اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنان جدید حداد درباره حوادث سال گذشته



 

 

 

سخنان جدید حداد درباره حوادث سال گذشته

 

حدادعادل رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس، در همایش علمی كاربردی تبلیغ كه در آستانه ایام محرم از سوی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، در سخنانی با بیان اینكه مبلغان باید سخنرانی‌های خود را با بصیرت تنظیم كنند، خاطرنشان كرد: بصیرت از جمله مفاهیم قرآنی است كه ارتباط نزدیكی با مفهوم رشد دارد كه باید جامعه را با این مفاهیم آشنا كنیم.

ایران اسلامی و اسلامی شدن آن در گرو این مطلب است كه این مفاهیم برای جامعه مطرح و تبیین شود.

بصیرت باید در جامعه ترویج شود و ما در سال‌های گذشته به دنبال این بودیم كه اصطلاح بصیرت را به جای روشنفكری به كار ببریم و مقصود ما نیز با واژه بصیرت تامین می‌شود.

او در ادامه به فتنه سال گذشته اشاره كرد و افزود: در این فتنه دیده شد كه عده‌ای با شال سبز ظاهر شدند و كار به جایی رسید كه سلطنت‌طلبان برای همین رنگ سبز ظاهری تعریف و تجلیل‌هایی كردند، جامعه با بصیرت جامعه‌ای است كه گول این ظواهر را نمی‌خورد و باطن ماجرا را درك می‌كند.

اوتفكیك علت از معلول را از جهات مهم در بصیرت برشمرد و اظهار داشت: یكی از نشانه‌های انسان بی‌بصیر آن است كه معلول را اصل قرار می‌دهد. ‌در فتنه سال 88 اتفاقات بدی افتاد و انسان‌هایی كشته شده و صدمه دیدند و خسارات زیادی به افراد و اموال مردم و دولت وارد شد.

داستان كهریزك و كوی دانشگاه نیز در همین جریانات به وجود آمد كه هیچ كدام از آنها مطلوب نبود، حال باید پرسید كه آیا این حوادث معلول بودند یا علت؟

وی با بیان اینكه كشته شدن سه نفر در كهریزك علت بود، نه معلول، افزود: رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه معروف خود فرمودند كه از این آقایان خواهش می‌كنم كه اردوكشی خیابانی را متوقف كنند. زیرا رهبری با بصیرت می‌دانست كه اگر كسی دچار احساسات شود كنترلش آسان نیست و در همین تظاهرات آرام و به اصطلاح منطقی معترضین نیز كه دیدیم آنها به پایگاه بسیج حمله كردند.

رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: بسیج نیز باید از خود دفاع می‌كرد كه در این بین چند نفر از هر دو طرف كشته شدند و فتنه 88 با ادعای تقلب در انتخابات شروع و با تكیه بر حوادث كهریزك و كوی دانشگاه ادامه یافت.

وی با بیان اینكه معترضین 15 روز بعد از انتخابات تكیه تبلیغاتی خود را از مسئله تقلب در انتخابات به سمت مسئله حقوق بشر بردند، عنوان كرد: باید پرسید چه كسی ادعای تقلب در انتخابات را بدون سند و بدون اینكه نتیجه انتخابات اعلام شود، مطرح و خود را رئیس‌جمهور معرفی كرد، او علت این همه گرفتاری‌ها بود و جابه‌جا شدن علت و معلول از موارد پرتكرار بی‌بصیرتی است.

حدادعادل توجه به انگیزه و سخن ظاهری را از نكات مهم در بصیرت دانست و افزود: چند روزی كه شورای نگهبان زمان بررسی انتخابات را تمدید كرد، بنده به‌عنوان یكی از شش نفر انتخاب شدم تا به نحوه رسیدگی شورای نگهبان نظارت داشته باشم.

به معترضین پیشنهاد كردیم كه موارد مورد اعتراض خود را عنوان كنند، اما آنها نپذیرفتند و پیشنهاد دادند هیاتی از سوی مراجع تعیین شود تا به این امر نظارت كنند و این پیشنهاد حرف عام پسندی بود كه انسان بصیر متوجه انگیزه آن خواهد شد كه چه جریانی پشت پرده این پیشنهاد است...../تحلیل:تابناک


ویدیو مرتبط :
سخنان جنجالی روحانی در دو سال گذشته : روحانی مچکریم !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پزشکی قانونی: سال گذشته 19 هزار و 89 تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند



پزشکی قانونی: سال گذشته 19 هزار و 89 تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند

به گفته وی همچنین 5404 مورد از تلفات حوادث رانندگی سال گذشته در محورهای درون‌شهری، 11 هزار و 811 مورد در محورهای برون شهری، 1764 مورد در مسیرهای روستایی و 110 مورد نامعلوم گزارش شد.

رییس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به کاهش 4.9 درصدی تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته گفت: آمار تلفات حوادث رانندگی پس از 12 سال، به زیر 20 هزار تن در سال گذشته رسید؛ به نحوی که در سال 1391 بر اساس آمارهای موجود 19 هزار و 89 تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، دکتر احمد شجاعی در سی و هفتمین جلسه کمیته عملیات و اجرای مقررات با بیان اینکه مطابق بررسی‌های صورت گرفته در سال 1380 آمار تلفات حوادث رانندگی در کشور 19 هزار و 727 تن بود و پس از آن هر سال با تعداد کشته‌های بالای 20 هزار تن در حوادث رانندگی مواجه بودیم، گفت: این در حالی است که آمار تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته پس از 12 سال مجددا به زیر 20 هزار تن رسید.

رییس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه در سال گذشته آمار تلفات حوادث رانندگی در کشور 19 هزار و 89 تن بود که از این تعداد 14 هزار و 988 مرد و 4101 زن بودند، افزود: بر اساس آمارهای موجود در سال گذشته استان های تهران با 1577 فوتی، فارس با 1471 فوتی و خراسان‌رضوی با 1330 فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با 139 فوتی، کهگیلویه و بویراحمد با 151 و خراسان‌جنوبی با 209 کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشتند.

به گفته وی همچنین 5404 مورد از تلفات حوادث رانندگی سال گذشته در محورهای درون‌شهری، 11 هزار و 811 مورد در محورهای برون شهری، 1764 مورد در مسیرهای روستایی و 110 مورد نامعلوم گزارش شد.

رییس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به آمار مصدومان حوادث رانندگی در سال 1391 خاطرنشان کرد: در سال گذشته 318 هزار و 802 تن در حوادث رانندگی مصدوم شده و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 232 هزار و 49 مرد و 86 هزار و 753 زن بودند که این آمار در مقایسه با سال 1390 که تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کرده به پزشکی قانونی 297 هزار و 257 تن بود، 7.2 درصد افزایش داشته است.

افزایش تلفات حوادث رانندگی در بهمن و اسفندماه 91

رییس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه در دو ماهه پایانی سال گذشته آمار تلفات و مصدومان حوادث رانندگی با افزایش مواجه بود، ادامه داد: در بهمن ماه سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن آمار تلفات حوادث رانندگی 11.1 درصد و آمار مصدومان 16.7 درصد افزایش یافت و بر اساس آمارهای موجود در اسفندماه سال گذشته نیز تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی با افزایش 3.1 درصدی و تعداد مصدومان با افزایش 11 درصدی مواجه بود.

وی یادآورشد: تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی در بهمن سال گذشته 1259 و در اسفندماه 1310 مورد بود.

پزشکی قانونی,پزشکی قانونی,تلفات حوادث رانندگی

ایسنا