اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سال 2020، سال جهان بدون شکلات!



خواص  کاکائو, شكلات تلخ

سال 2020، سال جهان بدون شکلات!

به گفته متخصصان، افزایش تقاضای جهانی برای شکلات، موجب اتمام کاکائوهای جهان تا هفت سال آینده خواهد شد.

 این متخصصان که هفته گذشته در کتابخانه بریتانیایی لندن با یکدیگر دیدار داشتند، تاریخ دقیق پایان کاکائو را 2 اکتبر 2020 تعیین کردند.

آنگوس کندی، کارشناس شکلات می گوید تا هفت سال دیگر با کمبود شکلات مواجه می شویم و هیچ راه حلی هم وجود ندارد.

غول های صنعت شیرینی نیز متذکر شده اند که مزارع کافی برای پاسخ گویی به تقاضای فزاینده شکلات وجود ندارد و برای پر کردن شکافی که برای پیشبرد صنعت شکلات نیاز است، باید سیاره دیگری به اندازه زمین داشته باشیم.

به گزارش ایندین اکسپرس، کندی می گوید «در ابتدا برای حفظ همین نرخ مصرف ما نیاز به یک کره زمین دیگر داریم. ما همه چیز را نابود کرده ایم. مشکلی که داریم این است که بیشتر فضایی که برای مزارع کاکائو استفاده می کردیم، دیگر وجود ندارد».

به گفته وی چهار سال طول می کشد تا کاکائو تازه کاشته شده دانه بدهد و به همین دلیل کشاورزان تمایلی برای کاشتن کاکائو ندارند.

از تاثیرات آنی کمبود شکلات در سال های آینده افزایش قیمت آن خواهد بود. در نتیجه بسیاری از برندهای بزرگ، شکلات های کوچکتری با مغز میوه های بیشتری که ارزان تر هم هستند، تولید خواهند کرد./تابناك


ویدیو مرتبط :
جهان در سال 2020

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش به دنبال تسلط بر جهان تا سال 2020



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

روزنامه میرور در گزارشی به نقشه‌ای اشاره کرد که براساس آن داعش قصد دارد چین، اسپانیا و شمال آفریقا را تصرف کند.

به گزارش فارس، نقشه منتشر شده از سوی داعش نشان از طرح‌های حساب شده آن‌ها در تصرف جهان تا قبل سال 2020 دارد.

بنوشته روزنامه انگیسی «میرور» این نقشه جدید نشان می‌دهد که هدف ‌این گروه تروریستی احاطه بر خاورمیانه، شمال آفریقا و بخش‌هایی از اروپا ظرف 5 سال آینده است.

«اندور هاسکن» خبرنگار بی بی سی در کتاب جدیدش تحت عنوان «خلیفه ترس و وحشت» به نقشه جدید داعش اشاره کرده که در آن نواحی از اسپانیا در غرب اروپا تا مرزهای چین در شرق به عنوان قلمروی جدید این گروه پوشش داده شده و به بخش‌هایی از اسپانیا، پرتغال و فرانسه که از سوی «موروها» از قرن هشتم تا 15 تحت اشغال بود، نام عربی آن «اندلس» داده شده است.

هاسکن در این زمینه گفت: «آن‌ها می‌خواهند هر آن‌چه را که می‌بینند به عنوان جهان اسلام به تصرف خود درآورند. آن‌ها حالا خلیفه دارند و تصمیم دارند علیه بقیه جهان باشند. اگر داعش سلاح هسته‌ای داشت، علیه ما استفاده می‌کرد.»

 این روزنامه در خاتمه نوشت: داعش هم اینک 50 هزار عضو دارد و بیشتر به مدد احاطه بر میادین نفت و گاز  در عراق و سوریه نزدیک به 2 میلیارد پوند دارایی دارد.

اخبار بین الملل - فارس