اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ستاد کل نیروهای مسلح: دشمن در پی نفوذ در برخی عناصر داخلی است


ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران؛ هوشمندی و بصیرت مردم و مسئولین را عامل شکست دشمن حیله‌گر و مکار در پیگیری راهبرد نفوذ به صخره سخت نظام اسلامی دانست

ایلنا نوشت: ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران؛ هوشمندی و بصیرت مردم و مسئولین را عامل شکست دشمن حیله‌گر و مکار در پیگیری راهبرد نفوذ به صخره سخت نظام اسلامی دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با گذشت ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مدد مقبولیت و نفوذ معنوی و بنیان‌های معرفتی خود نه تنها روح معنویت، مجاهدت،‌ استقلال‌طلبی، سلطه‌گریزی، سلطه‌ستیزی و عدم وابستگی به قدرت‌های استکباری را در کالبد ملت‌ها دمیده است بلکه در نبرد ماهوی خود با مکاتب لیبرالیستی و کمونیستی شرایط را به نحوی رقم زده است که جبهه کفر و الحاد و نظام سلطه و صهیونیسم هم اینک تمامی گزینه‌های تهدیدگر در عرصه کارزار با ملت ایران را ناتوان یافته است.

این بیانیه می‌افزاید: دستاوردها و تاثیرات شگرف پدیده انقلاب و نظام اسلامی که امروز آوازه درخشش و سربلندی ملت ایران برابر بلوک سلطه در پهنه گیتی را به واقعیت غیرقابل انکار عصر حاضر تبدیل کرده است مرهون ولایت فقیه و رهبری حکیمانه و الهی آن در دوران حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و بصیرت و هوشمندی ملتی است که حضور به موقع و به اندازه در صحنه‌های نیاز انقلاب و پیش روندگی نظام و کشور را حتی برای لحظه‌ای فراموش نکرده است.

در ادامه این بیانیه الگوی حکومتی و مدل اداره جامعه و مقدرات کشور که انقلاب اسلامی به جامعه بشری معرفی کرده است را الگویی مترقی، کارآمد و موفق قلمداد و تصریح شده است: نظام مبتنی بر ولایت فقیه و مردم سالاری دینی آحاد بشریت را پس از ۱۴ قرن از تولد اسلام عزیز و در دوره جاهلیت نوین که ملت‌ها تحت تاثیر مکاتب الحادی و انحرافی و نظام‌های دین‌ستیز و سکولار در سبیل دوری از خدا قرار داده شده بودند بار دیگر در پرتو تعالیم اسلام ناب محمدی (س) و الگوی مترقی و آئین‌ سعادت بخش آن در عرصه کشورداری قرار داد. به گونه‌ای که هم اینک حتی توجه جوامع و ملل غیراسلامی را نیز به خود معطوف ساخته است.

در این بیانیه آمده: ستاد کل نیروهای مسلح سی و هفتمین سالروز تحقق اراده و خواست قاطع ملت ایران در استقرار نظام جمهوری اسلامی را فرصتی گرانسنگ برای تاکید مجدد بر لزوم تداوم همت ملی بر صیانت از دستاوردهای انقلاب و بازخوانی اولویت‌های فراروی کشور در مقاطع حساس و سرنوشت ساز تاریخی حاضر قلمداد و خاطرنشان کرده است: در شرایطی که دشمن در دوره پسابرجام ترفندهای نوین، پیچیده و فریبنده‌ای را برای مقابله با انقلاب و نظام اسلامی طراحی و در دستور کار قرار داده است و با تمرکز بر راهبرد نفوذ و بهره‌برداری از رویای برخی عناصر داخلی که دل در گرو غرب و کدخدای پوشالی دارند در صدد رخنه به صخره سخت نظام برآمده‌اند، ضروری است مردم و مسئولین بیش از پیش با هوشمندی و بصیرت دشمن حیله‌گر و مکار را در این عرصه نیز مغلوب و مقهور اراده مستحکم خود سازند.

این بیانیه در پایان با تعظیم به مقام شامخ شهیدان تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی به ویژه شهدای ۸ سال دفاع مقدس و مدافعان مظلوم حرم رمز موفقیت و پیش روندگی انقلاب اسلامی را ایمان به وعده تخلف‌ناپذیر الهی اطاعت از ولی فقیه زمان و نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری عزیز (مدظله العالی) معرفی و تاکید کرده است در سالی که به تعبیر حکیمانه رهبر دوراندیش و فرزانه انقلاب اسلامی به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گذاری شده است همت و اراده همه جانبه مردم و کارگزاران نظام به ویژه دولت محترم بایستی در پاسخ عینی به این ضرورت سرنوشت‌ساز قرار گیرد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز آماده‌اند ضمن پرداختن به ماموریت‌ها و وظایف ذاتی خود در ارتقاء ظرفیت‌های دفاعی امنیت‌ساز و بازدارنده ایران اسلامی، تمامی ظرفیت‌ها و تجارب خود را در عرصه این فریضه بزرگ ملی به صحنه آورند تا مسیر پیشرفت و بالندگی کشور را هموارتر و جبهه دشمن را همچنان در هراس و پریشانی بیشتر قرار دهند.


ویدیو مرتبط :
‫رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران وارد آنکارا شد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقیمی : نیروهای مسلح نباید در انتخابات دخالت کنند/ گزارشی از نفوذ دشمن در انتخابات نرسیده است



اخبار,اخبار انتخابات , محمد حسین مقیمی

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه طبق قانون وزارت کشور مسئول اجرای انتخابات و شورای نگهبان هم مسئول نظارت بر اجرای انتخابات است، گفت: در هیچ کجای قانون نیامده که نیروهای مسلح مسئولیت دارند روابط بین هیات‌های اجرایی و نظارت را ساماندهی کنند

 محمد حسین مقیمی صبح امروز در نشست خبری خود در واکنش به اظهارنظر یکی از مقامات نظامی کشورمان مبنی بر این که هیات‌های اجرایی وظیفه‌ی خود را به درستی انجام نداده‌اند، گفت: طبق قانون هیچ سازمان و دستگاهی جز وزارت کشور و شورای نگهبان مجاز نیست در انتخابات دخالت کند؛ بنابراین هیچ نیروی مسلحی نمی‌تواند بگوید هیات نظارت یا اجرا وظایف خود را درست انجام دادند یا نه.

وی افزود: افراد وابسته به نیروهای مسلح هیچ مسئولیتی در انتخابات ندارند اما اگر بخواهند می‌توانند به عنوان یک فرد نه به عنوان یک نظامی اظهار نظر کنند.

مقیمی در ادامه با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت‌ها به صورت قانونی انجام شده است و هیات‌های اجرایی وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام داده‌اند اظهار کرد: ما از اول ملاک کار خود را قانون قرار داده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به روند برگزاری انتخابات تاکنون تصریح کرد:‌ استقبال بسیار خوب از انتخابات نشان می‌دهد که نخبگان جامعه که در خود آمادگی می‌بیند به صحنه وارد شده‌اند و ما از این حضور استقبال می‌کنیم.

مقیمی گفت: برای مجلس خبرگان شاهد افزایش 62 درصدی حضور و برای انتخابات مجلس شاهد افزایش 129 درصدی هستیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به این که اعضای هیات اجرایی شامل 8 نفر از معتمدین محلی که هیات نظارت صلاحیت آنها را تایید کرده است و 3 نفر شامل فرماندار، رئیس ثبت احوال و یک عضو شورای شهرستان هستند، گفت: هیات‌های اجرایی بر اساس استعلامات از مراجع چهارگانه و تحقیقات محلی تصمیمات خود را می‌گیرند.

وی گفت: اعضای هیاتهای اجرایی نمایندگان مردم هستند که به کمک دولت می‌آیند. آنها کارمندان دولت نیستند و هر تصمیمی که بگیرند قابل احترام است.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: ما 12 هزار و 46 پرونده به دادستانی کل فرستادیم که دادستانی اعلام کرده 763 نفر دارای سابقه‌ی محکومیت هستند و 11 هزار و 283 نفر نیز هیچ سابقه‌ای ندارند.

وی افزود: البته برخی از محکومیت‌ها مربوط به مسائل عادی مثل تصادفات و دعوای خانوادگی بوده که هیات‌های اجرایی هم این موارد را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند برخی از این محکومیت‌ها از جمله مسائلی نیست که موجب رد صلاحیت شود. لذا در مجموع 810 نفر در هیاتهای اجرایی رد صلاحیت شدند و 498 نفر هم انصراف دادند.

مقیمی در پاسخ به سوالی دربار‌ه نفوذ دشمن در انتخابات گفت: در نظام وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌هایی هستند که وظیفه‌ی آنها شناسایی و برخورد با عوامل نفوذی است. اگر این سازمان‌ها به ما گزارشی بدهند حتما در تایید صلاحیت‌ها مد نظر قرار می‌گیرد که تا این لحظه چنین گزارشی به ما نرسیده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره‌ی اعلام نتایج هیاتهای نظارت نیز گفت: هیات نظارت استان تا پایان امروز فرصت دارد پاسخ‌ همه پرونده‌های داوطلبان را بدهد. کسانی که صلاحیت آنها در این مرحله تایید نمی‌شود 20 روز فرصت دارند به شورای نگهبان شکایت کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سوالی دربار‌ه‌ تعامل شورای نگهبان و وزارت کشور در مساله تایید صلاحیت‌ها اظها رکرد: ما از اول با شورای نگهبان تعامل خوبی داشتیم که نمونه آن انتخاب یک هیات اجرایی برای دو انتخابات است. اکنون هم در باره رد صلاحیت‌ها در هیات نظارت اطلاعی در دست نداریم. پس کسانی که احساس می‌کنند قانون درباره‌ی آنها اجرا نشده می‌توانند به شورای نگهبان اعتراض کنند.

مقیمی در ادامه این نشست خبری درباره‌ی برخورد با تبلیغات زودرس یا تبلیغات در فضای مجازی هم گفت: تبلیغات زودرس نیز وجود داشته که ما از این افراد خواسته‌ایم تغییر رویه بدهند. مساله در حدی نبوده که پرونده آنها به مراجع ذی صلاح فرستاده شود، اما اگر لازم شود پرونده افراد متخلف هم به مراجع ذی صلاح فرستاده خواهد شد. ما فضای مجازی را هم رصد می‌کنیم و با تخلفات در این حوزه هم برخورد قانونی خواهیم داشت. هر فعالیتی که در فضای معمولی جرم باشد در فضای مجازی هم جرم است. من توصیه می‌کنم که از تخریب در فضای مجازی پرهیز شود و مردم هم اطلاعات خود را از طریق صدا و سیما یا خبرگزاری‌های رسمی پیگیری کنند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا سخت افزار انتخابات از چین وارد می‌شود و این دستگاه امنیت کافی دارد؟ گفت: ما برای تهیه سخت افزار با یک پیمانکار ایرانی قرارداد بسته‌ایم که این پیمانکار برخی از قطعات دستگاهها را از چین وارد می‌کند که البته ما هم بازرسانی فرستاده‌ایم تا استاندارد بودن این قطعات را تایید کند. در مورد صندوق‌های انتخابات نیز با شورای نگهبان به این توافق رسیدیم که این صندوق‌ها شفاف باشد؛ به گونه‌ای که رای مردم در آن خوانده نشود اما مشاهده شود که در لحظه شروع انتخابات هیچ رایی در این صندوق‌ها وجود ندارد. شورای نگهبان این صندوق را تایید کرده است. برای این انتخابات هم 130 هزار صندوق در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اظهار نظر بعضی رسانه‌ها مبنی برفله‌ای بودن تایید صلاحیت‌ها، گفت: بر اساس گزارش از مراجع چهارگانه همه موارد مربوط به دزدی، رشوه، مواد مخدر، و وابستگی به خارج را رد صلاحیت کرده‌ایم. هیات‌های اجرایی بر اساس مواد 28 ، 29 و 30 قانون انتخابات صلاحیت داوطلبان را بررسی کردند و هیچ بررس فله‌ای در کار نبوده است.نباید جایگاه هیات‌های اجرایی به خاطر رد صلاحیت عده‌ای زیر سوال رود و گفته شود که آنها فله‌ای عمل کردند.

وی با بیان اینکه هیات‌های اجرایی تحقیقات محلی را هم انجام داد‌ه‌اند، افزود‌: آنها میان مردم رفته و درباره‌ی داوطلبان بررسی کرده‌اند. آنها در تحقیقات محلی هیچ محدودیتی نداشتند و ما به آنها هم نگفته‌ایم چگونه تحقیقات محلی را انجام دهند.

مقیمی در ادامه درباره‌ رد صلاحیت برخی نمایندگان فعلی مجلس هم گفت:‌ هیات‌های اجرایی در بررسی صلاحیت افراد به جایگاه آنها توجه نمی‌کند.

وی درمورد تهیه تعرفه‌های رای نیز گفت: ما تعرفه‌های مورد نیاز خود را پیش بینی کرده و در حال تهیه آن هستیم و آمادگی کاملی برای برگزاری انتخابات داریم.

مقیمی درباره‌ی تعداد حوزه‌های انتخابیه و تعداد واجدان شرایط رای هم گفت: تعداد حوزه‌ها و رای دهندگان هنوز مشخص نیست هر وقت قطعی شد ما آنها را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این پرسش که آیا گزارشی به شما درباره‌ی استفاده از امکانات دولتی به نفع جریانی رسیده است؟ تصریح کرد: نباید امکانات دستگاه‌های دولتی و عمومی که از بیت المال تعریف شده له یا علیه کسی استفاده کند. حتی نباید از تریبون‌های نماز جمعه هم به نفع یا ضرر کسی استفاده کرد. اگر گزارشی دراین بارهبه ما برسد حتما با آن برخورد خواهیم کرد.

مقیمی درباره‌ آخرین وضعیت برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: شورای نگهبان ایراداتی به نرم افزار انتخابات گرفته است و ما 10 روز فرصت داشتیم که ایرادات را رفع کنیم. امروز تا فردا ما ایرادات را رفع می‌کنیم و به شورای نگهبان می‌فرستیم تا شورای نگهبان تصمیم خود را در این باره بگیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان درباره‌ی اینکه آیا که تاکنون التهاب انتخاباتی در کشور وجود داشته است یا خیر؟ ما تاکنون با هیچ التهاب انتخاباتی روبرو نبوده‌ایم زیرا همه دنبال اجرای قانونی و برگزاری انتخاباتی شکوهمند و با حضور حداکثری مردم هستیم.


  اخبار انتخابات  مجلس  - ایسنا