اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت ناتیلوس؛ کشتی زیردریایی کاپیتان نمو در داستان 20 هزار فرسنگ زیر دریا



اخبار گوناگون - ساخت ناتیلوس؛ کشتی زیردریایی کاپیتان نمو در داستان 20 هزار فرسنگ زیر دریا

دنی مک ویلیامز مرد 56 ساله امریکایی کشتی زیردریایی کاپیتان نمو در فیلم 20 هزار فرسنگ زیر دریا را شبیه سازی کرد.

دنی مک ویلیامز مرد 56 ساله امریکایی کشتی زیردریایی کاپیتان نمو در فیلم 20 هزار فرسنگ زیر دریا را شبیه سازی کرد.

 

اخبار , اخبار گوناگون ,ساخت زیردریایی

 

اخبار , اخبار گوناگون ,ساخت زیردریایی

 

کشتی زیردریایی کاپیتان نمو
شبیه سازی از روی کشتی نمایش داده شده در فیلم هالیوودی 20 هزار فرسنگ زیر دریا

 

اخبار , اخبار گوناگون ,ساخت زیردریایی

 

وی که اهل الیجای در جورجیاست،در عرض یک سال کشتی شبیه آنچه در فیلم والت دیزنی  در سال 1954 نمایش درآمد را ساخته است.

 

اخبار , اخبار گوناگون ,ساخت زیردریایی

 

اخبار , اخبار گوناگون ,ساخت زیردریایی

 

زیردریایی مک ویلیامز 11 متر طول داشته و قرار است آن را به موزه هدیه کند، چرا که از لحاظ ظاهری شبیه آن کشتی معروف است، اما واقعی نبوده و نمی توان با آن زیر آب رفت.

 

اخبار , اخبار گوناگون ,ساخت زیردریایی

 

اخبار , اخبار گوناگون ,ساخت زیردریایی

 

گفته می شود عمق دریا 20 هزار فرسنگ نیست و شاید ژول ورن نویسنده اصلی داستان منظورش دور زدن با کشتی از طریق دریا دور کره زمین است که شاید حدود دوبرابر ان شود.

 

در هر حال عمیق ترین جای کشف شده بیش از 4 فرسنگ نیست.
اخبار گوناگون - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
کارتون 20 هزار فرسنگ زیر دریا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارتون 20 هزار فرسنگ زیر دریا را یادتونه؟


20 هزار فرسنگ زیر دریا، ما را ناخودآگاه به یاد کارتون "دور دنیا در هشتاد روز" می‌اندازد که اثری جالب از نویسنده شهیر فرانسوی، ژول ورن است.

 
 
 
 
صبح بخیر:همان طور که در بخش‌های قبلی هم در این چند ماه، همراه ما بودید، در سلسه گفتارهای کارتون‌های کودکان دهه شصت، تلاش کردیم تا مخاطبان عزیز پرتال برترین‌ها را با کارتون‌های نوستالژیک دهه شصت که از شبکه‌های اول و دوم سیمایان روزگاران زیر موشک باران، پخش می‌شد، و لحظات خوبی را برای ما به ارمغان می‌آورد، آشنا کنیم و یادآور زمان‌های نه چندان دور باشیم. کارتون‌های دهه شصت، مانند خیلی از چیزهایی که به دهه شصت مربوط می‌شود، یادآور لحظات خوب و به یاد ماندنی هستند. در این سلسه مطالب، کارتون‌های زیادی بررسی کردیم که از واتو واتو تا ای کی یو سان و هایدی و گالیور، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همه چیز درباره واتو واتو، پرنده اعجاب انگیز

امروز نیز به بررسی یکی دیگر از کارتون‌های کودکان دهه شصت می‌پردازیم. کارتون بیست هزار فرسنگ زیر دریا، یکی از کارتون‌های جذاب آن دوران بود. این کارتون که بارها، فیلم و سریال‌هایی از آن مشاهده کردیم، یکی از کارتون‌های خاطره انگیز آن دوران بود.
 
کارتون 20 هزار فرسنگ زیر دریا را یادتونه؟

20000 فرسنگ زیر دریا » انیمیشنی است به کارگردانی اسکات همینگ و فیلم‌نامه نویسی کریستی مارکس. این کارتون محصول 2002 کشور آمریکا است. از این کارتون، سریال‌ها، فیلم‌ها و حتی مجموعه‌های کارتونی مختلفی ساخته و پخش شده که چند مورد از آن، تا کنون از شبکه‌های سیما نیز پخش شده است. خلاصه کارتون که در بخش‌های مختلف برای کودکان دهه شصت از شبکه دو، بارها پخش شد به این قرار است که برنادت» با دکتر «پی یر آروناکس» و عمویش همراه می‌شود تا با یک کشتی نیروی دریایی، موجود غول پیکری را که عامل غرق شدن کشتی‌هاست، نابود کنند. برنادت برای اینکه در کشتی نزد آن‌ها باقی بماند، خود را به شکل پسری ملوان در می‌آورد. آن‌ها در یک سانحه به دریا سقوط می‌کنند. اما زیر دریایی «ناتیلوس» متعلق به کاپیتان «نیمو» قهرمان داستان ژول ورن، آن‌ها را نجات می‌دهد.

پروفسور آروناکس به همراه ندلند که صیاد نهنگ است، و یک دوست دیگر، با یک کشتی تحقیقاتی به جستجوی این هیولای زیر آب می‌روند. اما کشتی در اثر برخورد با آن موجود آسیب می‌بیند و پروفسور آروناکس و همراهانش، از یک زیردریایی سر در می‌آورند. چیزی که تا کنون مانندش را ندیدن و حتی تصورش را هم نکرده‌اند.

آن‌ها با ناتیلوس سفر می‌کنند و شگفتی‌های دنیای آب را می‌بینند، و در همین حین با کاپیتان نمو، ناخدا و مالک ناتیلوس آشنا می‌شوند. پروفسور در عین حال که کاپیتان را تحسین می‌کند، اخلاقیات او را رد می‌کند، و فکر می‌کند برخورد او با مسائل دنیا درست نیست. پروفسور و همراهانش متوجه می‌شوند، چون از راز ناخدا نیمو آگاه گشته‌اند، در واقع در ناتیلوس اسیر شده‌اند و دیگر نمی‌توانند به دنیای روی آب باز گردند، اما آن‌ها حاضر نیستند، تا آخر عمر در ناتیلوس بمانند آن‌ها خیلی سعی می‌کنند تا فرار کنند اما این غیر ممکن بود. کاپیتان نیمو خیلی از چیزهایی که در افسانه‌ها آمده بود را در زیردریا به آن‌ها نشان داد.
 
کارتون 20 هزار فرسنگ زیر دریا را یادتونه؟

در این داستان، ناخدا نیمو را، بیشتر از زاویه دید و قضاوت پروفسور آروناکس و همراهانش می‌بینیم. آن‌ها کاپیتان نیمو را مردی کمابیش دیوانه و دنیا گریز می‌بینند. اما چون یکی از کشورهای اروپایی خانواده‌اش را از بین برده بود او به دنبال انتقام بود به همین دلیل کشتی‌های روی آب را غرق می‌کرد پس مردم معتقد بودند زیر دریایی او یک هیولاست.

 همانند کارتون‌های بسیاری که تا کنون معرفی کرده‌ایم و اقتباسی از یک اثر ادبی بودند، این کارتون نیز اقتباسی از کتاب ژول ورن می‌باشد.

 بیست هزار فرسنگ زیر دریا با عنوان انگلیسی Jules Verne 20000 leagues under the sea که داستانی هست نوشته ژول ورن، نویسنده کتاب‌های علمی-تخیلی فرانسوی، که برخی او را به حق، پدر ادبیات علمی-تخیلی خوانده‌اند.
 
کارتون 20 هزار فرسنگ زیر دریا را یادتونه؟

(جلد نسخه اولیه کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا- اثر ژول ورن)
 
کارتون 20 هزار فرسنگ زیر دریا را یادتونه؟

(تصویری از کارتون‌های مختلفی که از کتاب 20 هزار فرسنگ زیر دریا درست شده است)
 
کارتون 20 هزار فرسنگ زیر دریا را یادتونه؟

(تصویری خاطره انگیز از ترجمه فارسی کتاب 20 هزار فرسنگ زیر دریا – شما هم خوندید؟!)

دانلود متن کامل انگلیسی کتاب 20 هزار فرسگ زیر دریا (نسخه انگلیسی)

http://bit.ly/1Nrvsie

بخش‌هایی از کارتون 20 هزار فرسنگ زیر دریا



بخش‌هایی از کارتون به زبان اصلی



بخش‌هایی از یک فیلم درباره 20 هزار فرسنگ زیر دریا