اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت سریع‌ترین کالسکه +عکس



پدری در انگلیس، برای رهایی از هل دادن کالسکه کودک خود، سریع‌ترین کالسکه موتوری جهان را ساخته است.

روزگارنو: کالین فورز، با افزودن یک موتور پر قدرت به کالسکه کودک خود توانسته سرعتی در حدود 80 کیلومتر در ساعت به آن بدهد.

این پدر مبتکر 33 ساله حتی چهار دنده را به این کالسکه سه چرخه بنزینی افزوده تا به آن در بالا رفتن از تپه‌ها کمک کند.

فورز برای طراحی و ساخت این دستگاه چهار هفته و 450 پوند صرف کرده که از موتور موتورسیکلت 250 سی‌سی داخلی بین چرخها برخوردار است.

اکنون پسر یک ماهه وی می‌تواند در حالیکه پدرش بر روی یک سطح متصل به کالسکه ایستاده و از دکمه‌هایی برای کنترل آغاز و پایان حرکت کالسکه استفاده می‌کند، از یک سواری عصرگاهی لذت ببرد.

فورز همچنین اهرمهای گاز و ترمز را برای کنترل سرعت این کالسکه به آن افزوده و از دستگیره‌ها برای هدایت مسیر استفاده می‌کند. وی حتی یک فضا برای خرید و قرار دادن نوشیدنی در کنار این کالسکه تعبیه کرده است.

به گزارش ایسنا، این مبتکر جوان همچنین دستگاه خود را به عنوان سریعترین کالسکه کودک جهان معرفی کرده و در گینس برای ثبت رکورد خود ثبت‌نام کرده است./روزگارنو

ساخت سریع‌ترین کالسکه

 

 


ویدیو مرتبط :
کالسکه های برقی 4moms ساخت کشور آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت خودرویی سریع تر از فشنگ! +عکس



 

ساخت خودرویی سریع تر از فشنگ

 

این خودرو آزمایش‌های خود را در ماه ژانویه سال 2012 پیش از حركت به سمت آفریقا برای برنامه سرعت خود آغاز خواهد كرد.

 

مهندسان انگلیسی دست به ساخت خودرویی زده‌اند كه می‌تواند از گلوله سریع‌تر برود!

 ساخت خودرویی سریع تر از فشنگ

 

به گزارش ایسنا، طراحی این خودرو كه «بلادهود» (كارآگاه) نام دارد سه سال به طول انجامیده و قرار است اواخر سال 2012 ركورد سرعت زمینی را در بستر یك دریاچه خشك‌شده در كیپ شمالی در جنوب آفریقا بشكند.

 

قدرت این خودروی مافوق صوت از یك موتور جت كه در بالای یك موشك هیبریدی قرار دارد تامین شده كه این تركیب می‌تواند 135 هزار اسب بخار و برابر با قدرت خودروی 180 فرمول یك نیرو تولید كند.

 

مهندسان در صنایع تخصصی هوافضای همپسون در ویگان اكنون شروع به اجرای طراحی قسمت فولاد مشبك عقب خودرو كرده‌اند كه موتورهای جت و موشك در آن قرار می‌گیرند.

 

این خودرو آزمایش‌های خود را در ماه ژانویه سال 2012 پیش از حركت به سمت آفریقا برای برنامه سرعت خود آغاز خواهد كرد.

 

ساخت قسمت جلوی این خودرو توسط مهندسان گروه قطعات پیشرفته انجام خواهد شد. چرخ‌های این خودرو كه 900 میلی‌متر قطر خواهد داشت از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و باید بتواند در چرخش در سرعت بیش از 10 هزار دور در دقیقه دوام آورده و همزمان بتواند با آلودگی‌های برآمده از بستر دریاچه كنار بیاید.

 

ركورد سرعت در حال حاضر 763 مایل در ساعت است كه توسط اندی گرین با خودروی «تراست اس‌اس‌سی» در سال 1997 به ثبت رسیده است. گرین رانندگی این خودرو را نیز بر عهده خواهد داشت./عصرایران