان خودسر که الان در کشور می‌بینیم حقیقتا سم کشور هستند


هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: این جریان خودسر که الان در کشور می‌بینیم حقیقتا سم کشور هستند و تاکید می‌کنم که در حکومت قانون همه باید بر محور قانون حرکت کنند؛ چرا که حرکت غیرقانونی ریشه‌ دشمنی و تفرقه است و عامل تفکیک قوا به حساب می‌آید. پس باید مراقب بود.


رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آنها که تلاش می‌کنند همه مسائل را متوجه رهبری کنند و مرکزیت نظام را مخدوش کنند چه هدفی دارند؟ چرا آدم‌هایی هستند که به اسم ذوب در ولایت، همه کارهای دیگری که در کشور انجام می‌شود را به پای رهبری بگذارند؟ در حالی که مسوولیت هرکس در قانون مشخص است و نباید هر کاری بشود و بعد القا کنیم به نام رهبری؛ چرا که رهبری مقام مقدسی است و در محل نظارت عمومی به اوضاع حضور دارند و در اموری که لازم است دخالت می‌کنند.


وی با تاکید بر این‌که همه باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم، اظهار کرد: هرکس باید در جای خود مسوولیتش را اجرا کند و قانون محور فعالیت‌های هرکس باشد؛ چرا که تخلف از قانون یعنی استبداد، دیکتاتوری و خودسری. پس اگر قانون ضعف دارد باید اصلاح شود اما تا هست باید به آن عمل کرد و مصوبات مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص باید رعایت شود و تخلف از آنها پسندیده نیست.


سیاست‌های کلی نظام، قانون نیست اما از هر قانونی بالاتر است


رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که سیاست‌های کلی نظام، قانون نیست اما از هر قانونی بالاتر است، افزود: سیاست‌های کلی نظام بین قانون اساسی و عرف قرار دارد. پس وقتی رهبری نظام هر روز صحبت از برنامه‌ها، اصل ‌٤٤، سند چشم‌انداز و غیره می‌کنند و مجمع آن‌ها را برنامه‌ریزی کرده و رهبری آن‌ها را امضا می‌کند این سیاست‌ها باید بالاتر از قانون رعایت شود و اگر نشود پایه‌ وحدت را می‌پاشد.


هاشمی رفسنجانی با بیان این‌که مردم ما آماده‌ همکاری هستند و مجموعه ما که می‌خواهیم بر محور وحدت عمل کنیم راهی جز توجه به قانون نداریم، گفت: آن‌ها که مخالفت دارند اگر عضو این ملت هستند باید بفهمند ‌که بر اساس قانون باید عمل شود. البته اختلاف نظرهایی وجود دارد اما آن‌چه حاکم و داور است قانون و سیاست‌های کلی است و حتی اگر قانونی برخلاف سیاست‌های کلی باشد باطل است. پس باید چنین عمل کنیم تا گرفتار نشویم و خود را سیبل دشمنان نکنیم.


وی در ادامه به مصیبت پاکستان اشاره کرد و آن را یک مصیبت واقعی در جهان اسلام دانست و گفت: ‌٢٠ میلیون نفر آواره سیل زده وجود دارد و سیل هم‌چنان ادامه دارد. هم‌چنین در کنار آن تروریست‌ها هر روز جایی را با بمب انتحاری مورد هدف قرار می‌دهند و مردم مظلوم پاکستان به خاک و خون کشیده می‌شوند.


رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که خارجی‌ها در شرایط فعلی حاکم واقعی در پاکستان هستند، اظهار کرد: آمریکا در پاکستان فعال مایشاء است و افغانستان را تبدیل به بمب آماده انفجار در جامعه اسلامی کرده است. هم‌چنین عراق ‌٨-9 ماه است که گرفتار نتیجه انتخابات است و از طرف دیگر لبنان و غزه و سومالی آرامش ندارند. در ادامه نیز خواب دیده‌اند در ایران هم به عنوان مرکز عظیم ولایت و اهل بیت، فتنه برپا کنند. پس مسائل زیادی در منطقه وجود دارد که هوشیاری ما را می‌طلبد و در این رابطه به‌خصوص روحانیون و خبرگان باید هوشیار باشند و اجازه ندهیم تفرقه و کینه قوی شود و در نتیجه آن راه برای دشمنان باز شود. پس نباید اجازه داد هرکاری می‌خواهند بکنند و کسی نباشد که جلوی آنها را بگیرد.


هاشمی رفسنجانی با اشاره به این‌که تعرض به اسلام و قرآن امروز بسیار زیاد شده است، گفت: کارهایی که در آمریکا و غیره انجام می‌شود و به قرآن اهانت می‌کنند دل انسان را آتش می‌زند. در حالی که ما این همه از تورات و انجیل و زبور و غیره تجلیل می‌کنیم آنها این‌طور رفتار می‌کنند و نمی‌دانم چه مرضی به جهان بشریت افتاده که مهم‌ترین سند آسمانی که باید تا قیامت انسان را هدایت کند مورد تعرض قرار می‌دهند و آن هم از کلیساها شروع شده، پس این اخطاری جدی است به کسانی که در دنیا قدرت را در دست دارند و به غربی‌ها می‌گوییم که دنیای اسلام یک چهارم جمعیت جهان است. پس احساساتشان را جریحه‌دار نکنید؛‌ چرا که مردم در مقابل تعرض به قرآن کوتاه نمی‌آیند و کسی نمی‌تواند مانع آنها شود.


بدنام کردن روحانیت به هر زبانی جنایت است


وی با تاکید بر این‌که باید در داخل کشور مراقب بود و اجازه نداد که وحدت مخدوش شود، تصریح کرد: آنها که خیال می‌کنند با تفرقه‌انگیزی در جامعه‌ی ما به نتیجه می‌رسند اشتباه می‌کنند. پس باید وحدت امت و ملت را حفظ کرد. پس روحانیت باید همان‌طور که در گذشته در کنار مردم حرکت کرده و آنها را نجات داده‌اند این کار را بکنند.


هاشمی رفسنجانی ضمن این‌که بدنام کردن روحانیت به هر زبانی را در شرایط فعلی جنایت دانست، تصریح کرد: امروز تیرهای مسموم به طرف روحانیت می‌آید و باید مراقب آنها بود.


رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که اکثریت جامعه‌ ما به مسائل سیاسی اهمیت می‌دهند، گفت: نمی‌توان از نامناسب بودن فضای آموزشی کشور غافل باشیم و متاسفانه نیاز به کار زیادی داریم که برگردیم به شرایطی که همگام انقلاب باشند. البته نمی‌گویم همه مخالف هستند اما باید دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز فرهنگی را به گونه‌ای داشته باشیم که محور وحدت جامعه باشد و نباید بگذاریم سرمایه‌های آینده انقلاب راه دیگری را انتخاب کنند.


وی با اشاره به این‌که قانون اساسی بسیار روشن است، افزود: اگر درست عمل کنیم و تفرقه در بین ما نباشد و مطالبی که نفعی ندارد بی‌جهت به جامعه تزریق نشود محکم‌ترین جایگاه را در منطقه و دنیا خواهیم داشت؛‌ چرا که متکی به اسلام و قرآن هستیم و مردمی‌ترین کشور در ‌٣٠ سال اخیر ایران بوده است؛ چرا که با اتکا به ‌٥/٩٩ درصد رای مردم شروع کرده‌ایم و با دست مردم نظام اسلامی را برقرار کرده‌ایم. پس انشاءالله روحانیت باید در این راه نقش خود را فراموش نکند.


هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این‌که نباید اجازه دهیم روحانیت را تضعیف کنند، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم پایگاه عظیم روحانیت را بشکنند که این اتفاقی بسیار نامیمون است. پس ما اعضای خبرگان وظیفه‌ی سنگینی به عهده داریم و باید تلاش کنیم وحدت را به جامعه تزریق کنیم و نگذاریم آلودگی‌ها به قشر جوان، مدارس و دانشگاه‌های ما صراحت یابد.


رییس مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: وفاداری مردم مهم‌ترین سرمایه‌ی ما بوده است هم در پیروزی انقلاب، هم دوران جنگ، دوران سازندگی و هم امروز که نباید آن را از دست بدهیم.../ایسنا