اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت دروازه برای شهر تهران



 اخبار,اخبار اجتماعی,احمد مسجدجامعی


 اخبار اجتماعی - ساخت دروازه برای شهر تهران

عوارضی تهران- قم پنج متر جلو می‌رود و ما مهم‌ترین ورودی شهر تهران را ساماندهی خواهیم کرد تا اولین دروازه‌ای باشد که برای تهران ساخته می‌شود.

احمد مسجد‌جامعی، رییس شورای شهر در آستانه ایام ارتحال امام خمینی به بهشت زهرا رفت. در حاشیه این برنامه که در ادامه سلسله برنامه‌های کشف تهران مسجدجامعی بود، به مسایل مختلفی پرداخته شد.

به گزارش مهر، در این برنامه وی ضمن دیدار با غسالان و بانوان غسال بهشت زهرا، افزایش حقوق کارکنان قراردادی این بخش از بهشت زهرا را خبر داد و گفت: افرادی که تاکنون به صورت قراردادی فعالیت می‌کردند حقوق سالانه آنها از 12 ماه به 17 ماه افزایش پیدا می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: موضوع استخدام غسالان و سختی کار آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مسجد‌جامعی ضمن حضور در پژوهشکده بهشت زهرا بیان کرد: خوشحال هستیم که پیشنهادمان برای ایجاد پژوهشکده به نتیجه رسید و اکنون این پژوهشکده هزار نفر از مشاهیر دفن شده در بهشت زهرا را شناسایی کرده و در قالب نرم‌افزاری زندگینامه و محل دفن آنها را نشان داده است.
وی پیشنهاد کرد، موزه‌ای نیز برای این مجموعه ایجاد شود.

مسجد‌جامعی همچنین در این برنامه اعلام کرد: در تهران 140 آرامستان داریم که 50 آرامستان ناشناخته مانده و یا به پارک تبدیل شده است. 90 درصد آن در منطقه یک واقع شده است چرا‌که این منطقه دارای امامزاده‌های بسیاری است. برخی از متوفیان ناشناخته بودند مانند قبری که در امامزاده زید وجود داشت و متعلق به سال 547 هجری قمری بوده است، این قبر متعلق به فرزند مولاناست.

در این برنامه اکبر توکلی، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) اعلام کرد: 900 نفر از شهدای آرمیده در قطعه شهدا از قشر کارگران هستند. ما مراسمی را برای آنها در روز کارگر برگزار خواهیم کرد. همچنین در بهشت زهرا 225 شهیده و 1500 شهید سادات داریم به همین منظور می‌خواهیم تا شهدا را از نظر صنفی دسته‌بندی کنیم و برای هر یک برنامه‌ای خاص داشته باشیم.
هیات همراه مسجد‌جامعی همچنین بر سر مزار ننه علی، مادر شهیدی که بیش از 17 سال به صورت شبانه‌روزی بر سر مزار یگانه فرزندش زندگی می‌کرد، حضور یافتند.

خواهر ننه علی که در این مراسم حضور یافته بود درباره خواهرش و اتفاقاتی که برای او در این مدت پیش آمده به مسجد‌جامعی توضیحاتی داد و گفت: ننه علی خواب دیده بود که دکتر چمران از او ناراحت بوده و گفته شما برای همه رفتگان سوره یاسین را خوانده‌اید به جز من.

در این برنامه همچنین از نخستین نرم‌افزار زیارت مجازی قطعات مطهر شهدا رونمایی شد.


مسجدجامعی همچنین در این بازدید از ساماندهی مهم‌ترین ورودی شهر تهران خبر داد و گفت:  عوارضی تهران- قم پنج متر جلو می‌رود و ما مهم‌ترین ورودی شهر تهران را ساماندهی خواهیم کرد تا اولین دروازه‌ای باشد که برای تهران ساخته می‌شود. این برنامه جزو اولویت‌های حوزه فنی عمرانی شهر تهران در سال 93 است.

مسجد‌جامعی ادامه داد: پیش‌بینی شده که در سالگرد ارتحال امام (ره) از 50 هزار تا دو میلیون نفر در مراسم شرکت کند به همین منظور مناطق شهرداری تهران از جمله جماران و ری برنامه‌های ویژه‌ای دارند. در بهشت زهرا نیز دو هزار واحد بهداشتی و دسترسی به آب پیش‌بینی شده است.

محل جلوس امام ثبت ملی می‌شود
هیات همراه مسجد‌جامعی همچنین در محل جلوس امام (ره) در زمان ورود به کشور حضور یافتند و پیشنهاد دادند که این بخش توسط سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شود.

علیرضا تابش، مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی‌ با اشاره به اینکه نطق تاریخی امام خمینی(ره) بر جمع مستقبلین ایشان در این نقطه ایراد شده است به ایسنا گفت: در سازمان میراث فرهنگی موظفیم مکان رویدادهایی را در فهرست ملی ثبت کنیم.

به گفته وی، در سال 91 معاون وقت سازمان میراث فرهنگی بدون ضابطه و طی یک مراسم نمایشی با معرفی چند مکان آنها را به عنوان مکان رویداد ثبت شده در آثار ملی عنوان کردند که از جمله آنها جایگاه جلوس حضرت امام خمینی (ره) در بدو ورود به کشور بود.

مدیر کل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه پرونده ثبت جایگاه جلوس حضرت امام خمینی (ره) تشکیل می‌دهیم و آن‌را به طور رسمی ثبت می‌کنیم، اظهار کرد: طرح بر‌عهده سازمان میراث‌فرهنگی خواهد بود و اجرای آن با شهرداری تهران است.

به گفته تابش، این در حالی است که هرچند مکان رویداد تاریخی جایگاه جلوس حضرت امام خمینی (ره) در بدو ورود به کشور به عنوان اثر ثبت شده در آثار ملی عنوان شده بود که پلاک ثبتی نداشت و این موضوع نشان می‌دهد که این اثر در فهرست آثار ملی نیست.عوارضی تهران- قم پنج متر جلو می‌رود و ما مهم‌ترین ورودی شهر تهران را ساماندهی خواهیم کرد تا اولین دروازه‌ای باشد که برای تهران ساخته می‌شود
اخبار اجتماعی - مهر 


ویدیو مرتبط :
دروازه تهران قدیم یا دروازه قدیم تهران - استان قزوین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت پیاده‌ راه در مرکز شهر تهران


شهردار منطقه 6 از ساخت پیاده‌راه در مرکز شهر تهران خبر داد و گفت: مجوزهای لازم اخذ و طبق طرح مصوب کار را انجام می‌دهیم.

خبرگزاری فارس: عظیم بابایی شهردار منطقه 6 در جمع خبرنگاران از ساخت پیاده‌راه در مرکز شهر خبر داد و گفت: مطالعات لازم برای انجام این پروژه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این پروژه به صورت مشترک در منطقه 3 و 6 انجام می‌شود، گفت: امکان‌سنجی‌های لازم صورت گرفته تا این پیاده‌راه در جهت تفرج، کاهش آلودگی هوا  و موضوعات اجتماعی در شهر ایجاد شود.

شهردار منطقه 6 افزود: با ساخت این پیاده‌راه فرهنگسازی کرده و مردم را تشویق به پیاده‌روی می کنیم.

وی تأکید کرد: با حفظ وضعیت موجود پیاده‌راه ساخته و انسان پیاده را بر سواره ارجح می‌دانیم.

به گفته شهردار منطقه 6، یک و نیم کیلومتر از این پروژه در منطقه 6 از میدان آرژانتین تا انتهای حکیم است.

بابایی با تأکید بر این موضوع که از همین امروز هم می‌توانیم کار را انجام دهیم گفت: زیرساخت‌ها فراهم است بخشی از بوستان‌ها، زمین‌های بایر و پوسته تونل‌ها را داریم و همین الان سرمایه‌گذار آماده سرمایه‌گذاری است.

به گفته بابایی، مجوزهای لازم گرفته شده و طبق طرح مصوب کار را اجرایی می‌کنیم.

وی تأکید کرد که هنوز هزینه‌های اجرایی این پروژه برآورد نشده است.

بابایی در خصوص احداث پارکینگ طبقاتی برای این پروژه گفت: یکی از الزامات پیاده‌راه ساخت پارکینگ طبقاتی است.

به گفته شهردار منطقه 6 همچنین مجموعه ورزشی خدماتی هم در مسیر این پروژه در خیابان آفریقا احداث می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این پیاده‌راه احداث پارک دوستدار کودک است.