اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سالار عقیلی: با موسیقی پاپ دشمنی نداریم


سالار عقیلی گفت: عامه مردم تصور می‌کنند که اهالی موسیقی سنتی و پاپ با یکدیگر مشکلی دارند در حالی که ما با موسیقی پاپ هیچ مشکلی نداریم.

خبرگزاری ایسنا: سالار عقیلی گفت: عامه مردم تصور می‌کنند که اهالی موسیقی سنتی و پاپ با یکدیگر مشکلی دارند در حالی که ما با موسیقی پاپ هیچ مشکلی نداریم.

سالار عقیلی که قصد دارد کنسرتی مشترک با رضا صادقی را به روی صحنه ببرد، در سخنانی گفت:‌ من سال گذشته نیز کنسرتی را با عنوان «خلیج‌فارس» با همراهی دو خواننده پاپ اجرا کردم و در واقع در این برنامه نیز چنین اتفاقی تکرار می‌شود.

او در همین راستا توضیح داد: هر موسیقی از نوع فاخرش خوب است و رضا صادقی هم آثار موجهی را در زمینه موسیقی ارائه داده است و شاید اگر هر خواننده‌ی دیگری بود قبول نمی‌کردم در کنارش باشم.

وی افزود: تفکر و شخصیت رضا صادقی برایم قابل احترام است.

سالار عقیلی درباره قطعاتی که قرار است در این کنسرت نیز اجرا شود نیز توضیح داد: هر دوی ما تعدادی قطعات وطنی داریم که آن‌ها را اجرا خواهیم کرد. همچنین در خیلی از کنسرت‌هایم می‌بینم که مخاطبان متقاضی قطعات خاطره‌انگیز هستند. در این کنسرت هم به اجرای قطعاتی می‌پردازیم که خودم هم خیلی آن‌ها را دوست دارم. البته دو کار جدیدی ساخته شده که قرار من و رضا صادقی با هم بخوانیم.



او با بیان اینکه من به موسیقی پاپ خوب احترام می‌گذارم، گفت:‌ یکی از اهدافم برای اجرای چنین برنامه‌ای آشتی میان موسیقی پاپ و موسیقی سنتی است.

این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: عنوان این کنسرت «عشق من ایران من» است و در واقع قطعاتی با این مضمون در این کنسرت اجرا می‌شوند.

در نشست خبری که عصر 13 شهریورماه در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شده بود، رضا صادقی درسخنانی گفت:‌ در این اجرا آثاری را ارائه می‌دهیم که امیدواریم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد و در نهایت خاطره‌ساز باشد.

این خواننده پاپ اظهار کرد:‌ بعضی از دوستان اظهار تعجب کردند که قرار است من و سالار عقیلی با هم بخوانیم که من دلیل‌اش را نمی‌دانم. خیلی وقت‌ها اتفاقات زیبای هنری با به هم ریختن توازن‌ها و در اثر تضاد به وجود می‌آید.

وی افزود: بدون اغراق صدای پرقدرت سالار عقیلی در کنار صدایی که سعی کرده در کنار مردم باشد با هم اجرا می‌کنند و فکر می‌کنم احساس نزدیکی را برای مخاطب پدید آورد.

این هنرمند درباره دورنمای چنین اجرایی نیز بیان کرد: به بعضی از رخدادها باید زمان داد تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. موسیقی پاپ در یک دهه اخیر هنوز به جایی نرسیده است و فکر می‌کنم چنین حرکتی سازنده و خوب است.

او در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا در بنرهای تبلیغاتی به خوانندگان این کنسرت لقب اسطوره داده شده است؟ گفت:‌ من هم با چنین القابی موافق نیستم و از طرفی هنرمندانی چون بنان، خالقی و... ستون‌های تخت‌جمشید هنر این مملکت هستند اما خب این دوستان هم برای تبلیغات‌شان به ما لطف داشتند.

سالار عقیلی نیز در پاسخ به همین سوال گفت:‌ شرکت برگزارکننده کنسرت در این راستا به ما لطف داشته اما من اسطوره نیستم و خاک پای ملت ایرانم.

عباس لطیفی نیز به عنوان رهبر ارکستر در این کنسرت همراهی می‌کند، گفت: تلاش ما در کنسرت پیش رو در این راستا است که کار متفاوتی انجام دهیم که ترجیح می‌دهم در روز اجرا دیده شود.

لطیفی درباره رنگ‌آمیزی ارکسترش توضیح داد: ارکستر از 50 نوازنده تشکیل شده و سعی کردیم تنظیم‌های متفاوتی ارائه دهیم. رنگ‌آمیزی ارکستر بر مبنای سازهای ایرانی همچون تنبک و قانون است وسازهای کلاسیک نیز در قالب یک ارکستر مجلسی هنرنمایی خواهند کرد.

لطیفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه قطعات بر مبنای وسعت صدای هر دو خواننده تنظیم شده است و این خوانندگان چه مشترکات فنی‌ای با یکدیگر دارند؟ گفت: در تمام دنیا کنسرت‌های این‌چنینی برگزار می‌شود. هنرمندانی مثل پاواروتی و بلوچی نیز چنین تجربه‌هایی را داشته‌اند در حالی که هیچ ربطی از نظر تنالیته‌ی صدا با یکدیگر نداشتند.

وی افزود: هم‌اکنون اتفاقی متفاوت در ایران رخ می‌دهد و دو خواننده را انتخاب کردیم که اولا از نظر وسعت صدایی به یکدیگر نزدیک باشند و همچنین هر دو دارای قطعاتی وطنی باشند.

 مدیر شرکت برگزارکننده کنسرت نیز در توضیحات خود ارائه داد: شرکت ما سال گذشته کنسرت «خلیج‌فارس» را برگزار کرد اما دوست داشتیم در برگزاری این اجراهای ملی شاهد اتحاد و همکاری همکاران خودمان باشیم چرا که وقتی نام ایران در یک کنسرت می‌آید کار شخصی نیست و وظیفه همه این است که برای بهتر اجرا شدن برنامه همکاری کنند.

فریبرز سفردوست گفت: ما از شرکت‌ها خواستیم تا خوانندگانی که در اختیار دارند و یا امتیازهایی که دارند را در اختیار ما هم قرار دهند که همکاری نکردند.

وی افزود: در این کنسرت شاهد اتحاد میان سبک‌های سنتی و پاپ خواهیم بود.

او در پایان سخنانش گفت: این کنسرت سه و چهار مهرماه هر شب در دو سانس در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد و سالار عقیلی 5 قطعه، رضا صادقی 5 قطعه را به همراه دو قطعه بی‌کلام و دو قطعه مشترک اجرا خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
کنسرت موسیقی وطنم (ایران) سالار عقیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش یک خواننده موسیقی پاپ به حضور سالار عقیلی در شبکه منو تو



اخبار,اخبار فرهنگی,سالار عقیلی

مانی رهنما، خواننده و آهنگساز به حضور سالار عقیلی در شبکه منو تو واکنش نشان داد.

مانی رهنما در صفحه شخصی‌اش با انتشار عکسی از محمدرضا و همایون شجریان نوشت: «استاد محمد رضا شجریان و همایون عزیز كه صدای واقعی و ماندگار این سرزمین هستند و همیشه خواهند ماند، این در درون این دو عزیزه ، با كپی كردن صدا و رفتار و منش این عزیزان كسی نمیتونه به نزدیكی افق جایگاه این نازنینان برسه حتی با اهرم تلویزیون منو تو !!!!!!»

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سالار عقیلی


سالار عقیلی خواننده‌ی موسیقی سنتی ایران، پیش از برگزاری کنسرت خود در لندن به استودیو من وتو رفت. عقیلی در برنامه منو تو پلاس شبکه منو تو از کنسرت‌‌هایش در شهرهای مختلف انگلیس و همچنین کنسرت‌های بعدی‌اش در آمریکا خبر داد.

این خواننده همچنین درباره چالش برگزاری کنسرت در خارج از ایران، گفت: در خارج از ایران هزینه برگزاری کنسرت بسیار بالا است. به عنوان نمونه در سالن برج میلاد، پیانویی است که می‌شود نواخت اما وقتی در اینجا خواستیم پیانو روی سن داشته باشیم، هزار و پانصد دلار هزینه اضافه طلب کردند.

به نظر میرسد حضور او در شبکه منو تو به منظور تبلیغ کنسرت‌هایش در در انگلیس و آمریکا بوده است.

اخبار فرهنگی - خبر آنلاین