اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سال تحصیلی آینده «پایه یازدهم» نداریم/ مذاکره با وزارت ارتباطات برای راه‌اندازی ایمیل دانش‌آموزی



اخبار,اخباراجتماعی , وزارت  آموزش و پرورش

 معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی آینده با توجه به اینکه پایه یازدهم وجود نخواهد داشت، دبیران این مقطع در پایه دهم تدریس خواهند کرد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص وضعیت نیروی انسانی دوره متوسطه اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری امر ساماندهی نیروی انسانی در مقطع متوسطه اول و دوم انجام شد و مشکلی در این خصوص نداریم؛ اما در سال تحصیلی آینده با توجه به اینکه پایه یازدهم وجود نخواهد داشت، دبیران این پایه آزاد شده و در پایه دهم تدریس خواهند کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در سال آینده شاهد حضور اولین فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و نیز پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی در مدارس خواهیم بود و برای سال آینده کمبود دبیر نخواهیم داشت.

زرافشان، موضوع جذب 13 هزار نفر در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این دانشگاه مانند سال‌های دیگر، دانشجو معلم جذب خواهد کرد و با توجه به اینکه این دانشجویان از بدو تحصیل به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد، ردیف بودجه آن برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس با توجه به روند اجرای نظام «۳ـ۳ـ۶» و اینکه در دوره ابتدایی، ۵ پابه به ۶ پایه تبدیل شد، در اولین سال اجرای طرح وقتی دانش‌آموزان از پایه پنجم به پایه ششم رفتند، پایه اول راهنمایی خالی ماند و سال بعد که دانش‌آموزان به پایه اول راهنمایی(پایه اول دوره متوسطه اول) رفتند، پایه دوم راهنمایی(پایه دوم متوسطه اول) خالی ماند و این روند تا پایه دوازدهم ادامه دارد؛ امسال نیز پایه دهم خالی بود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت ایمیل دانش‌آموزی نیز گفت: با وزارت ارتباطات پیگیری‌های لازم پیرامون زیر ساخت‌های ارتباطی مطلوب انجام شده است تا ایمیل دانش‌آموزی قابلیت‌های ایمیل‌های موجود را داشته باشد.

وی ادامه داد: در گذشته در شبکه اینترنت ملی مشکل ظرفیت وجود داشت اما این موضوع رفع شده است و اکنون در تلاش هستیم قابلیت‌های ایمیل دانش‌آموزی را ارتقا دهیم.


  اخبار اجتماعی  -  فارس


ویدیو مرتبط :
معارفه دانش آموزی در آغاز سال تحصیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف پایه دوم راهنمایی در سال تحصیلی آینده


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از حذف موقت پایه دوم راهنمایی در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: آموزش مدرسان پایه اول راهنمایی بعد از ایام نوروز آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از حذف موقت پایه دوم راهنمایی در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: آموزش مدرسان پایه اول راهنمایی بعد از ایام نوروز آغاز می‌شود.

ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش  با بیان اینکه در سال آینده پایه دوم راهنمایی نداریم، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال پایه اول راهنمایی نداشتیم و دانش‌آموزان پایه دوم راهنمایی در سال آینده به پایه سوم می‌روند، در سال تحصیلی 93ـ92 پایه دوم راهنمایی نداریم.

وی با بیان اینکه برای دوره راهنمایی کمبود نیروی انسانی وجود ندارد، گفت: معلمان مقطع راهنمایی در تمام پایه‌های این مقطع درس می‌دهند و فقط مختص به یک پایه نیستند؛ به عنوان مثال معلمی درس علوم تدریس می‌کند و ممکن است چند ساعت در پایه دوم و چند ساعت در پایه سوم تدریس کند.

سحرخیز در خصوص وضعیت نیروی انسانی مقطع راهنمایی ادامه داد: به لحاظ نیروی انسانی خانم هیچ مشکلی نداریم و معتقدم تا 10 سال آینده مشکلی وجود ندارد؛ فقط نیروی مرد نیاز داریم که از طریق دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی کردیم و 4 سال آینده اولین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، به عنوان معلم، وارد سیستم آموزشی می‌شوند.

وی در خصوص دوره‌های آموزش معلمان اول راهنمایی بیان کرد: محتوای اولیه و پیش‌نویس کتاب‌های اول راهنمایی تا عید آماده می‌شود و ما بعد از ایام نوروز، برای مدرسانی که از سراسر کشور دعوت می‌شوند، کلاس‌های آموزشی را ارائه می‌کنیم تا آنها در هر استان، به معلمان آموزش‌های لازم را ارائه دهند.