اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساعات کار مراکز تعویض پلاک در اسفند/ آیین‌نامه رانندگی، کنکور می‌شود



اخبار,اخباراجتماعی ,آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا به امار شماره گذاری در سالجاری اشاره كرد و گفت: امسال بیش از یك میلیون و 100 هزار خودرو نوشماره،81 هزار خودروی وارداتی و حدود 456 هزار موتور سیكلت شماره گذاری و وارد ناوگان شد كه از سوی دیگر 208 هزار خودرو فرسوده نیز از رده خارج شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از برنامه پلیس برای غیرحضوری شدن  تعویض پلاك در كشور خبر داد و گفت: آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی نیز از سال 95به صورت متمركز مانند كنكور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سایت راهور، سردار دكتر اسكندر مومنی صبح شنبه در نشستی خبری با اشاره به سه طرح ویژه پلیس راهور گفت:براین اساس شمار كشته های تصادفات رانندگی از 6.5 كشته در هر 10 هزار وسیله نقلیه به 4 نفر تا پایان سال 95 می رسد. همچنین شمار كشته های رانندگی از 17 هزار نفر در پایان امسال به 14 هزار نفر كاهش خواهد یافت.

وی از غیرحضوری شدن تعویض پلاك تا پایان سال 95 در كشور خبر داد و افزود:همچنین آزمون آیین نامه گواهینامه های رانندگی نیز تا پایان سال آینده  مانند كنكور متمركز می شود و براین اساس سالی چند مرتبه این آزمون به صورت سراسری در كشور برگزار خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا به موضوع پلاك های تهران اشاره كرد و گفت:مشكلی در تخصیص پلاك در كشور نداریم و پس از پر شدن ظرفیت پلاك های ملی طرح هایی را در دستور كار داریم. در صورتی كه پلاك 99 در تهران تكمیل شودخودروهای این كلانشهر با پلاك های ایران 10،20،30 و ... شماره گذاری می شود.

مومنی در خصوص شماره گذاری اتوبوس های اسكانیا اظهار داشت:شماره گذاری این خودرو همچنان متوقف است و تنها درصورتی كه تمامی استانداردهای لازم توسط تولید كننده آن رعایت شود شماره گذاری اتوبوس های اسكانیا از سر گرفته می شود.

وی به بحث معاینه فنی خودروها اشاره كرد و با انتقاد از نبود سامانه یكپارچه معاینه فنی خودرها تاكید كرد: باید یك سازمان متولی معاینه فنی در كشور باشد.

رئیس پلیس راهور ناجابا  اشاره به آغاز شماره گذاری خودروها با مدل 94 از دهه مبارك فجر گفت: تمامی خودروهایی كه استاندارهای لازم را رعایت كرده باشند می توانند تا پایان سال با مدل 94 شماره گذاری شوند كه در این خصوص هیچ تفاوت قیمتی نیز از سوی خودروسازان اعمال نمی شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاكید براینكه  امسال  آخرین سال شماره گذاری خودروی وانت پیكان است< گفت: با هماهنگی های انجام شده هیچ وانت پیكانی از ابتدای سال 94 شماره گذاری نمی شود لذا شهروندان به هیچ عنوان نسبت به پیش خرید این خودرو اقدام نكنند. پلیس راهور با همكاری محیط زیست و سازمان ملی  استاندارد از شماره گذاری خودروهای پرخطر جلوگیری می كند. در حال حاضر نیزبعد از وانت پیكان خودرو نیسان وانت  در دستور كار قرار دارد.

وی به استاندردهای آلایندگی و ایمنی خودروها اشاره كرد و گفت: انتظار داریم در سال آینده كف استاندارد آلایندگی خودروها یورو 5 باشد از سوی دیگر استاندارد ایمنی خودروها نیز باید ارتقا یافته و به استانداردهای اروپایی برسد. در مورد موتور سیكلت ها نیز هم اكنون استاندارد یورو 3 اعمال می شود كه باید ارتقا یابد.

مومنی از افزایش ساعات كار مراكز تعویض پلاك از ابتدای اسفندماه خبر داد و گفت: برابر ابلاغیه صادره ساعت كار این مراكز در دهه اول اسفند ماه از 7 تا 17،در دهه دوم از 7 تا19 و در دهه سوم از 7 تا 22 خواهد بود. در عین حال این آمادگی وجود دارد در دهه سوم اسفندماه این ساعت كار با توجه به حجم مراجعات حتی شبانه روزی شود.

وی از طرح های پلیس برای تسهیل ترافیك در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: از ابتدای اسفندماه حضور ماموران و گشت های در سطح شهر افزایش یافته و از مردم می خواهیم ضمن رعایت قوانین از توقف های دوبله خودداری كنند. همچنین حتی الامكان برای كاهش ترافیك  از وسایل نقلیه عمومی استفاده كنند.
 
رئیس پلیس راهور ناجا به امار شماره گذاری در سالجاری اشاره كرد و گفت: امسال بیش از یك میلیون و 100 هزار خودرو نوشماره،81 هزار خودروی وارداتی و حدود 456 هزار موتور سیكلت شماره گذاری و وارد ناوگان شد كه از سوی دیگر 208 هزار خودرو فرسوده نیز از رده خارج شد.

به گفته مومنی شماره گذاری خودروهای نوشماره 73 درصد،وارداتی 53 درصد و موتور سیكلت 75 درصد افزایش یافته است و بدین ترتیب شماره خودروها در كشور به مرز 18 میلیون رسید.

وی با اشاره به كاهش 6.5 درصدی شمار كشته های تصادفات رانندگی در سالجاری گفت: امسال با تلاش های انجام شده 1013 نفر در تصادفات رانندگی كمتر كشته شدند كه بیشترین كاهش كشته متعلق به استان های مركزی،آذربایجان شرقی،خراسان رضوی،مازندران و فارس است و در استان های سیستان و بلوچستان،خوزستان،ایلام ،شرق استان تهران و كهكیلویه شاهد افزایش تلفات بودیم.

به گفته مومنی شمار كشته های رانندگی در جهان نیز براساس آمار سازمان بهداشت جهانی در سال 2014 افزایش یافته است و به مرز یك میلون و 300 هزار نفر رسیده است. از سوی دیگر پیش بینی شده است شمار كشته های تصادفات در سال 2030 به دو برابر میزان كنونی برسد.

وی استفاده از تلفن همراه و ارسال پیامك را مهمترین علت بروز حوادث رانندگی در جهان عنوان كرد و گفت: این دو معظل حتی از مواد مخدر و مشروبات الكلی در بروز حوادث پیشی گرفته است.

رئیس پلیس راهورناجا همچنین به شماره گذاری خودروها از ابتدای انقلاب اشاره كرد و گفت: تا سال 57 یك میلیون و 500 هزار وسایل نقلیه موتوری شماره گذاری شده بود كه در حال حاضر شمار خودروها 17 برابر شده است. 

 

 اخبار اجتماعی  -  سایت راهور


ویدیو مرتبط :
آموزش کامل کتاب آیین نامه رانندگی درانگلستان - دریافت گواهی نامه رانندگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش ساعت کار مراکز تعویض پلاک


رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از افزایش مجدد ساعت کار مراکز شماره‌گذاری از فردا خبر داد.

ایسنا: رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از افزایش مجدد ساعت کار مراکز شماره‌گذاری از فردا خبر داد.

سرهنگ سعید روحی در این باره گفت: با توجه به نزدیکی به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضا برای خرید و فروش خودرو و به جهت رفاه حال شهروندان، ساعت کار مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری در تهران از روز دوشنبه 11 اسفند ماه مجددا با 2 ساعت افزایش از ساعت 7 تا 19 خواهد بود.

وی افزود: همچنین ساعت کار مراکز یادشده در استان‌ها نیز از روز دوشنبه از ساعت 7 تا 18 خواهد بود.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور، رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا افزود: با توجه به امکان ایحاد شده در بعدازظهرها توصیه می شود حتی الامکان شهروندان برای دریافت خدمات شماره‌گذاری در ساعات بعدازظهر مراجعه داشته باشند.

وی گفت: بر اساس آخرین آمارها در هفته اول اسفند سال جاری ماه، شماره‌گذاری خودروهای نوشماره در مقایسه با هفته اول بهمن ماه 46 درصد و تعویض پلاک 35 درصد افزایش داشته است.