اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سازماندهی و آموزش‌ 60هزار دانش‌آموز بسیجی توسط نیروی دریایی سپاه



 

سازماندهی و آموزش‌ 60هزار دانش‌آموز بسیجی توسط نیروی دریایی سپاه

 

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: 60 هزار نفر از دانش‌آموزان طرح رهروان شهید فهمیده در مرحله سوم این طرح سازماندهی و آموزش‌های مقدماتی را نیز برای مقابله با دشمن فرا گرفته‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در اجتماع نیروهای بسیجی طرح رهروان شهید فهمیده در بندرعباس اظهار داشت: از زمان آغاز این طرح در چهار استان ساحلی جنوب شامل خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در مجموع نزدیك به 100هزار دانش‌آموز بالای 13سال به عضویت درآمده‌اند.

فدوی ادامه داد: 60 هزار نفر از این دانش‌آموزان در مرحله سوم این طرح سازماندهی و آموزش‌های مقدماتی را نیز برای مقابله با دشمن فرا گرفته‌اند.

* آموزش استفاده از شناورهای نیروی دریایی سپاه به دانش‌آموزان

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به این آموزش‌ها تصریح كرد: دانش آموزان ‌در طرح رهروان شهید فهمیده در زمینه استفاده از شناورهای نیروی دریایی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

فدوی در پایان خاطرنشان كرد: در اجرای طرح رهروان شهید فهمیده نیروهای دانش‌آموز پس از سازماندهی، عضوبسیج دانش‌آموزی شده كه با پشت سرگذاشتن آموزش‌های 30 تا 45 روزه وارد طرح نظیر به نظیر می‌شوند كه در این مرحله نیز پس از پشت سرگذاشتن یك دوره یكساله آموزشی مقطع به مقطع با نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط دائمی خواهند داشت.../فارس


ویدیو مرتبط :
مستند تقابل - درگیری نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی آمریکا - قسمت اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعزام ناوگروه نیروی دریایی سپاه به قطر



جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: یك ناو گروه رزمی سپاه برای بازدید از قطر عازم این كشور شد.به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سپاه، دریادار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم بدرقه ناوگروه نیروی دریایی سپاه به قطر با اشاره به دعوت رسمی كشور دوست و برادر قطر برای حضور و بازدید نیروی دریایی سپاه از مراكز نظامی این كشور اظهار داشت:

 

این اقدام در واقع پاسخ به حضور جمعی از فرماندهان نظامی قطر در رزمایش منطقه ای "پیامبر اعظم (ص) پنج " سپاه بوده و زمینه‌های افزایش همكاری‌های مشترك را فراهم می‌سازد.

وی مدت این بازدید را سه روز اعلام كرد و افزود: این ناو گروه متشكل از سه فروند ناوچه موشك انداز و دو فروند شناور پشتیبانی است از مراكز نظامی و آموزشی نیروی دریایی قطر بازدید كرده و با كارشناسان نظامی این كشور پیرامون علایق و زمینه‌های افزایش تعاملات به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

تنگسیری با تاكید بر اینكه وجود دین مشترك، دشمن مشترك، منافع مشترك، جغرافیای مشترك و نیز اهمیت مسئله امنیت انتقال انرژی از خلیج فارس، تعامل و همكاری بین دو كشور را به امری مهم تبدیل كرده است، افزود:

پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این دعوت شروع حركت مبارك و ارزنده‌ای برای تداوم روند رو به جلو و ارتقای سطح و عمق تعاملات مثبت بین جمهوری اسلامی ایران و كشورهای منطقه به شمار می رود و به طور طبیعی ناخرسندی و ناراحتی دشمنان صلح و دوستی در كشورهای اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به تلاش دشمنان فرامنطقه‌ای در جلوگیری از شكل‌گیری زمینه‌های همكاری و تقرب بین كشورهای منطقه تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان دوستی و همكاری سازنده و مشترك با همسایگان و كشورهای مسلمان منطقه بوده و در این راه دست موّدت و برادری كشورهای دوست را می‌فشارد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان تاكید كرد: مسئولیت خطیر برقراری امنیت در منطقه حساس و راهبردی خلیج فارس و دریای عمان بر عهدة كشورهای منطقه بوده و آنها بدون نیاز به قدرت‌های سلطه‌جو و فرامنطقه‌ای می توانند با تكیه بر وحدت، تعامل و همكاری‌های فی مابین، بیش از پیش امنیت پایدار و مطلوب در منطقه را فراهم آورند.../فارس