اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سارکوزی از چه کسی شکست خواهد خورد؟



 

 

سارکوزی از چه کسی شکست خواهد خورد؟

 

رسانه های خبری فرانسه با بررسی سوابق و عملکرد نامزدهای انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور به این پرسش که پیروز این انتخابات چه کسی خواهد بود ،‌ پرداختند. شبکه های تلویزیونی مختلف در این میان با پخش برنامه های زنده تلویزیونی نقش مهمی را ایفا می کنند.

به گزارش انتخاب ، فرانس دو با پخش برنامه ای با عنوان چه کسی سارکوزی را شکست می دهد ؟ به تشریح برنامه های هر یک از شش نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پرداخت.

تا قبل از رسوایی اخلاقی دومینیک استراوس کان مدیر کل پیشین صندوق بین المللی پول ،شانس وی برای پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب سوسیالیست و در نهایت رقابت با نیکلا سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری بسیار زیاد ارزیابی می شد.

اما با رسوایی اخلاقی مشکوک استراوس کان بیشتر طرفداران حزب سوسیالیست در مناسبتهای مختلف به طور علنی وی را فاقد صلاحیت لازم برای شرکت در هرگونه انتخابات و مسئولیتی می دانند.

با خارج شدن استراوس کان از گردونه رقابتها ،اکنون بر اساس نظرسنجیها فرانسوا اولاند و مارتین اوبری شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات مقدماتی بیست و دوم اکتبر حزب سوسیالیست دارند. نکته جالب در این میان شانس اندک سگولن رویال است.

رویال که دور گذشته با آرا میلیونی رقیب سرسختی برای سارکوزی بود در این دوره حتی شانسی برای پیروزی در دور مقدماتی حزب سوسیالیست ندارد. مارتین اوبری که به همراه سایر رقبای خود در برنامه های تلویزیونی در شبکه ب اف ام تی وی شرکت کرده بود با زیر سوال بردن عملکرد دولت کنونی فرانسه گفت باید تمام برنامه ها را تغییر داد .

نمی توان از تغییرات سخن به میان آورد اما در عین حال یک سوسیالیست میانه رو بود. وی که هم اکنون شهردار لیل است به سوابق خود در زمینه تلاش برای بهبود اوضاع اجتماعی شهروندان فرانسوی اشاره کرد. فرانسوا اولاند نیز که مدتها ریاست حزب سوسیالیست را برعهده داشت با انتقاد از عملکرد دولت سارکوزی در زمینه مسائل داخلی تاکید کرد باید برای بهبود اوضاع اجتماعی مردم تلاش کرد. هرچند نظرسنجیها از محبوبیت بیشتر اولاند در میان طرفداران حزب سوسیالیست حکایت دارد اما به نظر می رسد رقابت سختی میان اولاند و اوبری در پیش باشد.../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
شکست سارکوزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حریف ایران مقابل شیلی شکست خورد



 

حریف ایران مقابل شیلی شکست خورد

 

تیم ملی فوتبال امارات شنبه شب در دیداری تدارکاتی مقابل شیلی تن به شکست داد.

تیم فوتبال امارات که در رقابت های جام ملت های 2011 آسیا با تیم ملی ایران، کره شمالی و عراق همگروه است، دیشب در دیداری دوستانه در ورزشگاه 60 هزار نفری زاید ابوظبی با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد. گل های شیلی در این دیدار را سرسدا (6 - پنالتی) و مورالس (37) به ثمر رساندند.

در سایر دیدارهای تدارکاتی دیشب نتایج زیر حاصل شد:

* پاناما یک - السالوادور صفر

* نیوزلند یک - هندوراس یک

* استرالیا یک - پاراگوئه صفر

* تایوان 7 - ماکائو یک

* عربستان سعودی 4 - ازبکستان صفر