اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سارق حیله گر طلا فروشی های پایتخت در دام پلیس



وی هشدار داد: همه اصناف به ویژه طلا فروشان مواظب باشند در دام افراد کلاهبردار، شیاد و سارقان این‌چنینی گرفتار نشوند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری سارق طلا فروشی های پایتخت خبر داد.

سردار سرتیپ عباسعلی محمدیان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: این سارق حیله‌گر در ابتدا با شگردی خاص بعد از چندین بار مراجعه به طلا فروشی به بهانه انتخاب سرویس طلا، با مغازه‌دار باب آشنایی را  باز می کرد.

وی افزود: پس از این مرحله برای خرید قطعی می آمد و بر اساس برنامه ریزی قبلی وانمود می کرد همسرش معلول و پیاده شدنش از خودروی پارک شده کنار مغازه دشوار است.

سردار محمدیان گفت: سارق با سوء استفاده از احساسات نوع دوستانه مغازه دار، به بهانه نشان دادن سرویس طلا به همسرش، زمینه سرقت را فراهم می کرد.

وی افزود: این سارق حیله گر همزمان کیف حاوی مدارک بی ارزش خود را برای جلب اعتماد، نزد طلا فروش می‌گذاشت و بلافاصله پس از خروج از مغازه، متواری می شد.

سردار محمدیان با اشاره به دریافت شکایات متعدد صنف طلا فروشان در این زمینه گفت: پلیس با کسب اطلاعات لازم سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را به دام انداخت.

وی هشدار داد: همه اصناف به ویژه طلا فروشان مواظب باشند در دام افراد کلاهبردار، شیاد و سارقان این‌چنینی گرفتار نشوند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از مالباختگان خواست برای طرح شکایت، شناسایی سارق و دریافت اموال مسروقی خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واقع در خیابان سید خندان مراجعه کنند.

همچنین از این سارق حیله گر تعدادی سکه طلای قدیمی تقلبی کشف شده که تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.


اخبار حوادث - خبرگزاری صدا و سیما

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری سارق حیله گر طلا فروشی تهران(فیلم گلچین صفاسا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

21 سارق و كیف قاپ پایتخت در دام پلیس(+عکس)



اخبار,اخبار حوادث,21 سارق و كیف قاپ پایتخت

اخبار حوادث - 21 سارق و كیف قاپ پایتخت در دام پلیس


ماموران پلیس آگاهی در چند عملیات جداگانه 21 سارق و كیف‌قاپ حرفه‌یی را كه از خودروها سرقت می‌كردند شناسایی و دستگیر كردند. همزمان با وقوع چند مورد سرقت‌های مشابه «كیف‌قاپی داخل خودرو» كه طی آن گروهی از سارقان به شیوه شكستن شیشه یا تخریب در صندوق عقب خودروهای پارك شده اقدام به سرقت می‌كردند، موضوع در دستور كار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

با بررسی پرونده شكایت تعدادی از شكات و مالباختگان مشخص شد كه تمامی این افراد پس از مراجعه به مراكز مالی و تجاری به ویژه شعبات بانكی و صرافی‌ها مورد سرقت قرار گرفته و سارقان در فاصله زمانی كوتاهی كه مالباختگان كیف حاوی اموال خود را در داخل خودرو گذاشته و برای دقایقی خودروهای خود را ترك كرده‌اند اقدام به سرقت كرده‌اند.

 

با توجه به دلایل به دست آمده كارآگاهان اطمینان پیدا كردند كه سارقان در سرقت‌های خود ابتدا به شیوه زاغ‌زنی اقدام به شناسایی مالباختگان در مراكز مالی و اقتصادی كرده و پس از تعقیب آنها و در یك لحظه با سوءاستفاده از ترك خودرو توسط مالكش و اطمینان از وجوه نقد و اموال در داخل خودرو، اقدام به سرقت می‌كردند.

 

بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته نشان داد كه سارقان علاوه بر موتوسیكلت، با استفاده از انواع خودروهای سواری پژو به ویژه پژو 206، پرشیا و پراید اقدام به تعقیب شكات و مالباختگان كرده و پس از انجام سرقت از محل متواری شده‌اند.

 

با بهره‌گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته، تعدادی از مجرمان سابقه‌دار به نام‌های امید 30ساله، بهزاد 36 ساله، جواد 34 ساله و تعدادی از همدستان‌شان كه بارها به اتهام ارتكاب سرقت داخل خودرو و كیف‌قاپی دستگیر شده بودند، شناسایی شدند.

 

با به دست آمدن تصاویر تعدادی از اعضای گروه، شناسایی دیگر اعضای گروه و متهمان در دستور كار كارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی، تمامی اعضای گروه سارقان و مخفیگاه‌های آنها در كرج، فردیس، ملارد، شهریار و شهر قدس شناسایی شدند.

 

با شناسایی هویت و مخفیگاه تمامی متهمان، هماهنگی‌های لازم قضایی با شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و كارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اخذ نیابت قضایی به مخفیگاه‌های آنها در شهرهای حاشیه‌یی تهران اعزام و در چندعملیات همزمان تمامی متهمان دستگیر و برای ادامه تحقیقات به اداره هجدهم پلیس آگاهی منتقل شدند.

 

با آغاز تحقیقات متهمان پرونده صراحتا به ده‌ها فقره كیف‌قاپی داخل خودرو در مناطق مختلف شهر تهران و شهرهای حاشیه‌یی آن اعتراف كردند. علاوه بر آن، متهمان در اظهارات خود عنوان كردند كه در چند فقره از سرقت‌های‌شان با تعقیب خودروهای ویژه پخش مواد غذایی و پس از پایان كار آنها، با اطمینان از وجود وجه نقد در داخل این خودروها سرقت‌های خود را انجام داده‌اند. علاوه بر آن متهمان اعتراف كردند كه در برخی سرقت‌ها و برای مجبور كردن مالباختگان برای ترك خودرو اقدام به پنچر كردن لاستیك خودروهای آنها كرده و در زمان تعویض لاستیك خودرو از سوی صاحبان خودرو اقدام به سرقت كرده‌اند.

 

سرهنگ كارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره كیف‌قاپی به شیوه و شگردهای مختلف، گستردگی مناطق سرقت در مناطق مختلف شهر تهران و دیگر شهرها سوابق متهمان در ارتكاب جرایم مختلف سرقت، كیف قاپی، استفاده از اسناد مجعول، زورگیری و برای شناسایی دیگر جرایم ارتكابی به ویژه شناسایی شكات و مالباختگان دستور انتشار بدون پوشش تصاویر تمامی اعضای این گروه از سارقان از سوی قاضی هاشمیان، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شده است و از شهروندانی كه موفق شدند تصویر متهمان را شناسایی كنند می‌خواهیم برای طرح شكایت به اداره هجدهم پلیس آگاهی مراجعه كنند.

 

اخبار حوادث - روزنامه اعتماد