اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت نیروگاههای برق دردستورکار



 

 

ساخت نیروگاه برق

 

 

وزیر نیرو طولانی بودن انتقال برق از مبادی تولید به مصرف را یکی از مهمترین دلایل وجود اتلاف در شبکه انتقال برق کشور عنوان کرد و گفت: وزارت نیرو برای کاهش تلفات برق در شبکه، ساخت نیروگاه‌های کوچک و پراکنده را در دستور کار قرار داده است.

 

 

وزیر نیرو طولانی بودن انتقال برق از مبادی تولید به مصرف را یکی از مهمترین دلایل وجود اتلاف در شبکه انتقال برق کشور عنوان کرد و گفت: وزارت نیرو برای کاهش تلفات برق در شبکه، ساخت نیروگاه‌های کوچک و پراکنده را در دستور کار قرار داده است.

 


مجید نامجو در گفتگو با مهر با بیان اینکه هم اکنون صنعت برق ایران از توانمندیهای مختلفی برای خودکفایی در ساخت قطعات برق برخوردار شده است، گفت: هیچ بنگاه اقتصادی در دنیا وجود ندارد که بتواند کلیه قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را بومی سازی کند.

 


این عضو کابینه دولت افزود: از این رو آن دسته از قطعات و تجهیزاتی که امکان بومی سازی آنها وجود دارد، ساخت داخل می کنیم و ما بقی تجهیزات مورد نیاز را از خارج از کشور وارد می کنیم.

 


وزیر نیرو در ادامه با اشاره به وجود اتلاف و تلفات برق در سطح شبکه انتقال کشور، تصریح کرد: یکی از تئوری های وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز مشترکان تولید برق به صورت محلی و با ساخت نیروگاه‌های کوچک است.

 


وی با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از مهمترین دلایل اصلی وجود تلفات در سطح شبکه انتقال برق کشور طولانی بودن مسیر انتقال برق از مبادی تولید به مصرف است، بیان کرد: از این رو، تلاش می شود که نیاز مشترکان برق را با تولیدات محلی و ساخت نیروگاههای کوچک و پراکنده تامین کنیم.

 


به گزارش مهر، پیش از این نیز حمد الله محمد نژاد معاون وزیر نفت از وجود تلفات ۲۰ درصدی در سطح شبکه انتقال برق کشور خبر داده و گفته بود: طولانی بودن مسیر انتقال برق از مبادی تولید به مشترکان از مهمترین دلایل افزایش تلفات برق در سطح شبکه است.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تخریب نیروگاههای برق در اسکاتلند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت لپ تاپ خورشیدی با 10 ساعت کارایی بدون برق



ساخت لپ تاپ خورشیدی با 10 ساعت کارایی بدون برق

یک شرکت کانادایی لپ تاپ جدید خورشیدی برای استفاده نظامی، آموزشی و کشورهای درحال توسعه ساخته که بدون دسترسی به انرژی برق تا 10 ساعت با باطری کار می کند.

 

کارایی لپ تاپ خورشیدی , تصاویر لپ تاپ خورشیدی

 

هنگام کارکردن با لپ تاپ در شرایطی که دسترسی به الکتریسیته وجود ندارد مشاهده صفحه ای که نورش کم می شود با پیغام های خالی شدن باطری، بسیار ناامید کننده است، اما شرایطی را تصور کنید که پس از مشاهده این پیغامها صفحات خورشیدی لپ تاپ خود را پهن کرده و به کارتان ادامه می دهید.

 

کارایی لپ تاپ خورشیدی , تصاویر لپ تاپ خورشیدی


لپ تاپ خورشیدی جدیدی که توسط شرکت ارتباطات راه دور وی وای در کانادا ساخته شده است دارای چنین ویژگی هایی است و می تواند با نور آفتاب ساعتهای طولانی کار را ادامه دهد. طراحی سخت این لپ تاپ که گفته می شود برای میدان جنگ کاربرد دارد ممکن است با ذائقه هرکس سازگار نباشد اما از آنجا که این لپ تاپ انرژی خورشید را به خدمت گرفته ظاهر و طراحی خارجی آن چندان اهمیت ندارد.

 

کارایی لپ تاپ خورشیدی , تصاویر لپ تاپ خورشیدی


سازندگان این لپ تاپ اظهار می دارند که این رایانه می تواند بدون انرژی خورشید و با انرژی خورشید کار کند. شارژ این دستگاه کمتر از دو ساعت طول کشیده و باطری داخلی انرژی را بین 8 تا 10 ساعت نگاه می دارد.

این لپ تاپ با نام "سول" عرضه شده، سیستم عامل آن اوبونتو بوده و دارای هارد دیسکی با ظرفیت 250 گیگابایتی و رام 2 گیگاباتی است.

اوبونتو (Ubuntu)‏ سیستم عاملی است که بر مبنای توزیع دبیان پایه‌گذاری شده‌است؛ اما با آن تفاوت دارد. نام اوبونتو از یکی از مفاهیم آفریقای جنوبی به معنی "انسانیت نسبت به دیگران" گرفته شده ‌است.

از ویژگی‌های بارز اوبونتو می ‌توان به کاربرپسند بودن، سادگی، زیبایی، سرعت و عدم نیاز به سخت‌افزار پیچیده اشاره کرد.... /  mehrnews.com