اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنان موهن وزیر کشور ترکیه درباره پیامبر اسلام



اخبار,اخبار بین الملل,سخنان موهن وزیر کشور ترکیه درباره پیامبر


 اخباربین الملل - سخنان موهن وزیر کشور ترکیه درباره پیامبر اسلام

سخنان جنجالی وزیر کشور ترکیه درباره حضرت محمد (ص) خشم نخبگان و نجبای مسلمان را برانگیخت

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تودی زمان، افکان علا، وزیر کشور ترکیه در جمع حدود 300 تن از اعضای حزبش گفته بود که باید همواره از غرور پرهیز کرد؛ حضرت محمد (ص) نیز به دلیل اینکه در زمان فتح مکه و ورود به این شهر دچار غرور شد، از سوی خدا مورد سرزنش قرار گرفت!

سوات یلدریم، استاد خداشناسی و الهیات در دانشگاه ترکیه با انتقاد از سخنان افکان علا گفت که کتاب‌های مذهبی تاریخی و اسناد موجود از بیوگرافی حضرت محمد (ص) نشان می‌دهد که وی چقدر فروتن بوده است و در زمان ورود به مکه از خود رأفت و مهربانی نشان داده است. وی گفت: سیاستمداران نباید در خصوص موضوعاتی که از آن اطلاع کامل ندارند، اظهار نظر کنند.

وزیر کشور ترکیه در سخنان خود مدعی شده بود: «زمانی که پیامبر پس از فتح مکه وارد این شهر شد، با خودش فکر کرد که ما باید از اینجا هجرت می‌کردیم اما بازگشته‌ایم و مکه را فتح کردیم و مردم در گروه‌های بزرگ در حال گرویدن به اسلام هستند. این گونه به نظر می‌رسد که وی به دستاوردهای خودش می‌بالید، ما نمایندگان چنین تمدن و باوری هستیم. این عادی است که فردی غرور داشته باشد. انسان است دیگر. اما خداوند سریعا به حضرت محمد (ص) هشدار داد و خواستار توبه وی شد و توبه او را پذیرفت.»

وی در ادامه ادعاهایش گفت:«بنابراین ما نباید پیروزی‌ها را به خودمان نسبت دهیم. ما نمی‌گوییم که ما منع حجاب را برداشتیم یا قرآن را همه جا وارد کردیم حتی در مدارس نظامی ترکیه. ما می‌گویم که خداوند تمام تغییرات را انجام داده است و ما در حال آزموده شدن هستیم.»

مصطفی کمالاک، رئیس حزب سعادت ترکیه همچنین از اظهارات این وزیر کابینه رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه انتقاد کرد و گفت: علا نمی‌داند درباره چه چیزی صحبت می‌کند. نباید اینگونه درباره حضرت محمد (ص) سخن گفت.

یکی دیگر از اساتید دانشکده الهیات و خداشناسی ترکیه نیز با اشاره به منابع تاریخی درباره فتح مکه گفت: طبق این منابع حضرت محمد (ص) در زمان ورود به مکه بسیار فروتن و رئوف بوده است. طبق این اسناد سر حضرت پیامبر (ص) به قدری پایین بوده است که ریش وی به گردن و یا کوهان شتر برخورد می‌کرده است. او بسیار با شرم و رئوف بوده است.
 اخباربین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
لاوروف: سخنان وزیر خارجه ترکیه نکته جدیدی نداشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر کشور ، سخنان احمدی نژاد را تکرار کرد: چه کسی می‌گوید از عمر دولت یک سال مانده؟



یکی تایید می کند ، دیگری تأویل و تفسیر به غیر!

وزیر کشور ، سخنان احمدی نژاد را تکرار کرد: چه کسی می‌گوید از عمر دولت یک سال مانده؟ / شاید مدیران همین دولت سکاندار دولت بعدی باشند!

پس از اظهارنظر جنجال برانگیز احمدی نژاد که «چه کسی گفته امسال سال پایانی دولت است» ، برخی مدیران زیر مجموعه رییس جمهور یا به تکرار این سخن پرداخته و برخی نیز با تفسیر متفاوت، چنین برداشت کردند که منظور احمدی نژاد ، «ادامه تفکر دولت های او» بوده است.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب : پس از اظهارنظر جنجال برانگیز احمدی نژاد که «چه کسی گفته امسال سال پایانی دولت است» ، برخی مدیران زیر مجموعه رییس جمهور یا به تکرار این سخن پرداخته و برخی نیز با تاویل و تفسیر به غیر، چنین برداشت کردند که منظور احمدی نژاد ، «ادامه تفکر دولت های او» بوده است.

به گزارش  «انتخاب» ؛ اما در این میان ، وزیر کشور دولت دهم که از قضا وزیر دفاع دولت نهم نیز بوده، با تکرار این سخن احمدی نژاد ، اضافه کرده است: شاید همین مدیران و استانداران که در این دولت مشغول خدمت رسانی هستند در دولت بعدی هم سکاندار امور باشند.

نجار که بحث بر سر برناری وی بارها به گوش رسیده است ، دلیلی هم برای این بخش از سخنانش دارد: اصل شایسته سالاری همین است.

وزیر کشور که در مراسم معارفه برادر وزیر مسکن به عنوان استاندار اردبیل ، حضور پیدا کرده بود ، سخنانی دیگری بر زبان راند که بخش هایی از آن در پی می آید:

* برخی می‌گویند دولت در سال آخر سست شده و انگیزه کار و تلاش سالهای قبل را ندارد ما بیشتر از سالهای قبل فعال هستیم و دولت نیز بصورت شبانه روزی در خدمت مردم است.

* دولت خود بر ای جابجایی‌ها تصمیم گرفته و انتظار این است که همه نمایندگان و مسئولان از استاندار جدید حمایت کنند چرا که با همدلی و یکدلی و تعامل حداکثری رشد و توسعه امکان پذیر است درغیر این صورت مردم در این برهه صدمات شدیدی را متحمل خواهند شد.

* وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که وضعیت بهتر از سالهای گذشته شده اگر چه کمبودهایی هم در زمینه‌های مختلف داریم اما با ید اذعان کرد که کشور روبه پیشرفت است و این حاصل کار خدمتگزاران نظام بوده باید به این موفقیت ببالیم و به آن افتخار کنیم چون دشمن دنبال مایوس کردن ملت ما است البته هر جا دشمن خواسته ملت ایران را مایوس کند با پیشرفت و موفقیت ملت روبرو شده و این نشانگر ان است که دشمن نتوانسته است عقیده و اعتقاد قلبی ما را منحرف کند./انتخاب